۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین معنای کاندیداتوری جهانگیری چیست؟/ بی‌صداقتی با مردم یا بی‌اعتمادی به روحانی؟
کد خبر: ۲۴۰۸۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲۷ ساعت: ۱۱:۵۵ ↗ لینک کوتاه

تصمیم عجیب اصلاح‌طلبان که به روحانی تحمیل شد

معنای کاندیداتوری جهانگیری چیست؟/ بی‌صداقتی با مردم یا بی‌اعتمادی به روحانی؟

گفته می شود این تصمیم پس از مشورت دو تن از اصلاح طلبان با روحانی در روز آخر ثبت نام، به وی تحمیل شده است

معنای کاندیداتوری جهانگیری چیست؟/ بی‌صداقتی با مردم یا بی‌اعتمادی به روحانی؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،کاندیداتوری اسحاق جهانگیری در آخرین دقایق ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری، از زوایای مختلفی قابل تامل است.
 معاون اول حسن روحانی در اقدامی که کمتر نمونه مشابه آن را در دنیا می توان یافت، همزمان با رییس فعلی خود در دولت کاندیدا شده است. گفته می شود این تصمیم پس از مشورت دو تن از اصلاح طلبان با روحانی در روز آخر ثبت نام، به وی تحمیل شده است وگرنه "تنها" آمدن روحانی برای ثبت نام در انتخابات، می توانست پیام روشنی داشته باشد و آن اینکه او به کاندیدای پوششی نیاز ندارد.

معنای کاندیداتوری جهانگیری چیست؟/ بی‌صداقتی با مردم یا بی‌اعتمادی به روحانی؟

با این حال، روحانی سرانجام – احتمالا از روی اجبار – کاندیداتوری جهانگیری را پذیرفته است. اکنون اگر جهانگیری ردصلاحیت شود، اعتبار کابینه روحانی زیر سوال می رود. اگر هم تایید صلاحیت شود از چند حالت خارج نیست.

اولین حالت همان موضوعی است که دسته ای از صلاح طلبان موافق "کاندیدای پوششی" آن را تبلیغ می کنند؛ یعنی اینکه جهانگیری می آید و پس از کمک به حسن روحانی در مناظره ها، به نفع او انصراف می دهد. به این ترتیب، جهانگیری اساسا کاندیدای کاذب و غیرواقعی است. چنین موضوعی هم سوءاستفاده از فرصت انتخابات به شمار می رود و هم اوج بی صداقتی اصلاح طلبان و حامیان دولت را به مردم نشان می دهد.

از طرفی، اینکه اصلاح طلبان و شخص جهانگیری، روحانی را فاقد توانایی های لازم برای پیروزی در مناظره ها بدانند، اوج بی اعتمادی به روحانی را نشان می دهد.

حالت دوم این است که اصلاح طلبان، ممکن است در آخرین لحظات نظر خود را تغییر داده و مثلا به جای روحانی از جهانگیری حمایت کنند. اگرچه این حالت بعید است اما با فرض تحقق آن، باز هم اوج بی اعتمادی اصلاح طلبان و نیز شخص معاون اول رییس جمهور را به روحانی نشان می دهد.

باید منتظر ماند و دید کاندیداتوری جهانگیری از سوی اصلاح طلبان چگونه توجیه خواهد شد.


انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان