۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین افزایش ۲۰ درصدی ورودی پرونده‌ها در محمدیه نگران کننده است
کد خبر: ۲۵۳۰۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۳ ساعت: ۱۷:۵۰ ↗ لینک کوتاه

رییس دادگستری استان قزوین:

افزایش ۲۰ درصدی ورودی پرونده‌ها در محمدیه نگران کننده است

رییس دادگستری استان قزوین بیان کرد: متاسفانه در شهر محمدیه با یک موضوع غیرمنتظره منفی مواجه هستیم طی سال‌های ۹۲ تا ۹۳ و ۹۴ شاهد افزایش ۳۵ درصدی پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها بودیم و این موضوع در سال ۹۵ به میزان ۲۰ درصد رسید.

افزایش ۲۰ درصدی ورودی پرونده‌ها در محمدیه نگران کننده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ جمال انصاری رییس دادگستری قزوین پیش از ظهر امروز(شنبه) در مراسم افتتاح ساختمان دادگستری شهر محمدیه اظهار کرد: شهر محمدیه اولین شهر در کشور است که با موافقت مستقیم رییس قوه قضاییه دادگاه بخش در آن به دادگستری ارتقاء یافته است.

وی در ادامه افزود: دادگاه بخش محمدیه در اواخر سال 91 با 2 قاضی و 7 کارمند آغاز به کار کرد و هم اکنون با 30 کادر اداری و 10 پرسنل قضایی در حال ارائه خدمت به مردم این شهر است.

این مسئول بیان کرد: اصولا احداث دادگاه بخش در اولویت دستگاه قضایی نیست و به علت کمبود بودجه امکان پروژه سازی جدید در دادگاه‌های بخش را نداریم؛ اما در محمدیه تغییر ساختار منجر به ساخت ساختمان جدید شد.

وی عنوان کرد: متاسفانه در شهر محمدیه با یک موضوع غیرمنتظره منفی مواجه هستیم طی سال‌های 92 تا 93 و 94 شاهد افزایش 35 درصدی پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها بودیم و این موضوع در سال 95 به میزان 20 درصد رسید.

انصاری بیان کرد: در حوزه آموزش قضایی ما نیازمند اقدامات فرهنگی مناسب هستیم، افزایش مراجعات مردمی به دادگستری خوش یمن است اما افزایش پرونده‌ها نگران کننده است.

ارجاع 18 هزار پرونده به دادگستری محمدیه
در ادامه این مراسم عباسی رییس دادگستری بخش محمدیه گفت: وجود جمعیت حدود 200 هزارنفری در بخش محمدیه موجب افزایش ورودی پرونده‌های قضایی شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته 18 هزار پرونده به دادگستری محمدیه ارجاع شده است که به جز پرونده‌های کیفری بود و طی سه ماهه ابتدایی سال افزایش 20 درصدی پرونده‌ها را شاهد بودیم.

این مسئول بیان کرد: در سال 94 شاهد ارتقای سطح خدمات رسانی دادگاه محمدیه به دادگستری بودیم و در سال 95 نیز دادسرای انقلاب این شهر به بهره برداری رسید.

وی یادآور شد: برای افزایش زیرساخت‌های خدمات رسانی به ناحیه شهری مهرگان نیز زمینی به مساحت 350 مترمربع برای ساختمان شورای حل اختلاف درنظر گرفته شده است که در آینده ای نزدیک این مرکز کلنگ زنی می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان