۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بی‌حرمتی حامیان روحانی به بانوی محجبه‌/ مردم مانع سخنرانی کرباسچی در قزوین شدند
کد خبر: ۲۴۶۵۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۲۵ ساعت: ۲۱:۲۹ ↗ لینک کوتاه

حاشیه‌های میتینگ انتخاباتی حامیان روحانی در قزوین؛

بی‌حرمتی حامیان روحانی به بانوی محجبه‌/ مردم مانع سخنرانی کرباسچی در قزوین شدند

مردم قزوین و خانواده‌های شهدای مدافع حرم با شعار لبیک یا زینب مانع سخنرانی کرباسچی شدند.

بی‌حرمتی حامیان روحانی به بانوی محجبه‌/ مردم مانع سخنرانی کرباسچی در قزوین شدند
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ حامیان روحانی در هفته اخیر فراخوانی مبنی بر همایش اصلاح طلبان با حضور غلامحسین کرباسچی را منتشر کرده بودند که قرار بود این همایش روز گذشته یکشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شود.

بر اساس قانون و آنچه که در خصوص مقررات تبلیغات در ایام انتخابات ابلاغ شده است، سوء استفاده از امکانات دولتی در جهت تبلیغ یک کاندیدای خاص ممنوع و غیرقانونی است اما این در حالی بود که برخی نهادهای دولتی با تحت فشار گذاشتن رییس دانشگاه فرهنگیان قزوین خواستار این شدند تا سالن دانشگاه محل برگزاری همایش حامیان روحانی باشد.

یوسفی رییس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار شاخص، در توضیح این مسئله ابراز کرد: متاسفانه ما یک سالن آمفی تئاتر داریم که در این روزها موجب دردسر شده است چرا که برخی جریان‌ها خواستار استفاده‌های انتخاباتی از آن هستند.

وی با بیان اینکه ما در مورد این همایش ملاک را تصمیم شخص استاندار قرار دادیم، افزود: با اجازه استاندار و بر اساس آنچه که از تهران به ما گفته شد قرار بر این شد که در صورت داشتن مجوز و بستن قرارداد هر کدام از کاندیداها می‌توانند از این سالن استفاده کنند لذا ما هم منتظر مجوز از سوی برگزارکنندگان همایش هستیم.

با توجه به اینکه این گفت‌وگو در ساعات اولیه صبح انجام شده بود و وقتی حدود ۳ ساعت قبل از شروع مراسم بار دیگر با این مسوول تماس گرفته شد، وی عنوان کرد که همین الان مجوز به دست ما رسید. بنابراین آنچه که در اینجا جای سوال دارد این است که آیا برای همایشی که از یک هفته پیش اطلاع رسانی شده در همان روز باید کارهای ارائه مجوز و موافقت صورت گیرد؟! و آیا ارائه یک مجوز می‌تواند سوء استفاده از اموال عمومی را توجیه کند؟! آیا خبری از فشارهای جریان‌ها و برخی از مسوولین وجود نداشته است؟!

مادر شهید اسدی برای دفاع از خون فرزندش به میدان آمد
غلامحسین کرباسچی در حالی به عنوان میهمان ویژه جریان اصلاحات و حامیان روحانی به قزوین دعوت می‌شود که پرونده‌های مختلف در زمینه مفاسد اقتصادی دارد و از سوی دیگر چندی پیش در افتتاح ستاد انتخاباتی روحانی در اصفهان به مدافعین حرم توهین کرده بود.

در همان ساعات اولیه شروع برنامه دانشجویان انقلابی قزوین از دانشگاه‌های مختلف استان خود را به این هماش رساندند و با سر دادن ندای «الله اکبر» و «لبیک یا زینب» در حیاط دانشگاه، مقابل درب سالن تجمع کرده و اعتراض خود را با شعارهایی از جمله «توی شهر رجایی مفسد اقتصادی حق حضور ندارد» و «آزادی اندیشه با در بستن نمیشه» نسبت به حضور کرباسچی در شهر دارالمومنین و شهری که هنوز خون شهدای حرم آن تازه است، اعلام کردند.

هر لحظه بر تعداد معترضین اضافه می‌شد؛ علاوه بر دانشجویان نیز توده‌های مردمی و خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم از جمله مادر بزرگوار شهید مدافع حرم شهید حجت اسدی در حیاط دانشگاه حضور یافتند و انزجار خود را از یک فرد فاسد ابراز کرده و به دفاع از خون پاک شهدا ایستادند.

مادر شهید حجت اسدی با بیان اینکه در زمان تشییع پیکر فرزندم اجازه ندادم هیچ کس تصویر چهره من را بگیرد، ابراز کرد: اما امروز آماده‌ام میان این جمعیت تا بگویم که از خون فرزندم نمی‌گذرم.

این بانوی زینبی تاکید کرد: از کسانی که شکم‌های آن‌ها پر از حرام است توقعی جز توهین به شهدا را نداریم که روز عاشورا هم سیدالشهدا در مقابل توهین یزیدیان فرمود “ملئت بطونکم من الحرام”.

مادر شهید اسدی بیان کرد: از برخی در قزوین گلایه مندم که چرا این توهین کننده را به قزوین دعوت کردند.

حرکات موزون و کف و صوت در جواب ندای «لبیک یا زینب» مردم انقلابی قزوین

حامیان روحانی در برابر خروش مردم انقلابی قزوین با کف زدن و کوبیدن پا بر زمین شعار «اصلاحات زنده باد خاتمی پاینده باد» را فریاد می‌کشیدند و این در حالی بود که جوانان معترض به حضور کرباسچی بنری بزرگ از تصاویر مدافعان حرم استان قزوین را در دست گرفته بودند و ندای لبیک یا زینب را سر می‌دادند.

سید ناصر قوامی و محمد علیخانی با سخنرانی‌های خود سعی در اداره برنامه در داخل سالن داشتند و پس از شعرخوانی دو شاعر در مدح روحانی و خاتمی، انواع کلیپ مستند در خصوص دولت یازدهم و کابینه روحانی همراه با آهنگی ریتمیک پخش شد که دخترها و پسرها با حرکاتی موزون و کف و صوت‌ها با آن همراهی می‌کردند.

بنری بزرگ از عکس آیت الله هاشمی رفسنجای، روحانی و سید حسن خمینی در کنار سن خودنمای می‌کرد و فضای سالن با پارچه‌های بنفش و بادکنک‌های بنفش تزیین شده بود که البته رنگ بنفش و سبز در لباس‌ها و شال‌هایی که بر گردن برخی از حاضرین دیده می‌شد به چشم می‌خورد و این شعار « سبز و بنفش نداره جنبش ادامه داره» هم با آن تلفیق می‌شد.

برنامه به ساعت‌های پایانی خود می‌رسید و خبری از آمدن میهمان ویژه نبود و سید ناصر قوامی بزرگ از چهره‌های شاخص اصلاحات قزوین با قرارگیری در پشت تریبون همراه با استرس و تشنجی که در رفتار او دیده می‌شد با اهانت به مسوولین نظام، حاضرین را تشویق به رای دادن به روحانی می‌کرد.

قوامی، کرباسچی را مردی مجاهد و مبارز معرفی کرد و به حاضرین این نوید را داد که تا دقایقی دیگر می‌توانند شاهد سخنرانی او شوند.

عده‌ای از مجریان برنامه که در طبقه بالای سالن حضور داشتند بنر بزرگی از عکس‌ هاشمی رفسنجانی، روحانی و خاتمی را باز کرده و به نمایش گذاشتند.

با رسیدن به دقایق پایانی برنامه عده‌ای از زنان و دختران که انگار این برنامه را به اجبار تحمل می‌کردند از جا بلند شده و قصد خروج از سالن را داشتند که با ممانعت برگزارکنندگان برنامه مواجه شدند و به ناچار برگشته و بر جای خود نشستند.

لحظاتی بعد محمد علیخانی از لغو سخنرانی کرباسچی در قزوین خبر داد و از دانشجویان، مردم و خانواده شهدا با تعبیر لباس شخصی‌های تندرو یاد کرد که مانع سخنرانی وی شدند.

حامیان روحانی چادر از سر بانوی خبرنگار کشیدند
یکی دیگر از حواشی تاسف‌بار این همایش اهانت به یک خبرنگار خانم و کشیدن چادر از سر او بود که بنا به وظیفه‌ای که داشت در حال حاشیه نگاری و ثبت اخبار بود اما با اهانت و حمله حامیان روحانی مواجه شد.

اما گویی تعرض به خبرنگاران و رسانه‌ها از سوی حامیان دولت یازدهم به همین جا ختم نشد و علیرضا ضرغامی مدیر خبرگزاری فارس در استان قزوین از سوی مجریان برنامه مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به گوشی موبایل و وسایل شخص او تعرض شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان