۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۵۰ برنامه فرهنگی در قالب نوروزگاه ویژه عید آماده اجراست
کد خبر: ۲۳۶۱۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۴ ساعت: ۸:۵۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین:

۵۰ برنامه فرهنگی در قالب نوروزگاه ویژه عید آماده اجراست

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین بیان کرد: در نوروز امسال با مشارکت تشکل‌های غیردولتی فعال در حوزه میراث فرهنگی و محیط زیست، پنجاه برنامه متنوع فرهنگی و هنری در قالب "نوروزگاه"پیش‌بینی و آماده شده است.

۵۰ برنامه فرهنگی در قالب نوروزگاه ویژه عید آماده اجراست
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ به منظور انجام هماهنگی‌های نهایی برای اجرای برنامه‌های نوروز 96 و خدمات رسانی شایسته به مسافران و گردشگران، جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شب گذشته( دوشنبه) با حضور فرخزاد معاون امور عمرانی استاندار و نایب رییس ستاد، حضرتی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین و دبیر ستاد، فرمانداران شهرستان‎ها و مدیران دستگاه‎های اجرایی عضو ستاد صبح امروز در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

در این جلسه محمدعلی حضرتی دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین با ارائه گزارشی از برنامه‌های نوروزی ستاد اجرایی خدمات سفر گفت: در نوروز امسال با مشارکت تشکل‌های غیردولتی فعال در حوزه میراث فرهنگی و محیط زیست، پنجاه برنامه متنوع فرهنگی و هنری در قالب "نوروزگاه"پیش‌بینی و آماده اجرا شده که امیدواریم با برگزاری این برنامه‎ها بتوانیم اوقات خوش و خاطره‌انگیزی را برای شهروندان و گردشگران ورودی به استان فراهم آوریم.

وی با اشاره به حضور مستمر راهنمایان در بناهای تاریخی اذعان کرد: در طی ماه‌های اخیر چهار دوره آموزشی بازآموزی و دانش‌افزایی برای راهنمایان بناهای تاریخی برگزار و صد و بیست راهنمای مجرب و آموزش دیده در ایام نوروز در بناهای تاریخی مستقر و آماده ارائه خدمات به گردشگران و میهمانان نوروزی خواهند بود.

این مسئول از کاربری تازه دو بنای تاریخی در ایام نوروز خبر داد و تصریح کرد: دو بنای تاریخ خانه زعیم با عنوان خانه تشکل‎ها و عمارت مجاور سردر عالی قاپو (چاپخانه اتحاد) با عنوان مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری امسال برای اولین بار با کاربری‌های تازه پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی خواهند بود.

وی برپایی چهار نمایشگاه عکس در چهار نقطه استان، برگزاری تورهای رایگان قزوین گردی و تور آج گردی، اجرای موسیقی سنتی در بناهای تاریخی، اجرای زنده تولید محصولات صنایع دستی توسط صنعتگران در بناهای تاریخی، برپایی بازارچه صنایع دستی در شهرستان‎ها و قزوین (خانه داعی، عالی قاپو، سعدالسلطنه، آب انبار مسجد جامع و خانه صنایع دستی)، برگزاری تورهای کارگاه گردی جهت آشنایی گردشگران با روند تولید محصولات صنایع دستی، برگزاری گل‌گشت‌های پیاده در باغستان سنتی قزوین، برگزاری جشنواره شیرینی و پیش غذا و غذای سنتی در خانه تاریخی زعیم، برگزاری جشنواره اقوام در سه مرکز محله و مجموعه دولتخانه، برگزاری جشنواره بازی و اسباب بازی توسط شهرداری در مجموعه سعدالسلطنه، اجرای برنامه هفت سرنا برای اولین بار توسط نوازندگان محلی، اجرای ورزش باستانی و کشتی پهلو و به پهلو در عالی قاپو، سمنو پزان، نوروزخوانی، نقاره زنی و ... را از جمله برنامه‎های پیش بینی شده برای نوروز عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین در پایان یادآور شد: امیدواریم پیرو تاکید استاندار قزوین بتوانیم با اجرای این برنامه‎ها بر اساس دو شاخص عمده حقوق شهروندی و افزایش مشارکت مردم و نهادهای غیر دولتی نوروزی متفاوت را برای گردشگران فراهم کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان