۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین قطع درختان در باغستان قزوین غیرقانونی بود/ با خاطیان برخورد قانونی می‌شود
کد خبر: ۲۳۳۷۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۱ ساعت: ۸:۳۱ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار:

قطع درختان در باغستان قزوین غیرقانونی بود/ با خاطیان برخورد قانونی می‌شود

معاون عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: با دستور استاندار و هماهنگی با دادستان مقرر شد با تخریب کنندگان باغستان اعم از آمرین و عاملین به شدت برخورد شود.

قطع درختان در باغستان قزوین غیرقانونی بود/ با خاطیان برخورد قانونی می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ در پی انتشار اخباری درباره آتش سوزی بخشی از باغستان سنتی قزوین علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار به همراه اعضای شورای ساماندهی باغستان‌های سنتی قزوین عصر روز گذشته(سه شنبه) در محل و محدوده مورد نظر حاضر و از نزدیک در جریان واقعه و حادثه قرار گرفتند.

معاون عمرانی استاندار درباره این موضوع اظهار کرد: پس از بازدید از محل وقوع حادثه آنچه باید بدان اشاره کرد تا عموم شهروندان و مخاطبان در جریان اصل واقعیت قرار بگیرند؛ این است که چیزی به نام آتش سوزی در محدوده باغستان سنتی حادث نشده اما با قطع تعدادی از درختان در این منطقه مواجه شدیم که مصداق تخریب باغستان است.

وی افزود: اگرچه محدوده ای که درختان آن قطع شده براساس طرح جامع شهری تغییر کاربری اخذ کرده است؛ اما طبق مصوبات کارگروه هیچ یک از درختان نباید قطع می‌شد و این حرکت کاملا" اشتباه و غیرقانونی بوده اگر نگوئیم که رفتاری عمدی صورت گرفته است.


فرخزاد تصریح کرد: برهمین اساس با دستور استاندار و هماهنگی با دادستان مقرر شد با تخریب کنندگان باغستان اعم از آمرین و عاملین به شدت برخورد شود، تا کسی به خود اجازه ندهد در آینده این رفتار مخرب و مغایر با ارزش‌ها و اصول انسانی و حقوق شهروندی را تکرار کند.

وی اظهار کرد: باغستان سنتی قزوین از دارایی‌های ارزشمند استان قزوین است که همه باید در جهت حفظ و احیاء آن تلاش کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان