۰۳/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۲ شنبه

صبح قزوین «رهبری» و «مردم» پیروز اصلی انتخابات/ آن‌هایی که در انتخابات دستشان به خیانت به آراء مردم آلوده شد، بازنده انتخابات هستند
کد خبر: ۲۴۸۴۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۵ ساعت: ۱۵:۴۲ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین تصریح کرد

«رهبری» و «مردم» پیروز اصلی انتخابات/ آن‌هایی که در انتخابات دستشان به خیانت به آراء مردم آلوده شد، بازنده انتخابات هستند

امام جمعه قزوین با بیان اینکه پیروز اصلی انتخابات «رهبری» و «مردم» هستند، گفت: آن‌هایی که در انتخابات دستشان به تخلف و خیانت به آراء مردم آلوده شد، بازنده انتخابات هستند.

«رهبری» و «مردم» پیروز اصلی انتخابات/ آن‌هایی که در انتخابات دستشان به خیانت به آراء مردم آلوده شد، بازنده انتخابات هستند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با اشاره به حضور 73 درصدی مردم در انتخابات اظهار کرد: این سفارش اکید رهبری بود که از مردم خواستند تا حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند و مردم هم به خوبی به دعوت ایشان لبیک گفتند.

با مدیریت بهتر انتخابات، مشارکت مردم بیشتر می‌شد
وی تصریح کرد: اگر انتخابات بهتر مدیریت می‌شد و اگر برخی از تخلف‌های آزار دهنده در انتخابات پیش نمی‌آمد، حتماً مردم بیش از این در انتخابات مشارکت می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: خیلی‌ها آمدند رأی بدهند اما صندوق‌ها جمع شده بود، خیلی‌ها آمدند رأی بدهند اما تعرفه‌ها تمام شده بود و این مسئله باعث شد که آمار مشارکت، بیش از 73 درصد افزایش پیدا نکند.

پیروز اول انتخابات «رهبری» است
امام جمعه قزوین با طرح این سؤال که چه کسانی در انتخابات پیروز و چه کسانی در انتخابات شکست خوردند، خاطرنشان کرد: پیروز اول این انتخابات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بود که مشارکت حداکثری با راهنمایی، تشویق و هدایت‌گری ایشان محقق شد.

وی افزود: پیروز دیگر انتخابات ملت شریف، پای کار و فرهیخته ایران اسلامی هستند که دعوت رهبر را لبیک گفتند، وظیفه خودشان را انجام دادند و پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و برگ زرین دیگری را در کارنامه انقلاب رقم زدند.

عابدینی اضافه کرد: همه کسانی که برای رضای خدا در این فضا دوندگی کردند، زحمت کشیدند، فعالیت کردند و کارها را مدیریت کردند، آن‌هایی که کاندید شدند و همه مردمی که پای صندوق آمدند، اگر برای رضای خدا کار کردند پیروز انتخابات محسوب می‌شوند.

آن‌هایی که در انتخابات دستشان به تخلف آلوده شد، بازنده انتخابات هستند
خطیب جمعه قزوین به ویژگی‌های بازندگان انتخابات هم اشاره و ادامه داد: همه آن‌هایی که دستشان به تخلف و خیانت به آراء مردم آلوده شد، همه کسانی که با دروغ، حیله، نیرنگ و نفاق با افکار مردم بازی کردند، بازنده انتخابات به شمار می‌آیند.

وی اذعان کرد: همه کسانی که حق‌الناس را رعایت نکردند و عذاب جهنم را برای آخرتشان، و ننگ و رسوایی را برای دنیایشان خریدند، بازندگان این عرصه آزمایش و امتحان به حساب می‌آیند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: امروز همه تابع قانون هستیم و قانون تخلفات را رسیدگی می‌کند و هر نتیجه‌ای که قانون و متصدیان اجرای قانون گرفتند، همه ما وظیفه داریم بر اساس آن رفتار کنیم.

آزادسازی خرمشهر را یک حادثه نمی‌دانیم، بلکه یک جریان می‌دانیم
امام جمعه قزوین با تبریک فرارسیدن سالرزو آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: خرمشهر را یک واقعه، حادثه و عملیات نظامی نمی‌بینیم که آمد و رفت و تمام شد، بلکه آن را یک جریان می‌دانیم؛ جریانی که پایه‌گذار آن انبیاء (ع) بودند، جریانی که حلقه‌ای است برای تحقق ظهور و در عقبه خودش بعثت، غدیر و عاشورا را دارد.

مکر و حیله مثلث شوم غربی، عربی و عبری هیچگاه نتیجه نخواهد داد
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: پس از حضور مردم در انتخابات مثلث شوم غربی، عربی و عبری شیطنت‌های خودشان را در منطقه آغاز کرده‌اند، در حالی که تاکنون هیچ نتیجه‌ای از اقدامات خود در منطقه نگرفته‌اند.

عابدینی بیان کرد: زمانی ایران، عراق، یمن، لبنان و فلسطین در اختیار شما بود، اما امروز این کشورها در مقابل شما قیام کرده‌اند و این‌ها نتیجه اقدامات ناشایست شما بوده است و تاکنون از مکر و حیله نتیجه نگرفته‌اید و هیچگاه نتیجه نخواهید گرفت.

خطیب جمعه قزوین با محکوم کردن سرکوب وحشیانه مردم بحرین توسط آل خلیفه و آل سعود، اضافه کرد: آن‌ها مبارزان را به شهادت می‌رسانند و به خانه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم یورش بردند و ظلم و فشار به مردم می‌آوردند تا دست از مطالبات به حق خودشان بردارند.

وی با بیان اینکه امریکا هم از ظلم‌های آن‌ها حمایت و پشتیبانی می‌کند و در مقابل مردم مظلوم بحرین ظلم را تقویت می‌کند، افزود: از خداوند می‌خواهیم هر چه زودتر شر آل خلیفه، آل سعود و استکبار شیطانی امریکایی را از سرِ ملت های مظلوم منطقه کوتاه کند.

عده‌ای در ایام انتخابات وعده‌های دروغ دادند و حیله و نیرنگ به کار بردند
آیت‌الله عابدینی در ادامه اذعان کرد: انسان مؤمن باید با صداقت زندگی کند، حیله، نیرنگ و تمسخر شیوه منافقان است و خدای متعال مکر و دروغ را شیوه نفاق می‌داند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به ایام تبلیغات انتخابات یادآور شد: در ایام تبلیغات انتخابات عده‌ای گفتند اگر جناح مقابل ما رأی بیاورد، در پیاده روها دیوار می‌کشند؛ آیا واقعاً این موضوع دروغ و حیله و نیرنگ نیست؟

وی ادامه داد: همچنین در ایام انتخابات مطرح شد که اگر ما رأی نیاوریم در کشور جنگ رخ خواهد داد؛ در صورتی که تاریخ ثابت کرده است که جنگ برای انسان‌های ضعیف است و وقتی دچار ذلت شویم دشمن به ما هجوم خواهد آورد.

خطیب نمازجمعه قزوین اضافه کرد: عراق، سوریه و یمن نمونه‌ای از کشورهایی هستند که امریکا با حمایت حامیان مالی خود در این کشورها جنگ به راه انداخته است؛ پس چرا طی سال‌های گذشته استکبار جهانی نتوانسته‌ است در برابر ایران هیچ غلطی کند؟

منافقان عزت را از دشمنان اسلام طلب می‌کنند
وی تصریح کرد: استکبار جهانی برای تسلط بر ایران اسلامی در کشورهای عراق، یمن و سوریه جنگ راه انداخت؛ اما می‌داند که اگر تجاوزی به ایران داشته باشد جواب دندان شکنی به آن‌ها داده خواهد شد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: ما با تقویت قدرت خود مانع جنگ می‌شویم اما هرچقدر ذلت و زبونی در مقابل دشمنان نشان دهیم، باید از جنگ بترسیم، بنابراین بیان جملاتی که نشان از ذلت و ترس در برابر حمله دشمن دارد نشان دهنده حیله، نیرنگ و نفاق گوینده است.

وی با بیان اینکه صداقت و راستی عامل نجات مؤمن است، گفت: حیله همچون بار کجی است که هیچ‌گاه به مقصد نمی‌رسد؛ اگر کسی به مکر و فریب روی آورد طبق آیات الهی خدای متعال خودش جواب نیرنگ او را خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه خداوند تاکید کرده است که دشمنان اسلام را به دوستی نگیرید، ابراز کرد: بترسید از اینکه دشمنان خدا شما را تشویق و حمایت کنند و از موفقیت‌های شما خوشحال شوند؛ زیرا این خبر خوبی برای ما نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه عذاب دردناک خداوند را در انتظار منافقان دانست و گفت: منافقان کسانی هستند که کافران را بجای مؤمنان به دوستی می‌گیرند و عزت را از دشمنان خدا می‌طلبند؛ این افراد باید بدانند که به هیچ جایی نمی‌رسند زیرا همه عزت‌ها نزد خدای متعال است.

باید بترسیم که به جای تکیه به خداوند به ستمگران تکیه کنیم
این خطیب نمازجمعه افزود: باید بترسیم که به جای تکیه به خداوند به ستمگران تکیه کنیم، خدای متعال فرموده است اگر به ستمگران تکیه کنید آتش خواهید گرفت؛ نمونه این کلام الهی در توسل صدام به امریکا، مشاهده شد که در نتیجه به نابودی او منجر شد.

وی تاکید کرد: ما به همه دولتمردان خود سفارش می‌کنیم به افرادی که ظلم می‌کنند و با بی توجهی به قشر محروم جامعه در ثروت خود غرق شده‌ و محافل رقص و پایکوبی راه انداخته‌اند، تکیه نکنید زیرا هرکس به ظالمان تکیه کند، نابود خواهد شد.

همه باید از فتنه و فتنه‌گران بپرهیزند
امام جمعه قزوین اضافه کرد: همه باید از فتنه و فتنه‌گران بپرهیزند، کسانی که به سراغ فتنه‌گران می‌روند دودمانشان به آتش کشیده می‌شود، همه باید بدانیم که فتنه گران را خدا به دست مومنان رسوا می‌کند.

وی در پایان با اشاره به شروع ماه مبارک رمضان گفت: همه ما باید با استفاده از فیوضات ماه مبارک رمضان، تقوا، دعاهای این ماه، روزه داری و سرکوب نفس اماره و سحرهای این ماه و صله رحم با مومنان، بیشترین بهره را ببریم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان