۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین حوادث جاده‌ای قزوین در تعطیلات نوروزی ۴۰ درصد افزایش یافت
کد خبر: ۲۴۴۱۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۱۴ ساعت: ۱۴:۳۷ ↗ لینک کوتاه

سرپرست جمعیت هلال احمر استان:

حوادث جاده‌ای قزوین در تعطیلات نوروزی ۴۰ درصد افزایش یافت

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گفت: در تعطیلات نوروزی امسال شاهد افزایش ۴۰ درصدی حوادث جاده‌ای در استان بودیم به طوری که در سال گذشته ۱۰۴ و امسال ۱۵۱ مورد حادثه را داشتیم.

حوادث جاده‌ای قزوین در تعطیلات نوروزی ۴۰ درصد افزایش یافت
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، حمید ره‌انجام سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این ستاد برگزار شد، با اشاره به خدمات ارائه شده در عید نورز امسال اظهار کرد: با توجه به کوریدور بودن استان قزوین هر ساله شاهد عبور حجم زیادی از مسافران هستیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۲۵ پایگاه را برای ارائه خدمات در ۲ جبهه جوانان و امدادرسانی در سطح استان مستقر کرده بودیم، افزود: در چادرهای جوانان حدود ۷۰ هزار نقشه و بروشور جهت راهنمایی مسافران توزیع و به از ۶۱ هزار و ۲۷۰ نفر خدمت‌رسانی شد.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه تعداد فوتی در حوادث جاده‌ای نوروز سال گذشته ۵ مورد و امسال ۱۲ مورد بوده است، گفت: در تعطیلات نوروزی امسال شاهد افزایش ۴۰ درصدی حوادث جاده‌ای در استان بودیم به طوری که در سال گذشته ۱۰۴ و امسال ۱۵۱ مورد حادثه را داشتیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان ابراز کرد: برنامه‌های آموزشی و دوره‌های بازآموزی جهت آماده‌سازی نیروها در تعطیلات نوروزی از ابتدای اسفند سال گذشته آغاز شد و خوشبختانه نیروها از آمادگی خوبی برخوردار بودند اما کمبود اعتبارات در سال گذشته از مهمم‌ترین مشکلات ما بود.

ره‌انجام بیان کرد: ۲ هزار و ۷۳۵ نفر برای کارهای درمانی در سال جاری به آمبولانس‌های اتوبوسی ما مراجعه‌ داشته‌اند و ۱۶۰ دستگاه آمبولانس درگیر عملیات بودند و همچنین ۱۲ پرواز بالگرد برای انجام عملیات امداد و نجات داشته‌ایم.

وی گفت: یک برنامه ۵ ساله تا سال ۱۴۰۰ برای جمعیت هلال احمر کشور نوشته شده که بر اساس آن بودجه و اعتبارات به استان‌ها و شهرستان‌ها تعلق خواهد گرفت.

این مسئول تاکید کرد: شاخص‌ترین کار این جمعیت در حوزه آموزش‌های همگانی اجرای طرح خادم ( خانواده آماده در مخاطرات) بود که طی آن بیش از ۴ هزار خانوار در استان تحت آموزش چهره‌ به چهره با مراجعه به درب منازل قرار گرفتند و در حال حاضر هم دور پنجم این طرح آغاز شده است.

اجرای طرح خادم برای ۱۰ هزار خانوار در استان
ره‌انجام با بیان اینکه در سال جاری طرح خادم را برای ۱۰ هزار خانوار در استان هدف‌گذاری کردیم، تصریح کرد: آمادگی جامعه در برابر مخاطرات و حوادث برای ما بسیار مهم است چرا که از اصلی‌ترین شاخص‌ها در جهت کاهش تلفات و خسارات به شما می‌آید و خوشبختانه مردم هم از طرح خادم به خوبی استقبال کردند که جای امیدواری دارد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان خاطرنشان کرد: در حوزه جوانان هلال احمر همایشی تحت عنوان قصه‌گویی مهر در مهدکودک‌ها اجرا شد که طی آن نیروهای جوان با حضور در مهدها و قصه‎‌گویی نیز سنت‌های دیرینه را برای کودکان زنده می‌کردند.

وی افزود: سال گذشته استقرار بالگرد در استان را داشتیم که اتفاق خوبی بود و همچنین در زمینه مانورها و بازآموزی نیز ۶ مانور استانی و ۳۰ مانور شهرستانی را به اجرا درآوردیم.

این مسئول تشریح کرد: سال گذشته ۸۴ کاروان نیکوکاری توسط داوطلبین جوان جمعیت هلال احمر استان راه‌اندازی شد که ۱۰ هزار نفر از این کاروان‌ها بهره‌مند شدند.

ره‌انجام عنوان کرد: تشکیل ۱۵ گروه عکس‌العمل سریع در سطح استان از کارهای ویژه بود که این گروه‌ها در بروز حوادث با آمادگی بالا و عملکردی سریع وارد میدان می‌شوند و در نظر داریم این طرح را در بخش شهرستانی هم به اجرا درآوریم.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان در پایان افزود: در روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر همایش جوانان جاوید را خواهیم داشت که طی آن از جوانان برتر استان تقدیر می‌شود.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان