۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین اجرای طرح آرامش بهاری در ۹۰ بقعه استان/ ۷۷ امامزاده آماده پذیرایی از زائران نوروزی است
کد خبر: ۲۳۶۱۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۴ ساعت: ۱۲:۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف قزوین خبر داد:

اجرای طرح آرامش بهاری در ۹۰ بقعه استان/ ۷۷ امامزاده آماده پذیرایی از زائران نوروزی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در ۹۰ بقعه متبرکه استان بیان کرد: در ۷۷ بقعه امکان اسکان موقت زائران فراهم شده است همچنین در۴۹ امامزاده دفتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی برپا خواهد شد.

اجرای طرح آرامش بهاری در  ۹۰ بقعه استان/ ۷۷ امامزاده آماده پذیرایی از زائران نوروزی است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در نشست خبری که صبح امروز(سه‌شنبه) به منظور تشریح برنامه‌های نوروزی در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تغییر شرایط زندگی و شکل‌گیری نیازهای جدید، باید امور خیر و وقف‌ها نیز متناسب با نیاز امروز جامعه، به روز شوند به طور مثال در حوزه جوانان، آموزش و پژوهش و بهداشت و درمان نیازهای جدیدی ایجاد شده است.

وی افزود: همه ما در مقابل نیازمندان جامعه مسئولیم چراکه خانواده‌های نیازمند با شرایط سختی مواجه هستند بنابراین همه مسئولان ذی‌ربط و اصحاب رسانه باید تلاش کنند تا فرهنگ خداپسندانه و ریشه‌دار وقف در تاریخ اسلام برای کمک به افراد بی‌بضاعت، بیش از پیش نهادینه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خاطرنشان کرد: مردم ایران از دیرباز به دلیل اعتقاد به اهل بیت(ع) در لحظه تحویل سال در اماکن متبرکه حضور می‌یابند به طوریکه همه ساله شاهد حضور چشمگیر مردم در این اماکن هستیم بنابراین باید شرایط به گونه‌ای مهیا شود تا همه مردم، مسافران و مهمانان نوروزی از فضای معنوی اماکن متبرکه بهره بیشتری ببرند.

فعالیت 81 مبلغ در بقاع متبرکه قزوین در ایام نوروز

وی با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری بیان کرد: این طرح امسال به صورت منسجم برای هفتمین سال متوالی در استان قزوین برگزار می‌شود که برای هماهنگی جهت اجرای برنامه‌های متنوع از یک ماه گذشته جلسات متعددی برگزار شده است.

عادل در ادامه از برگزاری طرح آرامش بهاری در ۹۰ بقعه استان خبر داد و گفت: این طرح شامل ویژه برنامه‌های مختلفی است که در ۶۴ بقعه شهرستان قزوین، ۱۲ بقعه تاکستان، ۱۱ بقعه بوئین زهرا و ۳ بقعه شهرستان البرز اجرا می‌شوند.

وی تصریح کرد: از آنجا که محور انجام فعالیت‌های فرهنگی با حضور مبلغان دینی است از این رو در اجرای طرح آرامش بهاری ۸۱ مبلغ همکاری دارند که شامل ۲۰ مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم، ۴۴ مبلغ بومی استان و ۱۷ روحانی مستقر در امامزادگان هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفند ماه شروع و تا ۱۵ فروردین سال ۹۶ ادامه خواهد داشت و در طول این طرح، برنامه‌های متعددی همچون سخنرانی با زمانبندی مشخص برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: در ۷۷ بقعه امکان اسکان موقت زائران فراهم شده است همچنین در ۲۳ بقعه ایستگاه صلواتی، ۲۸ بقعه خیمه‌های معرفت، ۴۹ امامزاده دفتر مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرعی و در ۶ امامزاده عرضه محصولات فرهنگی برپا خواهد شد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

محمدی / ۲۴ اسف ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

مدیر دوست داشتنی اوقاف
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان