۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۱۰۰۰ نفر برای حضور در انتخابات شورای شهر و روستا ثبت نام کردند
کد خبر: ۲۳۷۴۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۳ ساعت: ۱۰:۵۷ ↗ لینک کوتاه

رییس ستاد انتخابات استان قزوین:

۱۰۰۰ نفر برای حضور در انتخابات شورای شهر و روستا ثبت نام کردند

رییس ستاد انتخابات استان قزوین بیان کرد: تا پایان روز اداری دوم فروردین ماه سال ۹۶، هزار نفر برای نامزدی شورای اسلامی شهر و روستا در کل استان قزوین ثبت نام کرده‌اند.

 ۱۰۰۰ نفر برای حضور در انتخابات شورای شهر و روستا ثبت نام کردند
 به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ سید سعید شاهرخی رییس ستاد انتخابات قزوین، عصر روز گذشته(چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در استانداری قزوین اظهار کرد: در بازدیدی که از فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها صورت گرفت خوشبختانه علیرغم ایام نوروز حضور داوطلبان بسیار چشمگیر است.

وی در ادامه افزود: تا پایان روز اداری دوم فروردین ماه سال 96، هزار نفر برای نامزدی شورای اسلامی شهر و روستا در کل استان قزوین ثبت نام کرده‌اند.

این مسئول اذعان کرد: 270 نفر از کل داوطلبان شورای شهر و روستا مختص شهرها بودند و 730 نفر قصد کاندیداتوری شورای روستاها را دارند؛ از این هزار نفر 930 نفر مرد و 70 نفر نیز خانم هستند.

وی ادامه داد: از کل 930 نفر داوطلب مرد 230 نفر برای شهر و 700 نفر برای روستاها داوطلب شده‌اند؛ همچنین از 70 داوطلب خانم 40 نفر برای عضویت شورای شهر و 30 نفر نیز برای عضویت شورای روستا ثبت نام کرده‌اند.

شاهرخی با بیان اینکه ثبت نام از واطلبان هر روز از ساعت 8 صبح تا 16 بعدازظهر ادامه دارد، عنوان کرد: تاکید ما بر این است پایان ثبت نام غیرقابل تمدید است، داوطلبانی که قصد کاندیداتوری را دارند کار ثبت نام را در روزهای پایانی قرار ندهند.

وی تصریح کرد: با پایان زمان ثبت نام در ششم فروردین ماه کار بررسی وضعیت و سوابق داوطلبان شروع شده و این مدارک به مراجع چهارگانه ارجاع داده خواهد شد.

کم سن ترین و مسن ترین داوطلب عضو شورای شهر و روستا
دبیر ستاد انتخابات قزوین اضافه کرد: پلیس امنیت، اداره اطلاعات، ثبت احوال و مراجع قضایی 10 روز برای بررسی وضعیت داوطلبان مهلت دارند تا سوابق آنها را به ما ارجاع دهند.

وی افزود: هیأت‌های اجرایی پس از آن به مدت 7 روز مهلت دارند تا رسیدگی به صلاحیت داوطلبان را انجام دهند؛ همچنین از 17 تا 23 فروردین این موضوع ادامه دارد و هیأت نظارت شهرستان نیز از 25 تا 30 فروردین مرحله بعدی تایید صلاحیت‌هاست.

شاهرخی عنوان کرد: داوطلبان چنانچه شکایتی داشته باشد توسط هیأت نظارت استان به مدت 10 روز رسیدگی می‌شود و در تاریخ 17 اردیبهشت ماه سال جاری اسامی نهایی برای شرکت در انتخابات اعلام خواهد شد.

وی بیان کرد: پیش بینی ما این است داوطلبان استقبال خوبی از ثبت نام شوراها خواهند داشت و هم مردم حماسه عظیمی در این انتخابات رقم بزنند.

این مسئول ابراز کرد: 200 نفر پیش از شروع رسمی ثبت نام در فرمانداری‌ها از طریق دفاتر خدمات پستی پیش ثبت نام و با مراجعه به فرمانداری‌ها کد رهگیری خود را دریافت کردند.

وی در پایان گفت: کم سن ترین داوطلب خانمی 25 ساله برای عضویت در شورای شهر است و مسن ترین فرد مردی با 83 سال سن می‌باشد که برای عضویت در شورای روستا ثبت نام کردند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان