۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین قصد نابینا کردن و در نهایت به شهادت رساندن پدرم را دارند
کد خبر: ۲۳۳۵۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۹ ساعت: ۲۳:۱۴ ↗ لینک کوتاه

دختر شیخ ابراهیم زکزاکی:

قصد نابینا کردن و در نهایت به شهادت رساندن پدرم را دارند

دختر شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه گفت: وضعیت چشم پدرم روز به روز بد تر می شود و دولت نیجریه قصد دارد تا وی را عمدا نابینا کند.

قصد نابینا کردن و در نهایت به شهادت رساندن پدرم را دارند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ دختر شیخ زکزاکی درباره آخرین وضعیت پدرش اظهار کرد: وضعیت چشم ایشان روز به روز بد تر شده و دکتر گفته است چشمان ایشان کاملاً نابینا می‌شود.

دختر شیخ ابراهیم زکزاکی تاکید کرد: شیخ زکزاکی نیاز به عمل جراحی فوری دارد وگرنه چشم شان را از دست می‌دهد. دست‌های پدرم هم همچنان مصدوم است اما پاهایش رو به بهبودی می‌رود.

وی درباره اینکه حکومت چه اقدامی برای آزادی شیخ زکزاکی انجام داده است، گفت: تاکنون حکومت نیجریه هیچ اقدامی برای آزادی پدرم انجام نداده است.

دختر رهبر شیعیان نیجریه گفت: روز پنج شنبه هفته گذشته پزشکى که سید زکزاکى را معالجه مى‌کند، به حکومت خبر داده بود اگر اجازه ندهند هر چه سریعتر آقاى زکزاکی به دکتر متخصص مراجعه کند باعث نابینایى یک چشم ایشان مى‌شود.

بدیعه زکزاکی گفت: معلوم است که دولت نیجریه از اول قصد کشتن سید را داشت ولى تا به امروز به خواسته اش را نرسیده اند، لذا در زندان به پزشکان متخصص اجازه نمی‌دهند که ایشان را معالجه کنند، چون آنها مى‌خواهند از اثر بیمارى شدید آقاى زکزکى را از بین برود.

وی ادامه داد: این کار باعث شده است یکى از چشم‌های ایشان نابینا شود، الآن هم دولت نیجریه سعى مى‌کند یک چشم باقى مانده ایشان را از روى بى اعتنایی وعمدا نا بینا کند.

دختر رهبر شیعیان نیجریه گفت: الان وضعیت چشم ایشان روز به روز بد تر می‌شود پزشکان می گویند پدرم برای مداوا نیاز به عمل جراحی فوری دارد در غیر اینصورت چشم ایشان نابینا خواهد شد.

دختر شیخ ابراهیم زکزاکی گفت: قاضی دادگاه استدلال‌های دستگاه امنیتی نیجریه را در رابطه با پدرم رد کرده و می گوید ادامه بازداشت شیخ زکزاکی خلاف قانون است چرا که هیچ گزارش یا شکایتی مبنی بر این که شکایتی که مایه آزار در منطقه زندگی‌اش بوده، دریافت نکرده‌ایم.

بدیعه زکزاکی گفت: قاضی با اشاره به وضعیت سلامت شیخ زکزاکی می‌گوید اگر وی فوت کنند ممکن است در کشور ناآرامی ایجاد و تعداد زیادی بی‌گناه کشته شوند.

وی افزود: بر اساس حکم دادگاه دولت ۴۵ روز وقت دارد تا شیخ زکزاکی و همسرش را به پلیس تحویل دهد، پلیس هم باید ظرف ۲۴ ساعت آن‌ها را تا محلی امن همراهی کند.

دختر رهبر شیعیان نیجریه گفت: دادگاه، سرویس امنیتی نیجریه را هم به پرداخت ٢٥ میلیون نیرا (حدود ٨٠ هزار دلار) به هر یک از آقاى زکزکى و همسرش محکوم کرده است.

دختر شیخ ابراهیم زکزاکی گفت: روز شنبه هفتم اسفند با پدرم به صورت تلفنی صحبت کردم، فعلا هیچ خبری برای آزادی ایشان از طرف دولت یا حکومت وجود ندارد، و راجع به این وعده که دادگاه چند هفته پیش برای آزادی ایشان داده بود، خبری نشده است.

وی بیان داشت: شیخ ابراهیم زکزکی همیشه می‌فرمودند: «ما میخواهیم مردم را نجات دهیم نه اینکه آنها را به قتل به رسانیم همین طور که شما ( دشمنان ) همیشه این کار می‌کنید.»

بدیعه زکزاکی گفت: در نیجریه علاوه برشعیان اهل سنت هم هستند به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ یک گروه از اینها سالم هستند و وهابیها خوب نیستند، آنها تفکرشان نسبت به شیعیان خیلی بد است.

وی ابراز کرد: وهابی‌ها نقش منفی در سرنوشت کشور نیجریه ایفا می‌کنند، نظام کشور نیجریه به طور کامل وابسته غرب است و هنوز زیر نظر ایشان هست و می‌توان گفت سیاستمداران کشور نیجریه و نیروهای مسلح کشور نیجریه تحت کنترل آمریکا و اسرائیل، از جمله آل کثیف عربستان است.

دختر رهبر شیعیان نیجریه گفت: اهل سنت با شیعیان خوبند و نگاه خوبی نسبت به شیعیان دارند، حتی گاهی در بعضی مراسم مثل مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم( ص ) و غیره ما آنها را دعوت می کنیم ، مشکلی نداریم.

بدیعه زکزاکی در پایان گفت: وضعیت پای پدرم بهتر است اما یک دست وی هنوز مشکل دارد و یک چشم شیخ نیز بر اثر جراحت اصابت گلوله خالی شده و از سوی دیگر هم چشم وی در حال نابینا شدن است.
انتهای پیام/2002

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان