۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین حفاران غیرمجاز محوطه‌های تاریخی در قزوین دستگیر شدند
کد خبر: ۲۳۵۶۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۲ ساعت: ۸:۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی استان:

حفاران غیرمجاز محوطه‌های تاریخی در قزوین دستگیر شدند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از دستگیری حفاران غیرمجاز محوطه‌های تاریخی توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی در روستایی واقع در شهرستان البرز خبر داد.

حفاران غیرمجاز محوطه‌های تاریخی در قزوین دستگیر شدند
محمدعلی حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به ضرورت جلوگیری از وقوع جرائم در عرصه میراث فرهنگی گفت: در یکی از روستاهای شهرستان البرز، گزارشی مبنی بر حفاری غیرمجاز توسط افراد سودجو با هدف تعرض و غارت دفینه‌های ارزشمند فرهنگی به میراث فرهنگی داده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه افزود: با اقدام به موقع فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان، نیروهای این مرکز به محل اعزام و طی عملیات مشترک با حضور پرسنل خدوم نیروی انتظامی موفق به دستگیری عوامل این گروه در حین حفاری و معرفی وی به مقامات قضایی شدند.

وی اذعان کرد: تجهیزات حفاری همراه این گروه شامل یک قبضه سلاح تک لول 5 تیر و تعدادی ادوات مورد نیاز حفاری توسط نیروهای یگان حفاظت ضبط و به همراه فرد خاطی جهت تکمیل پرونده و سیر مراحل قانونی تحویل کلانتری 15 مهرگان شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اطلاع رسانی به موقع در زمینه وقوع تخلفات عرصه میراث فرهنگی را وظیفه همه افراد جامعه دانست و یادآور شد: هم استانی‎های گرامی می‌توانند برای اعلام گزارش کشف اشیای تاریخی، تخریب و یا انجام حفاری‌های غیرمجاز با شماره 33236966 فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تماس بگیرند تا با اقدام به موقع از وقوع جرائم این حوزه و تعرض به آثارارزشمند تاریخی که جبران ناپذیر است جلوگیری شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان