۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین افزایش ۶ برابری مرگ‌ومیر ناشی از گازگرفتگی/ رشد ۴۵ درصدی صدور مجوز سقط درمانی
کد خبر: ۲۵۲۵۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۳۱ ساعت: ۱۳:۲۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین اعلام کرد:

افزایش ۶ برابری مرگ‌ومیر ناشی از گازگرفتگی/ رشد ۴۵ درصدی صدور مجوز سقط درمانی

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین با اشاره به ضرورت افزایش سطح آگاهی مردم برای پیشگیری از مرگ ناشی از گاز مونوکسیدکربن عنوان کرد: آمار مربوط به فوت ناشی از استنشاق گاز مونوکسیدکربن در سال گذشته حدود ۶ برابر افزایش داشت.

افزایش ۶ برابری مرگ‌ومیر ناشی از گازگرفتگی/ رشد ۴۵ درصدی صدور مجوز سقط درمانی
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ بهزاد ولی‌زاده مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین در نشست خبری پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن جلسات این اداره‌کل اظهار کرد: اهمیت نقش و جایگاه پزشکی قانونی برکسی پوشیده نیست چراکه یکی از مهم‌ترین سازمان‌های کارشناسی کشور است که زیر نظر قوه قضائیه فعالیت می‌کند.

وی افزود: هم‌اکنون یک سوم پرونده‌های ورودی قوه قضائیه برای کار کارشناسی به پزشکی قانونی ارجاع می‌شوند.

این مسئول عنوان کرد: خدمات این اداره به صورت خلاصه شامل معاینات سرپایی، ضرب و جرح، سوانح و رانندگی، حوادث کار، معاینات تحمل کیفری، توانایی انجام معامله و سلامت وضعیت روانی و جسمی افراد بوده و بخشی نیز مربوط به معاینات اجسادی است که مرگ‌های مشکوکی دارند.

افزایش 6 درصدی حوادث ناشی از کار در قزوین
مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین خاطرنشان کرد: سالانه بیش از دو میلیون پرونده به پزشکی قانونی کشور ارجاع می‌شود که این رقم در استان قزوین بیش از 40 هزار پرونده است که کارکنان این اداره در نهایت جدیت به این موارد رسیدگی می‌کنند.

وی عنوان کرد: عمده پرونده‌های پزشکی قانونی استان قزوین در سال گذشته با 4 درصد افزایش مربوط به حوزه معاینات بالینی با حدود 35 هزار پرونده، 1000 مورد مربوط به اجساد، 5 هزار پرونده مربوط به امور آزمایشگاهی و همچنین حدود 200 مورد نیز مربوط به پرونده‌های کمیسیون‌هاست که هرچند تعدادشان پایین است اما از اهمیت بالایی برخوردارند.

ولی‌زاده تصریح کرد: طی دو ماه ابتدای سال جاری 4384 پرونده پذیرش شده که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 18 درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: از آمار مربوط به معاینات بالینی بیشترین سهم با 9409 مورد مربوط به نزاع است که 235 مورد از مراجعات با بررسی صورت گرفته و نظر کارشناسی، رد و 9174 مورد نیز تایید شدند که در مقایسه با 9632 مورد سال گذشته 5 درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین ادامه داد: سال گذشته 6126 مورد از معاینات بالینی انجام شده مربوط به مصدومان ناشی از تصادفات بود که در قیاس با 5302 مورد سال 94 حدود 16 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به آمار پرونده‌های ارجاعی در حوزه حوادث ناشی از کار عنوان کرد: سال گذشته 669 پرونده مربوط به حوادث شغلی به این اداره ارجاع شد که در مقایسه با 665 مورد سال 94 حدود 7 درصد افزایش داشته است.

این مسئول درباره تعداد پرونده‌های مربوط به موارد سقط درمانی گفت: 129 مجوز سقط درمانی در سال 95 صادر شد که در مقایسه با سال 94 که 89 مورد بود 45 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

شایع‌ترین علت ارجاع جسد به پزشکی قانونی مربوط به تصادفات است
وی در ادامه اظهار کرد: سال گذشته 897 مورد جسد به پزشکی قانونی استان ارجاع شد که در قیاس با سال ماقبل خود 26 درصد افزایش داشت.

ولی‌زاده اضافه کرد: شایع‌ترین علت ارجاع جسد به پزشکی قانونی مربوط به تصادفات است به طوریکه سال 95، 355 فوتی ناشی از تصادفات در استان داشتیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین با اشاره به ضرورت ارتقای سطح آگاهی مردم برای پیشگیری از مرگ ناشی از گاز مونوکسید کربن در استان عنوان کرد: آمار مربوط به فوت ناشی از استنشاق گاز مونوکسیدکربن در سال گذشته با 27 مورد نسبت به سال 94 با 4 نفر در حدود 6 برابر افزایش داشت.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان