۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین جذب درآمد و درآمدزایی مسئله اصلی معاونت توسعه است
کد خبر: ۲۳۲۵۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۴ ساعت: ۱۴:۱۹ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر بهداشت:

جذب درآمد و درآمدزایی مسئله اصلی معاونت توسعه است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت تصریح کرد: روندی که از وضعیت بودجه کشور طی این ۱۳ سال مشاهده کرده‌ایم و پیش‌بینی‌ای که از وضعیت آینده کشور داریم این نیست که ما بتوانیم سهم بیشتری از منابع و بودجه عمومی کشور داشته باشیم.

جذب درآمد و درآمدزایی مسئله اصلی معاونت توسعه است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، سیدعلی صدرالسادات معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش معاونان توسعه مدیریت و منابع دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم برگزاری این جلسات گره گشا بوده و بتوانیم وضعیت را بهتر از شرایط کنونی دنبال کنیم.

وی افزود: در این دوره کارهای بسیار بزرگی در وزارت بهداشت انجام شده و در شرف انجام است که به واسطه اخلاص و پیگیری کلیه همکاران در قزوین و سایر استان‌ها بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: مشکلات فراوان است بنابراین همه در راستای رفع موانع و مشکلات حرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جزو وزارتخانه‌های غنی در کشور است به طوریکه به لحاظ منابع انسانی از بهترین نیروها بهره‌مند است که دارای تجربیات و نگاه‌های بلندی هستند همچنین در زمینه امکانات و منابع مالی جزء دستگاه‌های بسیار غنی کشور است.

صدرالسادات تصریح کرد: باید توقع و انتظار ما بیشتر باشد تا بتوانیم حرکت توسعه‌ای داشته باشیم اما باید پذیرفت که اقدامات خوبی در حال انجام است و برنامه‌ریزی‌های مطلوبی در سطح وزارتخانه و دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به گزارشی پیرامون فعالیت‌های انجام شده بیان کرد: روند 13 ساله تامین منابع عمومی و اختصاصی نشان می‌دهد ما به سمتی حرکت می‌کنیم که منابع عمومی کمتر و منابع اختصاصی بیشتر شود که در این صورت سهم ما از بودجه دولتی کمتر می‌شود و باید متکی به درآمدهای خود باشیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه جذب درآمد و درآمدزایی مسئله اصلی معاونت توسعه است، تصریح کرد: روندی که از وضعیت بودجه کشور طی این 13 سال مشاهده کرده‌ایم و پیش‌بینی‌ای که از وضعیت آینده کشور داریم این نیست که ما بتوانیم سهم بیشتری از منابع و بودجه عمومی کشور داشته باشیم البته باید تلاش کنیم که این سهم افزایش یابد مانند افزایش در بودجه سال 96 اما باید به منابع و توان داخلی خود بیشتر توجه کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: مدیریت نامناسب منابع درآمدی و عدم پرداخت هزینه‌های اولویت‌دار از جمله چالش‌های جدی حوزه درآمد و هزینه کرد است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و درمان با اشاره به اقدامات و پیشنهادات جهت رفع چالش‌های حوزه درآمد گفت: اصلاح فرآیندهای دریافت درآمد، آموزش وسیع کارکنان بخش درآمد، شناسایی کانون‌های درآمدی، کاهش کسورات بیمه‌ای از طریق اصلاح فرآیند و آموزش، تعامل مناسب با سازمان‌های بیمه گر برای به حداقل رساندن کسورات و شناسایی ظرفیت‌های جدید درآمدزا و استفاده از آنها از جمله پیشنهادات و اقدامات برای رفع چالش‌های حوزه درآمد است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان