۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین وظیفه بازاریان رعایت انصاف و عدالت است
کد خبر: ۲۳۴۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

وظیفه بازاریان رعایت انصاف و عدالت است

حجت الاسلام عابدینی گفت: در گرانی های اخیر وظیفه بازاریان رعایت انصاف و عدالت است و مردم باید صبور باشند.

وظیفه بازاریان رعایت انصاف و عدالت است
به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: امروز بزرگداشت سید جمال الدین اسد آبادی است، او متولد 1217 (ه.
ش) در اسد آباد همدان بود.
در زندان آنکارا به دست دولت عثمانی مسموم می شود، یعنی همان کاری که با اجدادش کردند و در تاریخ 1275 (ه.
ش) از دنیا می رود.
امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: سید جمال الدین اسدآبادی تحصیلات ابتدایی خود را در اسدآباد پشت سر می گذارد و برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قزوین می آید، سپس به نجف می رود و مدتی را تحت نظر شیخ انصاری تعلیم می بیند، که به او مأ موریت نشر اعتقادات دینی درهندوستان را می دهد.
شیخ محمد عبدو نیز یکی از شاگردان سید جمال الدین است.
وی بیان کرد: بذر این بیداری اسلامی در مصر را سید جمال الدین اسدآبادی پاشیده است.
بیداری که در کشور ما با حضور امام (ره) ثمر داد و بعد از آن با رهنمودهای مقام معظم رهبری محصول آن به بار نشست.
حجت الاسلام عابدینی اظهار داشت: سید جمال الدین اسد آبادی در بلاد عثمانی، بغداد، لندن و فرانسه با داشتن روزنامه «عروة الوثقی» فعالیت می کرده و در ایران اسلامی نیز در بیان فرمان ضد استعماری تنباکو تأثیر بسزایی داشته است تا کم، کم زمینه تحریم آن فراهم شد و این افتخاری است برای مرجعیت.
وی عنوان کرد: از دیدگاه سید جمال الدین اسد آبادی درد کشورهای اسلامی در چهار چیز است: 1- استبداد سلاطین 2- جهل مسلمانان ازاتفاقاتی که در اطرافشان رقم می خورد 3- نفوذ خرافات در اعتقادات مردم 4- نفوذ استعمار در کشورهای اسلامی این چهار مورد، برای سید جمال الدین، عذاب آور بوده و برای آن ها راه حل داده است.
اینکه ما باید مبارزاتی را با استعمار و استبداد داخلی داشته باشیم، یعنی همان ایده ای که در کشور ما رخ داد و دستگاه استبداد و استعمار برچیده شد.
تلاش سید جمال الدین اسد آبادی برای احیای روح مبارزه خطیب جمعه قزوین خاطر نشان کرد: بازگشت به اسلام ناب محمدی و منزه از خرافات از دیگر آرزوهای سید جمال الدین بوده است، زیرا خرافات باعث می شود که در زمان ظهور امام زمان (عج) نیز مردم فکر کنند، امام دین تازه ای را آورده است.
راه حل دیگر سید برای نجات توده مردم اعتقاد به مکتب اسلام است و اتحاد اسلامی در سراسر کشورهای اسلامی.
وی افزود: سید جمال الدین اسد آبادی تلاش می کرد لباس های مختلفی بپوشد و با این حرکت، اتحاد جوامع اسلامی را به جهانیان نشان دهد، روح مبارزه را احیا کند و روحیه ی خود باختگی نسبت به غرب را از بین ببرد.
سید جمال بیشتر از مردم، با پادشاهان صحبت می کرد و فکر می کرد با این کار می تواند مردم را اصلاح کند، ولی در آخر عمر گفت: من اشتباه کرده ام، ای کاش تمام تخم افکار خود را در مزرعه مستعد افکار ملت می کاشتم، نه در بیابان افکار پادشاهان.
امروزه ما شاهد آن هستیم که مقام معظم رهبری با مردم صحبت می کنند و این یعنی مردم سالاری دینی.
قضاوت های افراط و تفریطی در مرگ چاوز حجت الاسلام عابدینی با اشاره به درگذشت هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا گفت: قضاوت های افراط و تفریطی در این باره شد، ریاست جمهوری ایران پیام افراطی را برای درگذشت چاوز نوشت.
چاوز با کشور ایران هماهنگی و روابط خوبی داشت ولی این همه چیز نبود، امیدواریم کسی که قرار است به جای او منصوب شود در آمریکا ستیزی وحمایت از ملت های مستضعف رهرو چاوز باشد.
وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با خبرگان رهبری فرمودند: «غربی ها می خواستند با تحریم ها، فاصله ای بین مردم و نظام ایجاد کنند، اما مردم در راهپیمایی 22 بهمن جواب غربی ها را دادند و انشاءالله در انتخابات ریاست جمهوری جواب دندان شکن تری به استکبار جهانی خواهند داد.
» امام جمعه موقت قزوین در پایان تصریح کرد: رهبری فرمودند: «در گرانی های اخیر، بنده توصیه های خود را به مسئولین کرده ام، حالا آن ها بایستی بیایند و گزارش دهند.
» این همان چیزی است که هم مردم می خواهند و هم مقام معظم رهبری، باید چاره ای را اندیشید.
وی در پایان گفت: مسئولین بایستی تا جایی که می توانند وظیفه خود را انجام داده و هر کاری که از دستشان برمی آید انجام دهند.
ظیفه توده مردم، صبر و شکیبایی است و بازاریان هم وظیفه رعایت انصاف و عدالت را دارند.
این ها همه باید دست در دست هم دهند تا از این گردنه عبور کنیم.
تحریم ها تأثیر دارد، ولی باید گفت که تحریم کنندگان مأیوس شده اند و این موضوع برای آن ها نیز آسیب های شکننده ای داشته است.
انتهای پیام/3004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان