۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین راه اندازی استخر پرورش ماهی برای ۱۵ نفر شغل ایجاد کرد
کد خبر: ۲۳۳۱۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۸ ساعت: ۱۳:۱۵ ↗ لینک کوتاه

کارآفرین قزوینی:

راه اندازی استخر پرورش ماهی برای ۱۵ نفر شغل ایجاد کرد

کارآفرین قزوینی بیان کرد: من و ۴ برادر خود با اين استخر و زمين كشاورزي روزي خود را از خداوند متعال مي‌گيريم و از اين موضوع راضي هستيم و از اين استخر ۱۵ نفر درآمد کسب می‌کنند.

راه اندازی استخر پرورش ماهی برای ۱۵ نفر شغل ایجاد کرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ ابراهيم عبدالرزاقي كارآفرين قزويني توانسته به كمك 4 تن از برادران خود با بهره برداري و دو منظوره كردن استخر آبياري زمين‌هاي كشاورزي و تبديل آن به استخرهاي پرورش ماهي سالانه 100 ميليون تومان درآمد خالص از اين استخر كسب كند.

ابراهيم عبدالرزاقي گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره شروع كار خود اظهار کرد: هم اکنون به دليل محدوديت برداشت آبزيان از درياها و اقيانوس‌ها، آبزي پروري در آب‌هاي داخلي مورد توجه ويژه اكثر كشورها قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: جامعه جهاني، از بُعد ديگري نيز به اهميت توليد و مصرف آبزيان پي برده است، و این مسئله «موضوع كيفيت مناسب و ارزش غذايي گوشت ماهي نسبت به ساير فرآورده‌هاي غذايي» است.

اين كارآفرين عرصه اقتصاد مقاومتي بیان کرد: آبياري زمين‌هاي كشاورزي ما تحت فشار بود و استخري با يك منظور داشتيم و همين امر باعث شد تا به فكر پرورش ماهي در اين استخر باشيم.

وي ادامه داد: پرورش ماهي در اين استخرها، موجب مي‌شود آب خروجي از استخر، غني شده و املاح مورد نياز گياه را به صورت محلول، از طريق آوندها به گياه برساند، نتيجه اين اقدام، افزايش توليد محصولات كشاورزي با كيفيت بهتر خواهد بود.

فروش ماهی قزل آلا سود زیادی دارد

عبدالرزاقي ابراز کرد: پرورش ماهي در استخرهاي ذخيره، ميزان مصرف كود را تا حدودي كاهش مي‌دهد كه از نظر زيست محيطي نيز نكته اي قابل توجه است. همچنين، پرورش ماهي براي كشاورز سود اقتصادي به همراه دارد و مي‌تواند بسياري از هزينه‌هاي جنبي او را به آساني جبران كند؛ حدوداً به ازاي هر كيلوگرم توليد ماهي، ۱۵۰۰ تومان سود عايد كشاورز مي‌شود.

وی اذعان کرد: با پرورش ماهي قزل آلا در هر دوره حدود 120 ميليون تومان صرف هزينه‌ها مي‌شود و در پایان دوره علاوه بر اين 120 ميليون تومان، حدود 60 تا 70 ميليون تومان سود و درآمد خالص كسب مي‌كنيم.

این کارآفرین قزوینی تصریح کرد: من و 4 برادر خود با اين استخر و زمين كشاورزي روزي خود را از خداوند متعال مي‌گيريم و از اين موضوع راضي هستيم و از اين استخر 15 نفر درآمد کسب می‌کنند.

وی به فروش ماهي قزل آلا اشاره كرد و گفت: فروش اين ماهي راحت است و مي‌توان به راحتي آن را به فروش رساند.

عبدالرزاقی در پايان گفت: در ابتدا ما با نگرانی به اين كار ورود پیدا كرديم؛ اما پس از آن توانستيم با برنامه ریزی و کسب تجربه کار را به خوبی به پیش ببریم و با ثبات بيشتري توليدات خود را به فروش رسانديم. 
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

احمد / ۰۷ اسف ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

ما هم بیکاریم.دنبال شغل هستیم اما کسی رو نداریم کمک کنه.چی کنیم؟ فقط تسهیلات بسیج سازندگی کافیه؟
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان