۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۱۶۰۰واحد مسکونی به خانواده‌های دارای معلول واگذار شد
کد خبر: ۲۵۲۸۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲ ساعت: ۱۰:۳۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان قزوین:

۱۶۰۰واحد مسکونی به خانواده‌های دارای معلول واگذار شد

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: از ۳۳۷۰ سهمیه استانی تاکنون حدود ۱۶۰۰ واحد با همکاری بنیادبرکت به خانواده‌های دو معلول به بالا و تک معلولی و زن سرپرست خانوار واگذار شده است.

۱۶۰۰واحد مسکونی به خانواده‌های دارای معلول واگذار شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان در اولین جلسه شورای مشارکت‌های مردمی استان که روز گذشته(پنج‌شنبه) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، ایجاد سلامت اجتماعی را مستلزم مشارکت عمومی عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به وظایف گسترده بهزیستی در پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی گفت: نتایج حاصل از قصور عملکرد اغلب دستگاه‌های اجرایی از مشکلات جاده‌ای، پزشکی و آموزشی و فرهنگی به بهزیستی ارجاع می‌شود و اینکه همه دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند در ساماندهی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حاصل از غفلتشان همراه با بهزیستی قدم بردارند.

وارثی از موسسات خیریه دارای مجوز در استان به عنوان بازوان توانمند بهزیستی در جلب و جذب مشارکت‌های عمومی یاد کرد و با بیان اینکه در حال حاضر 11 موسسه خیریه در استان از بهزیستی مجوز دریافت نموده و در حال فعالیت می‌باشند بر لزوم ساماندهي موسسات غيردولتي متولي امور خيرخواهانه تاکید کرد.

وی احیای طرح شکرانه سلامت را یکی از راهکارهای موثر در جلب مشارکت‌های مردمی عنوان کرد و افزود: اجراي طرح شكرانه سلامت (كسر4 رقم آخر حقوق كاركنان) همكاري كليه دستگاه‌هاي اجرايي با سازمان بهزيستي را می‌طلبد.

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: جلب همكاري بيشتر بنياد بركت در راستای تامین مسكن براي مددجويان استان از دیگر برنامه‌های دارای اولویت شورا بوده که از 3370 سهمیه استانی تاکنون حدود 1600 واحد با همکاری بنیادبرکت به خانواده‌های دو معلول به بالا و تک معلولی و زن سرپرست خانوار واگذار شده است.

وارثی با اشاره به قانون امتیاز استخدام 3 درصدی معلولین در دستگاه‌های دولتی ابراز کرد: سال گذشته 572 اشتغال برای مددجویان در استان ایجاده شده که امیدواریم زمینه‌های لازم جهت بهره‌مندی مددجویان این سازمان فراهم و همچنین با همكاري شركت‌هاي صنعتي در جهت جذب نيرو از مددجويان بهزيستي، بتوانیم اقدامات موثری در جهت حل مشکلات اشتغال مددجویان و معلولین استان انجام دهیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان