۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین موزه اختصاصی آثار کشف شده از قلعه حسن صباح راه اندازی شود
کد خبر: ۲۳۷۴۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۳ ساعت: ۹:۳۵ ↗ لینک کوتاه

وزیر کشور در سفر نوروزی به قزوین:

موزه اختصاصی آثار کشف شده از قلعه حسن صباح راه اندازی شود

وزیر کشور عنوان کرد: می‌توان با راه اندازی موزه آثارتاریخی کشف شده از قلعه سحن صباح یافته‌های حاصل از کاوش‌ها و اکتشافات قلعه الموت و حریم آن را برای گردشگران به نمایش گذاشت.

موزه اختصاصی آثار کشف شده از قلعه حسن صباح راه اندازی شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در سفر نوروزی خود به استان قزوین به همراه همتی استاندار قزوین و محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از روستای گارزخان و قلعه تاریخی حسن صباح در منطقه الموت بازدید کرد.

رحمانی فضلی در بازدید از قلعه حسن صباح با اشاره به ضرورت راه اندازه ای موزه اختصاصی برای نمایش اشیای به دست آمده از کاوش‌های قلعه و رعایت حریم این بنای ارزشمند تاریخی گفت: منطقه الموت در استان قزوین از ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی منحصر به فردی برای جذب گردشگر برخوردار است.

وی در ادامه افزود: می‌توان با راه اندازی موزه آثارتاریخی در این منطقه یافته‌های حاصل از کاوش‌ها و اکتشافات قلعه الموت و حریم آن را برای گردشگران به نمایش گذاشت.
 
وزیر کشور در ادامه با تاکید بر ضرورت حفظ معماری سنتی روستاهای الموت بیان کرد: ساماندهی روستاهای این منطقه به لحاظ منظری، حفظ محیط ریست و حراست از منابع طبیعی منطقه الموت از اهمیت بالایی برخوردار است و باید مورد توجه واقع شود.

وی همچنین با حضور در پایگاه میراث فرهنگی الموت در روستای گازرخان در جریان آخرین فعالیت‌های مربوط به کاوش و اکتشاف در حریم قلعه حسن صباح قرار گرفت و مقرر شد تا با اختصاص فضای مدرسه‌ای در روستای گازرخان و در جوار قلعه الموت، زمینه ایجاد موزه آثار تاریخی این منطقه فراهم شود.

وزیر کشور همچنین از منطقه نمونه گردشگری کامان بازدید و در جریان برنامه‌های توسعه تله سیژ و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این منطقه قرار گرفت.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان