۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین وزیر کشور از بناهای تاریخی قزوین بازدید کرد
کد خبر: ۲۳۷۳۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۱ ساعت: ۱۴:۳۵ ↗ لینک کوتاه

در سفر به استان؛

وزیر کشور از بناهای تاریخی قزوین بازدید کرد

در سفر به استان وزیر کشور از بناهای تاریخی قزوین بازدید کرد.

وزیر کشور از بناهای تاریخی قزوین بازدید کرد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در سفر خود به قزوین از بخشی از بناهای تاریخی قزوین شامل مجموعه دولتخانه صفویه،سعدالسلطنه و حمام قجر بازدید بعمل آورد.

وزیر کشور ابتدا از بخش‌های مختلف دولتخانه صفوی که به عنوان مقر حکومت صفویان در قزوین شناخته می‌شود، بازدید به عمل آورد.

این مجموعه که یادگار پایتختی قزوین در دوره صفوی است، آثاری چون سردرب رفیع عالی قاپو، حیاط نظمیه، کاخ موزه چهلستون، گرند هتل و مدرسه امید را در خود جای داده است.

مجموعه دولتخانه صفویه یکی از پربازدیدترین بناهای تاریخی استان قزوین به شمار می‌رود و در نوروز هرسال هزاران گردشگر از نقاط مختلف کشور را به خود جذب می کند.

رحمانی فضلی در ادامه از سرای تاریخی سعدالسلطنه قزوین به عنوان بزرگترین کاروانسرای درون شهری خاورمیانه و مرکز برگزاری جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی در ایام تعطیلات نوروز بازدید کرد.

این بنای تاریخی و با شکوه مربوط به دوره قاجاریه با بازسازی در سال های اخیر به محل عرضه انواع صنایع دستی و همچنین برگزاری جشنواره های مختلف ملی و بین المللی تبدیل شده است.

وزیر کشور در ادامه از موزه مردم شناسی حمام قجر نیز بازدید کرد.

کاروانسرای درون شهری سعدالسلطنه،کاخ موزه چهلستون، سردرب عالی قاپو، مسجد جامع عتیق،مسجد النبی (ص)،میمون قلعه،خانه امینی ها،بازار و سرای وزیر،آب انبار سردار، کلیسای کانتور، مقبره حمدالله مستوفی، مسجد و مدرسه صالحیه،بقعه چهار انبیا و آستان امامزاده حسین ابن علی ابن موسی الرضا (ع) بخشی از بناهای تاریخی شهر قزوین به شمار می روند که در نوروز پذیرای هزاران گردشگر از نقاط مختلف کشور هستند.

استان قزوین با دربرگیری یک درصد مساحت کشور، از یک هزار و 304 اثر ثبت شده تاریخی در فهرست آثار ملی برخوردار است.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان