۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین چرا سفیر ایران در لندن از شهردار حامی همجنس‌بازان و صهیونیست‌ها تقدیر می‌کند؟
کد خبر: ۲۳۷۶۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۴ ساعت: ۱۸:۱۱ ↗ لینک کوتاه

وزارت خارجه پاسخ دهد؛

چرا سفیر ایران در لندن از شهردار حامی همجنس‌بازان و صهیونیست‌ها تقدیر می‌کند؟

توجه به این نکته که چرا آقای بعیدی‌نژاد بدون توجه به سوابق و عملکرد شهردار لندن به صورت تلویحی از وی به جهت نمایش فیلم فروشنده تمجید می‌کند سؤالی است که دستگاه دیپلماسی بایستی بدان پاسخ دهد.

چرا سفیر ایران در لندن از شهردار حامی همجنس‌بازان و صهیونیست‌ها تقدیر می‌کند؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن در کانال تلگرامش، با "اخلاقی خواندن فیلم فروشنده" اصغر فرهادی نوشت: «فیلم فروشنده برخلاف تصور عده‌ای که به علت عدم دقت کافی در مضامین فیلم به وجود آمده، به غایت و با تمامی وجود فیلمی اخلاقی است، چرا که دغدغه آن یافتن پاسخ به یک مسئله اخلاقی است».

وی تأکید کرد: «هر کس می‌تواند با پیام فیلم مخالف باشد و یا نتیجه گیری آنرا نپسندد، اما این قضاوت متفاوت، این نتیجه را تغییر نمی‌دهد که فروشنده فیلمی به غایت اخلاقی و تلاشی صادقانه برای نشان دادن راهی برای حل برخی از مشکلات اجتماعی عصر ما است».

بعیدی‌نژاد در ادامه از ابتکار صادق خان شهردار لندن در نمایش این فیلم اصغر فرهادی گفته و نوشت: در اتفاقی نادر در تاریخ سینما، به ابتکار صادق خان شهردار لندن، فیلم فروشنده در میدان بزرگ ترافالگار به نمایش عمومی در آمد.

اشاره سفیر محترم به نقش شهردار لندن در نمایش فیلم اصغر فرهادی بدون توجه به سوابق صادق خان از نکات جالب تحلیل آقای بعیدی‌نژاد است. سوابقی که بررسی آن می‌تواند تا حدی بیان نماید که چرا منظور آقای صادق خان از نمایش فیلم فرهادی در شهر لندن، صرفاً مخالفت با تصمیم‌های دولت ترامپ نیست:

حمایت از همجنس بازان

بعیدی نژاد

صادق‌خان آشکارا حامی هم‌جنس‌بازان است؛ او در سال 2007 به قانون برابری جنسی برای هم‌جنس‌گرایان رأی مثبت داد و در سال 2013 با ازدواج قانونی هم‌جنس‌بازان نیز موافقت کرد. در سال 2014 او به قانونی شدن رسیدگی به طلاق یا ابطال ازدواج زوج‌های هم‌جنس‌باز نیز رأی داد و در سال 2015 به قانون فراهم کردن ازدواج هم‌جنس‌بازان در نیروهای مسلح خارج از انگلیس نیز رأی مثبت داد. وی در پی وقوع حادثه اورلاندو - که طی آن فردی مسلح، باشگاه هم‌جنس‌بازان را به گلوله بست - با حضور در آن محل و ابراز همدردی، بیان کرد که «اگر شما یک شهروند هم‌جنس‌گرای لندنی هستید، باید در خانه خود احساس امنیت کنید و من می‌خواهم نه تنها در خانه احساس امنیت کنید، بلکه هرطوری که می‌خواهید باشید، نیز امنیت داشته باشید». به خاطر همین جهت‌گیری غیراخلاقی در حمایت از ازدواج هم‌جنس‌گرایان در سال 2013 توسط اسلام‌گرایان لندن تهدید به مرگ شد.

صادق خان به همراه همسرش در جمع حامیان همجنس‌بازی در شهر لندن حاضر شد

نفی حقوق فلسطینیان

صادق‌خان در خلال رقابت و تبلیغات خود برای کسب کرسی شهرداری لندن تأکید داشت که در صورت انتخاب، مسائل بین‌المللی، از جمله مناقشه فلسطین-اسرائیل را وارد کارش در شهرداری نخواهد کرد.

خان با انتقاد از جرمی کوربین رهبر حزب کارگر، گفت تعامل کوربین با سازمان‌های فلسطینی و لبنانی مانند حماس و حزب الله، لندن را به یک هدف تروریستی بالقوه تبدیل می‌کند.اما وی  توضیح نداد که چگونه تعامل با سازمان‌های ضد صهیونیستی لندن را به یک هدف تروریستی بالقوه تبدیل خواهد کرد.

جالب این آنکه شهردار لندن دعوت «کارزار همبستگی فلسطین» (پی.اس.سی) را برای حضور در مراسم این گروه به‌مناسبت «روز نکبت» (تأسیس رژیم اسرائیل) رد کرد. وقتی چند روز بعد از این رویداد، در یک برنامه رادیویی یکی از شهروندان لندن از او دلیل عدم شرکتش در مراسم مربوط به فلسطین را پرسید، او - به‌عنوان شهرداری «فراگیر» که قرار است متعلق به همه لندنی‌ها باشد - در جواب، توضیحات مطولی درباره ضرورت حضور در مراسم هولوکاست داد.

حمایت از رژیم صهیونیستی

صادق خان در دوران رقابت انتخاباتی خود در مصاحبه با «جوییش کرونیکل» چاپ لندن، گفت که «تعهد او به اسرائیل، قابل بحث نیست». یک‌هفته بعد از گزینش به‌عنوان نامزد حزب، او در مصاحبه با روزنامه «دیلی میل»، از طرح خود برای یک فستیوال «معرفی تل‌آویو» صحبت کرد.

شهردار پاکستانی تبار لندن به صراحت گفت که مخالف کمپین بین‌المللی مخالفت با اشغال‌گری اسرائیل - موسوم به بایکوت، منع سرمایه‌گذاری و تحریم‌ها- است. اولین دیدار رسمی او به‌عنوان شهردار لندن با سفیر رژیم صهیونیستی در لندن، «مارک رِگِو» بود؛ کسی که به‌دلیل نقشی که در توجیه و دفاع از عملیات کثیف و جنایت‌بار اسرائیل علیه غزه (2009-2008) در رسانه‌های بین‌المللی (در سمت سخن‌گوی دولت ایهود اولمرت) داشت، یک چهره منفور است و بسیاری از یهودیان انگلستان علاقه‌ای به ارتباط با او ندارند. صادق‌خان در اولین دیدار رسمی خود، در 8 می میهمان مارک رِگو در استادیوم «کوپتهال» در شمال لندن بود تا در مراسم «یادبود هولوکاست» (یوم هاشووا) شرکت کند؛

صادق خان در کنار "مارک رگو" سفیر صهیونیست‌ها در لندن

همچنین خان در کارزار انتخابی خود از حزب متبوعش به علت تلاش ناکافی برای مقابله با آنچه وی ضد سامی‌گری خواند، در بین اعضای حزب کارگر انتقاد کرده بود. صادق خان تنها یک روز پس از به دست‌گیری سکان شهرداری لندن به همراه خاخام ابراهیم مرویس و نیز سفیر رژیم صهیونیستی، در مراسم یادبود هولوکاست شرکت کرد. زمانی که از وی در این مراسم در مورد وعده انتخاباتیش در خصوص سفر به سرزمین‌های اشغالی پرسیده شد او جواب داد: من طرفدارترین شهردار لندن درزمینه تجارت تا به امروز هستم که به معنای انجام سفرهای تجاری است، وی در ادامه گفت قصد دارد تا صدر یک هیئت تجاری به اسرائیل سفر کند.

شهردار لندن در مراسم امضای تعهدنامه حمایت از صهیونیست‌ها گفت: متاسفانه برای بسیاری از اهالی لندن یهودی ستیزی یک مشکل فعلی بسیار بزرگ است... به عنوان شهردار همه اهالی لندن، من مصمم به مبارزه با نژاد پرستی در تمام اشکال آن هستم...من افتخار می‌کنم که با امضای "اتحاد شهرداران علیه یهودی ستیزی" بدان متعهدم... یهودی ستیزی کاملاً غیر قابل قبول است و هرگز قابل توجیه نیست.

صادق خان در حال امضای تعهدنامه حمایت از صهیونیست‌ها با عنوان مقابله با یهودی ستیزی است

اینکه چرا سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور انگلیس از یک فیلم غیراخلاقی به عنوان نگرشی اخلاقی یاد می‌کند و به تحسین از کارگردان آن می‌پردازد جای بحث در این مجال نیست؛ اما توجه به این نکته که چرا آقای بعیدی‌نژاد بدون توجه به سوابق و عملکرد شهردار لندن به صورت تلویحی از وی به جهت نمایش فیلم فروشنده تمجید می‌کند سوالی است که دستگاه دیپلماسی بایستی بدان پاسخ دهد.

نقطه مشترک شهردار حامی صهیونیسم و همجنس‌گرایی، فیلم فروشنده، اصغر فرهادی و سفیر ایران در انگلیس چیست که آنها را به یکدیگر متصل می‌نماید؟

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان