۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین تعیین امام معصوم و ولی جامعه به آرای مردم بستگی ندارد/ اظهارات غیرکارشناسانه مسئولان زمینه ذلت آمریکایی را فراهم می‌کند
کد خبر: ۲۵۲۵۵۴ نویسنده: آیت‌الله عابدینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۳۱ ساعت: ۹:۵۷ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

تعیین امام معصوم و ولی جامعه به آرای مردم بستگی ندارد/ اظهارات غیرکارشناسانه مسئولان زمینه ذلت آمریکایی را فراهم می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: اظهارات غیرکارشناسانه زمینه ساز سلطه رضاخانی و استبداد در کشور خواهد شد و دست کسانی که با ایمان و تقوا برای حمایت از مظلومان و برای برقراری مردم سالاری دینی تلاش می‌کنند، می‌بندد و بساط ظلم را برپا می‌کند.

تعیین امام معصوم و ولی جامعه به آرای مردم بستگی ندارد/ اظهارات غیرکارشناسانه مسئولان زمینه ذلت آمریکایی را فراهم می‌کند
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ درباره جایگاه مردم در انتخاب ولی و امام معصوم اظهار کرد: مشروعیت امام بستگی به نظر و آرای مردم ندارد و این اظهارنظر صحیحی نیست که مردم را در انتخاب امام معصوم(ع) صاحب اختیار بدانیم.

وی افزود: حق اختیار قائل شدن برای مردم در انتخاب امام با مبانی دینی ما سازگار نیست و این موضوع تناقض‌های جدی با روایات و احادیث دینی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین ابراز کرد: اگر اکثریت مردم در مشروعیت ولایت و امامت معیار سنجش قرار بگیرد، تنهایی و بی پناهی حضرت ابراهیم(ع) زمانی که همه مردم قصد داشتند ایشان را در آتش جهالت خود بسوزانند، چه توجیهی دارد؟

وی ادامه داد:آیا مردمی که مشروعیت حضرت ابراهیم(ع) را قبول نداشتند باید به جهالت تشویق شوند؟ در صورتی که این پیامبر الهی مشروعیت خود را از خدای متعال دریافت کرده است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: با توجه به اینکه حضرت ابراهیم(ع) نزد مردم مقبولیت نداشت با صبوری و دلسوزی به هدایت قوم خود پرداخت و حمایت معنوی و فرهنگی خود را کنار نگذاشت؛ اما عدم پذیرش مردم دلیل محکمی نبود که این پیامبر الهی بت پرستی و جهالت مردم را تائید کند.

وی بیان کرد: سخن عده‌ای که مشروعیت ولی خدا را متصل به خواست و نظر مردم می‌دانند با سیره حضرت ابراهیم(ع) سازگاری ندارد و این موضع گیری غیرکارشناسانه در مقابل همه تفکرات دینی قرار می‌گیرد.

این کارشناس قرآنی یادآور شد: در داستان کربلا، جمعیت انبوهی در سپاه یزید و تعداد محدودی در سپاه امام حسین(ع) قرار داشتند؛ اگر معیار پذیرش ولایت نگاه و نظر مردم بود باید سپاه یزید را حق بدانیم.

ولایت و مشروعیت امامت از سوی خدای متعال تعیین می‌شود
وی تصریح کرد: نهضت و بعثت حضرت رسول(ص) در شرایطی شکل گرفت که جامعه جاهلی جزیره العرب مشغول بت پرستی بود و حتی به پیامبر(ص) پیشنهاد مذاکره برای برگشت از دین خدا را می‌داد؛ اما حضرت با وجود یاران اندک در جنگ و تحریم مقابل دشمنان خود ایستادند و آنها را مغلوب کردند.

عابدینی گفت:اگر نظر غیرکارشناسانه عده‌ای را بخواهیم ملاک قرار دهیم باید پیشرفت، تعالی، فرهنگ و ارزش‌های انسانی که توسط انبیا و اولیای الهی در طول تاریخ در یک ساختمان عظیمی مستحکم بنا شده فرو بریزد و بنای جاهلیت و ظلم و بت پرستی و تبعیض و ستمکاری محکم شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا تعیین امامت و مصداق ولایت در اختیار مردم است؟ بیان کرد: مقبولیت به معنای پذیرش جمعی، در اختیار مردم است، زمانی که این مردم سامانه خدایی و عدالت محور و براساس تقوای حاکم دینی را بشناسند او را می‌پذیرند.

نماینده ولی فقیه در قزوین اضافه کرد: اگر مردم ولی عادل و آگاه و عدالت مدار را بپذیرند این ولی مبسوط الید می‌شود و در عملکرد خود موفق خواهد بود؛ بسیاری از علمای ما مثل آیت الله مدرس و کاشانی مبسوط الید نشدند و به شهادت رسیدند و در مقابل فردی مثل رضاخان به حکومت رسید و به ظلم و ستم پرداخت.

وی یادآور شد: امام راحل در دوران حکومت خودشان مبسوط الید شدند و مردم جایگاه و مدیریت ایشان را پذیرفتند و در آن دوران یک فقیه جامع الشرایط ولایت امر مسلمین را برعهده گرفت، یعنی مشروعیت از طرف خدا برای امام وجود داشت و مردم هم ایشان را پذیرفتند؛ بنابراین مشروعیت و مقبولیت در کنارهم شکل گرفت.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه جایگاه ولایت و مشروعیت امامت از سوی خدای متعال تعیین می‌شود و ربطی به نظر و خواست مردم ندارد، گفت: آیا مسئولان ما در تشویق مردم در مبسوط الید شدن ولی امر مسلمین یعنی مجتهد عادل، عاقل، عدالت محور عمل می‌کنند یا در حال تشویق مردم به سمت پذیرش استبداد رضاخانی یا ذلت آمریکایی تشویق هستند؟

وی عنوان کرد: اظهارات غیرکارشناسانه دینی زمینه ساز سلطه رضاخانی و استبداد در کشور خواهد شد و دست کسانی که با ایمان و تقوا برای حمایت از مظلومان و برای برقراری مردم سالاری دینی تلاش می‌کنند، می‌بندد و بساط ظلم را برپا می‌کند.

مسئولان نباید از دموکراسی منحط و جاهلانه آمریکایی سخن بگویند
عابدینی ادامه داد: اظهارنظرهای غیردینی، اشرافیت را بر توده‌های مردم مسلط کرده و سرمایه خواری و زیاده خواهی برای اقشار مختلف مردم تحمیل می‌کند و آینده خطرناکی برای کشور رقم می‌زند؛ هیچ آزادی خواهی این صحبت‌های غیرکارشناسانه را نمی‌پذیرد.

وی با بیان اینکه بزرگترین مدعی دموکراسی در جهان آمریکاست، تصریح کرد:امروز کلمه دموکراسی با عملکرد جنایت کارانه این کشور آلوده شده است؛ این مدعیان کشور عربستان را نماد دموکراسی می‌دانند اما در همین کشور انتخاباتی انجام نمی‌گیرد و استبداد حاکم است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: در کشور یمن مردم با مظلومیت و دستان خالی فریاد می‌زنند حکومت ظلم و ستم را نمی‌خواهند؛ اما آمریکا با حمایت از سران ظالم حکومتی این کشور منافع و خواسته‌های خود را به آنها تحمیل می‌کنند.

وی ابراز کرد: باید خجالت بکشیم که از دموکراسی غربی، خون آلود، ننگین و ستمگرایانه آمریکا حمایت کنیم، ایران اسلامی امروز نزدیک به چهاردهه است که به طور میانگین یک انتخابات برگزار کرده و به آرای مردم احترام گذاشته است، این معنای واقعی دموکراسی است.

این کارشناس قرآنی تصریح کرد: مسئولان نباید از دموکراسی منحط و جاهلانه آمریکایی سخن بگویند ما دموکراسی را در اسلامی می‌دانیم که رهبر و ولی فقیه معرفی می‌کند اما مقبولیت این رهبر با مردم است، اگر مردم شایستگی رهبری فرهیخته را داشته باشند؛ این یعنی دموکراسی حقیقی برقرار است.

وی در پایان گفت: امروز معنای دموکراسی با جنایت و ظلم آلوده شده است و باعث شرمندگی است که بخواهیم روی فرهنگ اصیل اسلامی نام دموکراسی قرار دهیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان