۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین برنامه استقبال از شهید "علی محمدرضایی" در قزوین اعلام شد
کد خبر: ۲۵۰۳۵۸ نویسنده: ابوالفضل طاهرخانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۱۸ ساعت: ۱۱:۱۱ ↗ لینک کوتاه

در مصاحبه با معاون اجرایی سپاه قزوین؛

برنامه استقبال از شهید "علی محمدرضایی" در قزوین اعلام شد

معاون اجرایی سپاه قزوین برنامه استقبال از شهید "علی محمدرضایی" را در قزوین اعلام کرد.

برنامه استقبال از شهید "علی محمدرضایی" در قزوین اعلام شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ پیکر جانباز شهید علی‌ محمدرضایی پس از گذشت 31 سال که در عملیات کربلای 44 مفقود شده بود، از میان باتلاق‌های جزیره‌ ام‌الرصاص عراق به همراه 135 شهید دیگر از مرز آبی اروند وارد میهن شد.

جانباز شهید علی‌ محمدرضایی یکم شهریور ۳۴۵، در روستای شال از توابع شهرستان بوئین‌زهرا استان قزوین متولد و در زمستان 1363 در یک عملیات شناسایی در منطقه مریوان یک پای خود را از دست داد و به درجه رفیع جانبازی نائل شد.

وی مجددا به همراه برادر خود حاج حمید محمدرضایی که آن زمان نوجوانی 14 ساله بود به جبهه رفت.

جانباز شهید علی‌ محمدرضایی در چهارم دی ۱۳۶۵ با وجود جانبازی و داشتن یک پای مصنوعی در خط مقدم عملیات کربلای 4 حضور یافت و در جزیره ام‌الرصاص عراق شهید و مفقودالاثر شد و 31 سال اثری از پیکر مطهرش به دست نیامده بود.

ابوالفضل طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین درباره برنامه استقبال از پیکیر این شهید اظهار کرد: مراسم استقبال از پیکر مطهر شهید علی محمدرضایی روز سه شنبه 23 خردادماه سال جاری ساعت 10 صبح از مقابل صدا و سیمای مرکز قزوین انجام خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: پس از مراسم استقبال از این شهید دوران دفاع مقدس پیکر مطهر وی به معراج الشهدای قزوین منتقل شده و همان شب اولین مراسم شب احیای ماه مبارک رمضان با حضور این شهید بزرگوار در یکی از مساجد استان برگزار می‌شود.

معاون اجرایی سپاه استان قزوین ادامه داد: مراسم استقبال از شهید علی محمدرضایی در شهرستان تاکستان نیز روز 25 خردادماه ساعت 12 ظهر از میدان 15 خرداد تاکستان انجام می‌گیرد و عصر همین روز مراسم استقبال و تشییع در شهر شال ساعت 17 از ورودی جاده ترانزیت تا مسجد جامع شال انجام خواهد گرفت.

وی ابراز کرد: مراسم شب قدر در شب 21ماه رمضان با حضور شهید محمدرضایی در مسجد جامع شهر شال برگزار می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: 26خردادماه سال جاری همزمان با شهادت حضرت علی(ع) مراسم تدفین شهید محمدرضایی پس از نماز جمعه انجام خواهد گرفت.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان