۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین گذشت اولیاء دم از قصاص قاتل جوان در قزوین
کد خبر: ۲۳۶۳۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۵ ساعت: ۱۰:۱۵ ↗ لینک کوتاه

به همت شورای حل اختلاف صورت گرفت؛

گذشت اولیاء دم از قصاص قاتل جوان در قزوین

به همت شورای حل اختلاف، اولیاء دم از قصاص قاتل جوان در قزوین گذشت کردند.

گذشت اولیاء دم از قصاص قاتل جوان در قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مراسم تقدیر از خانواده مقتول مرحوم (ع _ر) 37 ساله که از قصاص قاتل (ع _ج) 20 ساله گذشت کردند، صبح امروز(چهارشنبه) برگزار شد.
 
این مراسم با حضور بیژن شیبانی رییس شورای حل اختلاف و معاون قضایی دادگستری استان قزوین، اعضای مصالحه قتل عمد شوراهای حل اختلاف استان، خیران و خانواده مرحوم (ع_ر) برگزار شد.

رئیس شورای حل اختلاف استان قزوین در ابتدای این مراسم ضمن پاسداشت اقدام خداپسندانه خانواده مقتول اظهار کرد: مطمئناً اجر معنوی این اقدام خیر شامل حال مرحوم و خانواده اش خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم هیچ وقت در جامعه شاهد بروز اتفاقات اینگونه و قتل کسی نباشیم تا خانواده ای را راضی به گذشت در این خصوص کنیم.

این مسئول ادامه داد: شناخت دقیق از زندگی باعث می‌شود انسان بتواند عادی و به دور از هر تنشی و بروز حادثه ای که دل انسان را بیازارد در جامعه زندگی کند.

وی با اشاره به اقدامات اعضا و دبیران شورای حل اختلاف جهت اعلام رضایت خانواده مقتول گفت: بعد از عبادت خداوند هیچ چیز بهتر از اصلاح ذات البین نیست و خیران و افرادی که در این راستا گام برمی دارند کار بزرگی را انجام داده اند.

شیبانی اذعان کرد: دعوت به مصالحه و سازش کار سخت و در عین حال با ارزش است که خداوند توفیق آن را به هر شخصی نمی‌دهد و کسانی که در این راه گام برمی دارند باید همیشه شکرگزار این توفیق الهی باشند.

وی تصریح کرد: فردی که نفسی را از مرگ نجات می‌دهد در واقع جامعه ای را نجات داده است و این کار مهم، قابل گنجاندن در کلام و سخن نیست.

این مسئول با تاکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش خاطرنشان کرد: این امر مهم نه تنها در پرونده‌های قتل بلکه در تمامی پرونده های ارجاعی به شورا باید نهادینه شود.

وی با اشاره به تاکید دین اسلام بر رفع اختلافات بین همنوعان یادآور شد: ارزش اصلاح ذات البین نه تنها در دین اسلام بلکه در تمدن باستان ایران نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس شورای حل اختلاف استان با اشاره به اقدامات خوب اعضا و دبیران شورای حل اختلاف استان در راستای تحقق فرهنگ صلح و سازش در پرونده‌ها بیان کرد: خوشبختانه در سطح استان اقدامات بسیاری در جهت آزادی زندانیان و مصالحه و سازش بین پرونده‌ها از جمله پرونده‌های قتل صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه افراد بسیاری به دلیل بدهی‌ها و مشکلات مالی در زندان به سر می‌برند، گفت: امیدواریم با کمک خیران در این حوزه نیز، شاهد آزادی این زندانیان و بازگشت آنان به آغوش خانواده باشیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان