۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین کوتاهی شورای عالی انقلاب فرهنگی در انجام به وظایف/ سند ۲۰۳۰ مصداق بارز نفوذ است
کد خبر: ۲۴۹۳۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۱۱ ساعت: ۸:۲۸ ↗ لینک کوتاه

عضو مرکز اسناد انقلاب اسلامی عنوان کرد

کوتاهی شورای عالی انقلاب فرهنگی در انجام به وظایف/ سند ۲۰۳۰ مصداق بارز نفوذ است

عضو مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: وجود عناصر نفوذی در دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی یکی از واقعیت‌های تلخی است که مسوولان حاضر به پذیرش آن نیستند؛ آموزش و پرورش گرفتار سیاست‌بازی شده است.

کوتاهی شورای عالی انقلاب فرهنگی در انجام به وظایف/ سند ۲۰۳۰ مصداق بارز نفوذ است
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ جواد منصوری، سفیر سابق ایران در چین با اشاره به امضاء مخفیانه سند ۲۰۳۰ توسط دولت یازدهم، اظهار کرد: دشمنان همواره به دنبال نفوذ در دستگاه‌های فرهنگی،آموزشی و تصمیم‌ساز نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و از این طریق دارند تا اهداف بلند مدت خود نهادینه و محقق سازند.

وی افزود: با وجود اینکه تا کنون بارها نسبت به مسئله نفوذ اخطار داده شده اما برخی از مسوولین درک درستی نسبت به مسائل فرهنگی، رسانه‌ای و آموزشی نداشته‌اند و یا نسبت به این مسئله خطیر احساس مسوولیت ندارند؛این عدم تعهد به این دلیل است که بسیاری از افراد با نگاه سیاسی و اهداف جناحی منصوب شده‌اند.

سفیر سابق ایران در چین تصریح کرد: چگونه است که امضای سندی با حساسیت بالا همچون ۲۰۳۰ که تاثیر مستقیمی بر نهادهای آموزشی و تربیتی نسل آینده دارد، ماه‌ها در سکوت کامل مراحل خود را در دستگاه‌های دولتی طی می‌کند و در نهایت هم به امضاء می‌رسد بدون اینکه شفافیت و اطلاع رسانی مناسبی نسبت به آن صورت گیرد؟

امضاء مخفیانه سند ۲۰۳۰ توجیه‌پذیر نیست

منصوری ابراز کرد: این در حالی است که مدیران مربوطه یا به طور کامل اظهار بی اطلاعی می‌کنند یا در صدد توجیه عملکرد خود برمی‌آیند و یا اینکه می‌گویند ما چاره‌ای جز این کار نداشتیم که هر سه این عبارات از نظر منتقدان و مردم قابل قبول و توجیه‌پذیر نیست.

عضو مرکز اسناد انقلاب اسلامی تشریح کرد: وجود عناصر نفوذی در دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی یکی از واقعیت‌های تلخی است که مسوولان حاضر به پذیرش آن نیستند و این در حالی است که این عناصر در تصمیم‌سازی‌ها نقش دارند.

وی ادامه داد: نمونه بارز مسئله نفوذ را در سال‌های اخیر شاهد بودیم زیرا با وجود اینکه کشور با انواع مسائل و مشکلات حیاتی از جمله معضلات اقتصادی روبه رو است اما عده‌ای بحث کنسرت‌ها را وسط کشیده و جنجال به پا می‌کنند در حالی که جامعه و جوانان دغدغه‌های مهم‌تری برای ارتقاء کیفیت زندگی خود دارند.

سفیر سابق ایران در چین در ادامه گفت: تولید و پخش فیلم‌ها، کتاب‌ها و تئاترهای غیراسلامی و برگزاری اردوهای مختلط در دانشگاه‎ها از دیگر مصادیق نفوذ در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی کشور است که جامعه را با چالش‌‌های فراوان روبه رو می‌‌کند.

وی توضیح داد: متاسفانه در مورد اجرای اسناد بالادستی و ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش کوتاهی می‌شود؛ مسوولین فقط شعار می‌دهند و در عمل اقدامی از آن‌ها مشاهده نمی‌شود.

منصوری یادآوری کرد: در عمل آنچه که ما از محصول مدارس و دانشگاه‌ها می‌بینیم چیزی جز عده‌ای افراد بی‌انگیزه نیستند که فقط به دنبال کار پشت میزنشینی و مدرک‌گرایی بوده و می‌خواهند بدون تلاش، درآمد داشته باشند.

وزارت آموزش و پرورش گرفتار سیاست بازی‌ها شده است
عضو مرکز اسناد انقلاب اسلامی با تصریح بر اینکه امروز مهم‌ترین مشکل کشور تولید و اشتغال است، گفت: عدم وجود نیروی انسانی کارآمد و متخصص از دیگر کمبودهای بخش تولید است.

سفیر سابق ایران در چین با بیان اینکه چالش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در رابطه با عدم مسوولیت‌پذیری برخی مدیران نیز وجود دارد، افزود: در دولت یازدهم شاهد قراردادهای محرمانه بسیاری هستیم که توسط مسوولان به امضاء رسیده و سند ۲۰۳۰ یکی از این موارد است.

وی تشریح کرد: در بحث آموزش و پرورش اولین مسئله‌ای که مطرح می‌شود این است که نگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به نهادهای آموزشی چگونه است؟ آیا شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها تماشاچی دستگاه‌های فرهنگی است؟! آیا مسوولیتی در قبال این حوزه ندارد؟

منصوری ادامه داد: آنچه که امروز ما در مورد عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی شاهد هستیم نیز دستگاهی را می‌بینیم که در مسائل فرهنگی و آموزشی فقط تماشاچی بوده و اقدام موثری در زمینه اصلاح امور ندارند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: با وجود اینکه آموزش و پرورش از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است اما متاسفانه در سال‌های اخیر نیز اسیر سیاست بازی‌ها شده و افراد از نظر سیاسی انتخاب می‌شوند نه بر اساس شایسته سالاری.

وی در پایان افزود: تا کنون رسیدگی جدی و قاطعی نسبت به وضعیت و ارتقاء آموزش و پرورش صورت نگرفته است به گونه‌ای که این دستگاه با بدنه انقلاب اسلامی ارتباطی ضعیف داشته یا اینکه مخالف آن حرکت می‌کند.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان