۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۲۱ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در استان در دست اجراست
کد خبر: ۲۳۵۲۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۹ ساعت: ۱۳:۳۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس جهاد کشاورزی قزوین:

۲۱ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در استان در دست اجراست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان قزوین در حال حاضر ۲۱ هزار و ۳۴۸ هکتار سامانه نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان در دست اجرا است.

۲۱ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در استان در دست اجراست
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علی اکبر متقی فرد رئیس جهاد کشاورزی قزوین صبح امروز(پنج شنبه) در جلسه ستاد پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به قزوین در استانداری اظهار کرد: از 21 هزار و 348 هکتار سامانه نوین آبیاری در دست اجرا حداقل بین 25 تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: همچنین در راستای این مصوبات بیش از 2000 هکتار به اتمام رسیده که با مجموع طرح‌های ثبت سامانه شده به 23 هزار و 348 هکتار رسیده است.

متقی فرد تصریح کرد: از این میزان حدود 7 هزار هکتار در اراضی زراعی بصورت تجمیع، 3 هزار و 950 هکتار در تجمیع در باغات و مابقی پروژه‌های انفرادی است.

وی ادامه داد: علاوه بر اقدامات مربوط به سامانه از حداکثر زمان برای خرید لوله و اتصالات استفاده و مصالح خریداری و به محل پروژه انتقال داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: درباره محصول کشمش مطابق آخرین دستورالعمل در 5 اسفند ماه سال جاری مقرر شد لیست استفاده از یارانه 5000 ریال معادل سطح زیر کشت و تولید در هکتار محاسبه و لیست شود.

وی اضافه کرد: سطحی که می‌تواند مورد استفاده باشد لیست بیمه شدگان صندوق بیمه محصولات کشاورزی است.

این مسئول تاکید کرد: تشکیل صندوق کشمش تاکستان در دست اجراست و صندوق شهرستانی در تاکستان ایجاد می‌شود که عمده سهامداران آن تولید کنندگان انگور هستند که از سایر شهرستان‌ها نیز می‌توانند عضو این صندوق شوند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان