۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بازگشایی سدخاکی خَررود منجر به جاری شدن سیلاب شد
کد خبر: ۲۴۴۹۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۱۸ ساعت: ۱۳:۳ ↗ لینک کوتاه

شـهردار اسـفرورین:

بازگشایی سدخاکی خَررود منجر به جاری شدن سیلاب شد

شـهردار اسـفرورین بیان کرد: متاسفانه بازگشایی خاکی خررود منجر به جاری شدن سیلاب شد؛ شهرداری بلافاصله با آماده باش کامل با استفاده از تمام امکانات جهت مهار سیلاب تا حد امکان عمل کرد.

بازگشایی سدخاکی خَررود منجر به جاری شدن سیلاب شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ هفته گذشته بارش‌های بهاری و شدید در استان قزوین شاهد ایجاد سیلاب و آبگرفتگی معابر در مناطق مختلف استان قزوین بودیم که شهر اسفرورین در این شرایط با وقوع سیلاب شدیدی روبرو بود که سایت خبری صبح قزوین گزارشی به صورت فیلم از خسارات سیل اسفرورین و وضعیت اسفناک مردم در شرایط اولیه منتشر کرد.

شهرداری قزوین برای پاسخگویی به فیلم تهیه شده مصاحبه ای با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین انجام داده است که در ادامه می‌خوانید.

علی عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ از اقدامات صورت گرفته در خصوص سیلاب اخیر اسفرورورین اظهار کرد: با توجه به اعلام هواشناسی در تاریخ 09/02/96 نسبت به بارش فراوان باران و احتمال جاری شدن سیلاب شهرداری اسفرورین با آماده باش کامل نیروها و با بکارگیری تجهیزات و ماشین آلات خود اقدام به ترمیم سد خاکی خررود کرد که این امر احتمال جاری شدن سیلاب را در شهر به شدت کاهش می‌داد.

شـهردار اسـفرورین در ادامه افزود: در تاریخ 10/02/96 جمعی از کشاورزان به صورت خودجوش اقدام به بازگشایی سد مذکور کردند تا به زعم خود در آبیاری باغات خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه بازگشایی خاکی خررود منجر به جاری شدن سیلاب در بلوار شهید بهشتـــی ( حاجی آباد) شد؛ با همه این وجود شهرداری بلافاصله با آماده باش کامل با استفاده از تمام امکانات حتی با کمک گرفتن از سایر شهرداری‌ها و بخش خصوصی جهت مهار سیلاب تا حد امکان عمل کرد.

این مسئول ابراز کرد: برای بستن مجدد سد خاکی خررود و کمک به اهالی بلوار شهید بهشتی( حاجی آباد) شهرداری تمام پرسنل خود را به صورت شبانه روزی بسیج کرد تا این موضوع بخوبی مدیریت شود.

وی گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر؛ بارش نعمت و رحمت الهی باعث خوشحالی کشاورزان منطقه شده است.

عمویی در پایان تصریح کرد: در نهایت در این گزارش عنوان می‌شود که خیابان منتهی به حاجی آباد از وضعیت نامناسبی برخوردارست، با توجه به خارج از محدوده بودن برخی از منازل ساخته شده که جزء ساخت و سازهای غیرمجاز می‌باشد این موارد خارج از محدوده مدیریت شهری است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان