۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین دانشکده طب سنتی در دولت تدبیر تعطیل شد/ تحول در زمینه طب نیازمند همراهی دولت است
کد خبر: ۲۴۷۰۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۲۸ ساعت: ۱۰:۱۱ ↗ لینک کوتاه

پدر طب سنتی- اسلامی ایران:

دانشکده طب سنتی در دولت تدبیر تعطیل شد/ تحول در زمینه طب نیازمند همراهی دولت است

پدر طب سنتی- اسلامی ایران اظهار کرد:در حالی سازمان بهداشت جهانی تمام کشورها را موظف کرده تا طب سنتی در تمام کشورهای دنیا تدریس شود،دانشکده طب سنتی در دولت تدبیر تعطیل شد .

دانشکده طب سنتی در دولت تدبیر تعطیل شد/ تحول در زمینه طب نیازمند همراهی دولت است
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین  ،حکیم حسین خیراندیش، پدر طب سنتی اسلامی در جمع دانشجویان بندرعباس گفت: حوزه طب سنتی را از سال 65 آغاز کردیم و در دهه اول به جمع بندی مطالب پرداخته  دهه دوم را به کابرد سازی این علم گذارندیم و اکنون در دهه سوم در حال طراحی نظام آموزشی هستیم.
دانشکده طب سنتی در دولت تدبیر تعطیل شد/ تحول در زمینه طب نیازمند همراهی دولت است

وی ادامه داد: برای تخصص در تمام علوم پزشکی حداقل به 200 سال عمر نیاز دارید اما طب سنتی در مدت کوتاهی این علوم را دانشجویان آموزش داده و می توان طبابت کرد.

خیراندیش افزود: این سبک درمانی که در حال فراگیری در  تمام دنیاست موجب شده تا سازمان بهداشت جهانی تمام کشورها را موظف کنند تا پنج سال آینده این طب در تمام کشور ها تدریس شود.

پدر طب سنتی اسلامی ایران اظهار داشت: در طب سنتی تا 1000 نوع دارو برای علاج بیماران معرفی می شود اما نظرمن این است که با 30 تا 40 دارو هم می شود بیماران را درمان کرد .

وی افزود: موضوع طب موضوع بسیار مهمی است که هر کشوری به آن دست پیدا کند می تواند فراتر از کشور خودش کار کند و هر کشوری صاحب طب شود، صاحب دنیا می شود که فقط به یک دولت همراه نیاز دارد.

خیراندیش افزود: در سال آخر دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد  دو هزار فارغ التحصیل داشتیم و حتی دانشکده طب سنتی نیز در حال تربیت حکیم بود که متاسفانه با حضور آقای روحانی این دانشکده نیز تعطیل شد.

پدر طب سنتی یادآور شد: 9 سال قبل نیز این کار در ارمنستان آغاز کردیم که بعد از 5 سال با تمام پیشرفتی که داشت تعطیل شد و بلافاصله بعد از در یکی از دانشگاههای آمریکا این کار را انجام دادیم که با استقبال خوبی روبرو شد.

وی ادامه داد:در اختیار قرار دادن فضای مناسب  موجب حل مشکلات مالی ، جذب توریست و ایجاد اشتغال برای هزاران نفر می شود.

خیراندیش اذعان داشت : طب چینی که تنها یک سوم طب ایرانی را دارد سبب شده که فقط پنج هزار طبیب در داخل کشورش و شش هزار طبیب در کشور های دیگر داشته باشد.

پدر طب سنتی افزود:فقط به دولتی همراه نیاز داریم تا تحول اساسی در زمینه طب هم در اقتصاد و هم در فرهنگ داشته باشیم.

وی در پایان اظهار داشت: ما عقل ،علم و قدرت ایمان را با سلامت جسمی باید داشته باشیم ،جسم قوی با عقل و اندیشه و در کنار قدرت ایمانی می توانیم دنیا را متحول کنیم.

 

 

انتهای پیام/1404

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان