۰۳/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۲ شنبه

صبح قزوین مرکز اقامتی بلندمدت ویژه معتادان بهبودیافته راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: ۲۴۸۲۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۴ ساعت: ۸:۵۲ ↗ لینک کوتاه

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین خبر داد:

مرکز اقامتی بلندمدت ویژه معتادان بهبودیافته راه‌اندازی می‌شود

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان از راه‌اندازی مرکز اقامتی بلندمدت ویژه معتادان بهبودیافته در قزوین خبر داد.

مرکز اقامتی بلندمدت ویژه معتادان بهبودیافته راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ زهرا غلامرضایی معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین در نشست خبری که روز گذشته(چهارشنبه) به منظور تشریح برنامه‌های سال جاری این معاونت در اداره‌کل بهزیستی استان برگزار شد، اظهار کرد: گسترش مراکز سرپناه شبانه برای آقایان از جمله اقدامات معاونت پیشگیری بهزیستی در سال جاری است و بر این اساس در دو نقطه آسیب‌خیز شهر دو مرکز دیگر تاسیس خواهد شد.

وی افزود: گسترش مراکز گذری روزانه برای همه شهرستان‌های استان قزوین نیز در دستور کار بهزیستی قرار دارد تا در هر شهرستان حداقل یک مرکز گذری وجود داشته باشد.
معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان در ادامه از راه‌اندازی مرکز اقامتی میان‌مدت و سرپناه شبانه برای زنان معتاد طی تابستان سال جاری در قزوین خبر داد و گفت: مقدمات اولیه این کار انجام شده و در مرحله صدور مجوز قرار دارد.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های سال جاری بهزیستی استان در راستای درمان اعتیاد، راه‌اندازی مرکز اقامتی بلندمدت به منظور مراقبت‌ بعد از ترک معتادان بهبودیافته است تا با آموزش شیوه‌ها و تجربه‌های زندگی بدون مواد، این افراد مجدد دچار لغزش نشوند.

غلامرضایی با اشاره به اجرای طرح روستای پاک بیان کرد: این طرح به صورت پایلوت در شهرستان البرز انجام می‌شود و 25 روستای این شهرستان تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

اجرای طرح دادگاه درمان‌مدار در استان
وی با بیان اینکه ساختار پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد در دستور کار بهزیستی قرار دارد؛ اضافه کرد: اجرای طرح روستای پاک با همکاری استانداری، بهزیستی، علوم پزشکی و فرمانداری شهرستان البرز از ابتدای سال جاری به منظور ارائه خدمات آموزشی به معتادین، کمک به افراد در شناسایی معتادان و درمان آنها آغاز شده است.

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها،اجرای طرح دادگاه درمان‌مدار است که این طرح امسال باید در 6 استان به صورت پایلوت اجرا شود.

وی ادامه داد: مقدمات اجرای این طرح فراهم شده و دادگستری به عنوان رئیس طرح، معاونت سیاسی امنیتی استانداری قزوین به عنوان جانشین و سازمان بهزیستی نیز دبیرخانه اجرایی طرح دادگاه درمان‌مدار را برعهده دارند.

غلامرضایی عنوان کرد: در این طرح رویکرد قانون و درمان در کنار هم در راستای دستیابی به اهداف سند ملی تحول نظام مدیریت معتادان بی‌سرپناه و متجاهر قرار گرفته است و ارائه خدمات ساماندهی و یکپارچه سازی می‌شود.

وی در ادامه گفت: طی سال جاری در قالب اجرای طرح دادگاه درمان‌مدار، 100 نفر از معتادان تحت پوشش درمانی قرار می‌گیرند که ارائه خدمات به این افراد کاملاً رایگان بوده و هزینه‌های آن بر عهده سازمان بهزیستی است.

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین در پایان گفت: در 3 ماه پایان سال، نظارت و ارزیابی در 6 استان پایلوت انجام می‌شود و در صورت اثربخشی از سال آینده به سایر استان‌ها گسترش می‌یابد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان