۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین مرکز "مهر خانواده" در قزوین افتتاح شد
کد خبر: ۲۵۳۰۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۳ ساعت: ۱۳:۴۸ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان استانی؛

مرکز "مهر خانواده" در قزوین افتتاح شد

نخستین مرکز "مهر خانواده" ویژه کودکان در معرض آسیب، با حضور مسئولین استانی در قزوین افتتاح شد.

مرکز "مهر خانواده" در قزوین افتتاح شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مراسم افتتاح اولین "مرکز مهر خانواده" ویژه کودکان در معرض آسیب با حضور مسئولین استانی در قزوین برگزار شد.

علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: این طرح توسط معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و با همکاری بهزیستی استان اجرایی شد.
وی افزود: پیش از این فرزندان طلاق در کلانتری‌ها اجازه ملاقات والدین خود را پیدا می‌کردند و از آنجا که حضانت کودک به یکی از والدین سپرده شده بود لذا والدِ دیگر، در زمانی که توسط دادگاه تعیین شده بود می‌توانست فرزندش را در کلانتری ملاقات کند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرایط کلانتری‌ها برای حضور کودک مناسب نبوده و تاثیرات روحی و روانی مطلوبی برای فرزندان نداشت لذا معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری طرحی را با عنوان مرکز ملاقات فرزندان طلاق معرفی کرد تا والدین بتوانند با کودکان خود در خارج از محیط کلانتری دیدار کنند.

این مسئول تصریح کرد: براین اساس تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بهزیستی امضاء شد و با در اختیار قرار دادن فضای لازم برای این کار از سوی بهزیستی، امروز و طی این مراسم "مرکز مهر خانواده" در مرکز مداخله در بحران یا اورژانس اجتماعی شهرستان قزوین افتتاح شد.

وی عنوان کرد: دو تن از نیروهای بهزیستی به عنوان روانشناس و مددکار در اجرای این طرح حضور دارند و بنا است تا از این به بعد فرزندان طلاق، در این مکان والد خود را ملاقات کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در پایان بیان کرد: با افتتاح این مرکز زمینه‌ای فراهم شد تا فرزندان محصول طلاق با آرامش والدین خود را ببیند ضمن اینکه خدمات مشاوره‌ای تخصصی نیز به آنها ارائه می‌شود.

جمال انصاری رئیس‌کل دادگستری استان قزوین نیز در این مراسم اظهار کرد: برنامه افتتاح مرکز "مهر خانواده" یکی از موضوعات در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قوه قضائیه بود.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که پیرامون پرونده‌های مربوط به طلاق با آن مواجه هستیم موضوع ملاقات اطفال مشترک والدینی است که از هم جدا شده‌اند چراکه معمولا تا به امروز این ملاقات‌ها در مراجع انتظامی یا محل دادگستری انجام می‌شد که مناسب شرایط روحی و روانی کودکان نبود.

این مسئول اضافه کرد: از این رو قوه قضائیه این طرح را به منظور کاهش آسیب‌های روحی و روانی طلاق بر کودکان درنظر گرفت که در این راستا سازمان بهزیستی همکاری مناسبی برای اجرای طرح داشت.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان