۰۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۱ جمعه

صبح قزوین ۶ تن موادغذایی غیرقابل عرضه به بازار در قزوین کشف شد
کد خبر: ۲۳۴۸۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۷ ساعت: ۱۲:۴۹ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسئول بهداشت محیط علوم پزشکی:

۶ تن موادغذایی غیرقابل عرضه به بازار در قزوین کشف شد

کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در ۱۵ روز ابتدای اسفند ماه، ۶ تن موادغذایی غیرقابل عرضه به بازار از مرکز استان، کشف شده است.

 ۶ تن موادغذایی غیرقابل عرضه به بازار در قزوین کشف شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، نشست خبری کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط با اصحاب رسانه به منظور تشریح برنامه‌های بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اولویت سلامت نوروزی ظهر امروز(سه‌شنبه) در سالن کنفرانس معاونت بهداشتی قزوین برگزار شد.

شیرین نادری در این نشست با اشاره به اجرای برنامه سلامت نوروزی در سطح استان اظهار کرد: این برنامه همزمان با سراسر کشور از اول اسفند ماه شروع شده و تا 15 فروردین ماه سال آتی ادامه دارد.

وی افزود: برنامه سلامت نوروزی با اولویت نظارت بر مراکز عرضه موادغذایی و اماکن عمومی حساس با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی اجرا می‌شود که این امر با کنترل آب و موادغذایی، بیماری‌های مرتبط با موادغذایی را کنترل و کاهش دهد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در راستای اجرای برنامه سلامت نوروزی به طور متوسط در کل ساعات صبح و بعدازظهر 46 اکیپ، موارد مذکور را کنترل می‌کنند که هر اکیپ به طور میانگین متشکل از یک تا 2 نفر است.

وی اضافه کرد: در ساعت غیراداری نیز از ساعت 14 تا 22 شب 11 اکیپ در سطح استان فعالیت دارند همچنین آزمایشگاه بهداشت محیط و آزمایشگاه موادغذایی برای کنترل آب و مواد غذایی در همه ساعات اداری و غیراداری و حتی روزهای تعطیل فعال هستند.

نادری عنوان کرد: بازرسی‌های مشترکی نیز با همکاری اداره تعزیرات، حمل و نقل جاده‌ای و میراث فرهنگی از اماکن بین راهی و اماکن عرضه کننده مواد غذایی انجام می‌شود که در صورت مشاهده موارد تخلف، سریعا رسیدگی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: تعداد افراد برای انجام نظارت‌های دقیق محدود است اما مردم می‌توانند چشمان ما باشند برای این منظور شماره تماس شهرستان‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا در صورت مشاهده موارد تخلف، جهت رسیدگی به ما اطلاع دهند.

بازرسی‌ها در ایام پایانی سال فعال است

این مسئول عنوان کرد: اولویت ما با سامانه 190 یا 1490 برای پاسخگویی به شکایات مردمی در حوزه بهداشت محیط است که در 24 ساعت شبانه روز فعال است که بر اساس نوع شکایت تا 72 ساعت بررسی‌ها جهت پاسخ به مردم انجام می‌شود.

وی با اشاره به شماره تماس شهرستان‌ها گفت: شماره تماس مراکز بهداشت محیط که مردم می‌توانند با آن تماس بگیرند در شهرستان قزوین 33658260، البرز 32244408، بوئین زهرا 34225390، تاکستان 35222955، آوج 34623821 و آبیک 32892558 است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به انجام 5514 مورد بازرسی در استان عنوان کرد: از اول تا 15 اسفند ماه 4271 مورد بازدید از مراکز عرضه موادغذایی، 910 مورد از اماکن عمومی و 182 مورد از اماکن بین راهی انجام شده است این در حالی است که تعداد کل اماکن بین راهی استان، 76 باب است و به عبارتی تقریبا دو برابر مورد بازرسی قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: در 15 روز ابتدای اسفندماه، 6 تن موادغذایی غیرقابل عرضه به بازار از حدود 6 هزار مرکز کشف شده است.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

سامان / ۱۶ اسف ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

دیگه اینقدر اخبار متفاوتی شنیدیم که آدم دلش نمیخواد توی مسیر چیزی بخوره. یکبار میفهمیم مرغا رو ریختن کف دستشویی و یکبار هم ....
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان