۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اقتدار کشور باید در تمام حوزه‌ها مورد توجه مسئولان قرار گیرد
کد خبر: ۲۳۷۴۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۳ ساعت: ۹:۳۹ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین در دیدار وزیر کشور:

اقتدار کشور باید در تمام حوزه‌ها مورد توجه مسئولان قرار گیرد

در دیدار وزیر کشور با نماینده ولی فقیه در استان تأکید شد: داشتن اقتدار نظامی سفارش قرآن به مسلمانان است؛ بنابراین مسئولان باید توجه داشته باشند با عمل و سخن خود اقتدار کشور را زیر سؤال نبرند و در پی ارتقای اقتدار کشور در تمام حوزه‌ها باشند.

اقتدار کشور باید در تمام حوزه‌ها مورد توجه مسئولان قرار گیرد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین در دیدار نوروزی عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور و فریدون همتی، استاندار قزوین که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، با اشاره به نام‌گذاری امسال به سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال»، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب دغدغه بسیاری در حوزه حل مشکلات معیشتی مردم دارند و ضروری است با بازخوانی پیام نوروزی و فرمایشات ایشان در مشهد مقدس، با جدیت بیشتری در راستای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم گام برداریم.

وی با ابراز خرسندی از سفر وزیر کشور به استان قزوین، خاطرنشان کرد: حضور مسئولان در استان قزوین بسیار ارزشمند است؛ اما این حضور باید با شناسایی ظرفیت‌های موجود در این استان و استفاده هر چه بیشتر از آن‌ها برای حل مشکلات مردم همراه شود.

امام جمعه قزوین بسترها و فرصت‌های فرهنگی و تاریخی قزوین را ظرفیت بسیار مهمی برای رشد و توسعه این استان معرفی کرد و افزود: با وجود آثار تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی که در قزوین وجود دارد، هنوز بسترهای بسیاری در این حوزه وجود دارد که کشف نشده و پرداخت به آن‌ها بسیار ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر معرفی آثار غنی تاریخی و فرهنگی کشور به مردم، بیان کرد: معرفی آثار فرهنگی و تاریخی کشور کمک می‌کند تا جهان پی به پیشینه با افتخار فرهنگی و تاریخی ما ببرد و هیچ کشوری به خودش اجازه ندهد تا ملت ما را تحقیر نماید.

وی با تأکید بر اینکه اقتدار کشور باید در تمام حوزه‌ها مورد توجه مسئولان قرار گیرد، عنوان کرد: داشتن اقتدار نظامی سفارش قرآن به مسلمانان است؛ بنابراین مسئولان باید توجه داشته باشند با عمل و سخن خود اقتدار کشور را زیر سؤال نبرند و در پی ارتقای اقتدار کشور در تمام حوزه‌ها، به ویژه حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و نظامی باشند.


رحمانی‌فضلی، وزیر کشور هم در این دیدار با اشاره به فرمایشات رهبری در مشهد مقدس بیان کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب برای مسئولان کشور بسیار راهگشا خواهد بود و همه باید در راستای تحقق منویات ایشان حرکت کنیم.

وی به مسافرت‌های نوروزی و اهمیت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی، به ویژه خطوط ریلی به دلیل افزایش مسافرت‌ها در ایام عید امری ضروری است و این نیاز برای شهرهایی نظیر مشهد بیشتر احساس می‌شود.

وزیر کشور در ادامه ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی استان قزوین را گنجینه بسیار مهمی دانست و اذعان کرد: متأسفانه ظرفیت‌های بسیار عظیم استان قزوین تاکنون آن‌گونه که باید معرفی نشده است و باید در این حوزه کارهای جدی‌تری انجام شود.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: در گذشته قزوین 54 سال پایتخت ایران بود و به همین خاطر شهر بسیار مهم و مرکز تجارت غرب ایران به شمار می‌آمده و این مهم هم اهمیت قزوین را دو چندان کرده است.

وی با بیان اینکه استاندار و شهردار باید بیش از پیش به معرفی و مرمت آثار تاریخی و فرهنگی قزوین مبادرت ورزند، تأکید کرد: هویت تاریخی و فرهنگی کشور متعلق به مردم است و ارتباطی به حکام آن دوران ندارد و ضروری است هویت تاریخی و فرهنگی کشور را با جدیت بیشتری به نسل جوان معرفی کنیم.

این مسئول بیان کرد: اگر به آثار تاریخی و حوزه گردشگری توجه شود از نفت و مالیات درآمد بیشتری نصیب کشور می‌شود و قزوین از این منظر ظرفیت درآمدزایی بسیاری دارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان