۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین رشد ۲۲ درصدی اهدای خون در شب‌های قدر
کد خبر: ۲۵۲۲۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲۹ ساعت: ۱۳:۲۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل انتقال خون قزوین خبر داد:

رشد ۲۲ درصدی اهدای خون در شب‌های قدر

مدیرکل انتقال خون استان قزوین از رشد ۲۲ درصدی اهدای خون در شب‌های قدر امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

رشد ۲۲ درصدی اهدای خون در شب‌های قدر
محمدحسین برادران، مدیرکل انتقال خون استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین  با اشاره به آمار مراجعه کنندگان اهدای خون در شب‌های قدر اظهار کرد: پایگاه‌های انتقال خون این استان در شهرهای قزوین و تاکستان در شب‌های قدر پذیرای اهداکنندگان بودند که بر این اساس، امسال در لیالی قدر ۱۰۹۰ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۸۴۲ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: بنا بر این آمار در سال جاری ۴۶۶ نفر از اهداکنندگان در شب‌های قدر جزو اهداکنندگان مستمر خون بودند که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است. 

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با اشاره به رشد ۲۱ درصدی تعداد مراجعه کنندگان به انتقال خون استان خاطرنشان کرد: امسال میزان خونگیری نیز در قیاس با سال گذشته در حدود ۲۲ درصد افزایش داشت. 

برادران در ادامه با اشاره به افزایش اهدای خون بانوان در قیاس با شب‌های قدر سال ۹۵ عنوان کرد: در سال جاری همچنین آمار اهدای خون بانوان نیز نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشت.

وی با اشاره به آمار اهداکنندگان در شب‌های 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان در سال گذشته بیان کرد: سال گذشته در شب‌های قدر ۸۹۵ نفر جهت اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۶۹۰ نفر خون اهدا کردند. 

مدیرکل انتقال خون استان قزوین عنوان کرد: ۳۱۰ نفر از اهداکنندگان خون در سال گذشته از اهداکنندگان مستمر بودند. 

وی با اشاره به مراجعه ۴۷۰ نفر از مردم خیر و نوع‌دوست استان قزوین برای اهدای خون در شب بیست و یکم ماه رمضان گفت: از این تعداد ۳۶۷ نفر موفق به خونگیری شدند که ۲۰۹ نفر از اهداکنندگان، مستمر بودند. 

مدیرکل انتقال خون استان قزوین از افزایش ۳۲ درصدی آمار مراجعه کنندگان جهت اهدای خون در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال جاری همچنین آمار اهدای خون در این شب، ۳۴ درصد افزایش داشت. 

وی تصریح کرد: ۳۸ درصد اهداکنندگان در شب بیست و یکم ماه رمضان، ۶۴ درصد در شب نوزدهم و ۶۰ درصد در شب بیست‌وسوم از اهداکنندگان مستمر خون بودند. 

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان