۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین نظام قابل توجیهی برای توزیع منابع نداریم
کد خبر: ۲۳۲۶۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۴ ساعت: ۱۴:۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

نظام قابل توجیهی برای توزیع منابع نداریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: نسبت به برخی استان‌های همجوار و کاملا مشابه به لحاظ شرایط، تقریبا منابع و سرانه اعتبارات استان نزدیک به نصف است و نظام خیلی قابل توجیهی برای توزیع منابع نداریم.

نظام قابل توجیهی برای توزیع منابع نداریم
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، سی و سومین همایش معاونان توسعه مدیریت و منابع دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور صبح امروز(چهارشنبه) با حضور معاون وزیر بهداشت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در سالن همایش‌های شهید بابایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این مراسم با اشاره به ظرفیت و توانایی استان اظهار کرد: استان قزوین در بخش صنعت از ظرفیت‌های مناسبی در صنایع مختلف برخوردار است همچنین در حوزه‌های مختلف کشاورزی در تولید کشمش، انگور، زیتون و پسته دارای مزیت‌های فراوانی است به طوریکه در تولید کشمش و زیتون جزو رتبه‌های بالای کشوری است.

وی افزود: به دلیل مجاورت با پایتخت قزوین را استانی برخوردار فرض می‌کنند در حالیکه اینطور نیست و نسبت به برخی استان‌های همجوار و کاملا مشابه به لحاظ شرایط جمعیتی اما تقریبا منابع و سرانه اعتبارات استان نزدیک به نصف است و نظام خیلی قابل توجیهی برای توزیع منابع نداریم.

این مسئول تصریح کرد: معتقدم حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه‌های علوم پزشکی در این دوره شاید بیشترین میزان دقت، سلامت و عقلانیت در مدیریت را داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه با اشاره به اصلی‌ترین چالش‌های وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی عنوان کرد: مدیربت تولید منابع، مدیریت هزینه، مشاوره‌های نادرست، ناهماهنگی‌ها بین اجزاء(حوزه‌های) مختلف، تهدیدات بیرونی و توسعه کنترل نشده بدون امکان بسترسازی از جمله چالش‌های وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان