۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین عملکرد رئیس دانشگاه امام خمینی(ره) ضعیف است/ افکار و دیدگاه زیباکلام در مسیر انقلاب نیست
کد خبر: ۲۳۲۵۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۴ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

حضور چراغ خاموش زیباکلام در قزوین؛

عملکرد رئیس دانشگاه امام خمینی(ره) ضعیف است/ افکار و دیدگاه زیباکلام در مسیر انقلاب نیست

آقای زیباکلام با حمایت جریان اصلاحات برای سخنرانی حضور می‌یابد و قطعا هدفی جز فضاسازی انتخاباتی نخواهد داشت.

عملکرد رئیس دانشگاه امام خمینی(ره) ضعیف است/ افکار و دیدگاه زیباکلام در مسیر انقلاب نیست
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران دیروز(سه شنبه) در مراسمی به مناسبت بزرگداشت چهلمین روز رحلت هاشمی رفسنجانی که انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) بانی آن است در این دانشگاه حضور یافت.

این درحالی است که آذر ماه سال جاری سخنرانی زیباکلام در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با صدور نامه ای از جانب دادستان عمومی و انقلاب قزوین لغو شد که حواشی قابل توجهی را در پی داشت.

دادستان قزوین در نامه ای به فرماندار قزوین خواسته بود تا این سخنرانی در دانشگاه آزاد قزوین برگزار نشود اما شاهد بودیم که این نامه توسط افراد معلوم الحال در فضای مجازی منتشر و سبب بروز حواشی متعددی شد.

با مرور سخنرانی‌های صادق زیباکلام در نقاط مختلف کشور مخصوصا در جمع دانشجویان، حاشیه‌های متعددی به چشم می‌خورد و نمونه بارز این حاشیه در دانشگاه آزاد مشهد بود که زیباکلام پس از مواجه با پرچم آمریکا و اسرائیل که روی زمین بود از روی آن‌ها رد نشد و مسیر خود را از روی نرده ها ادامه داد!

این اقدام زیباکلام بلافاصله در یک رسانه صهیونیستی انعکاس یافت به طوری ‌که از وی به عنوان انسانی سلیم که قدر روابط سالیان دور ایران و اسرائیل را می‌داند، یاد کردند.

برای تحلیل و بررسی حضور زیباکلام در قزوین به سراغ برخی از مسئولان استان و اعضای هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) رفته است.

مسئولان امنیتی و دادستان قزوین در کنترل برنامه‌های پرحاشیه موظف هستند
حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از آقای زیباکلام انتظار حرف جدیدی نداریم جز اینکه به حمایت از رژیم پهلوی خواهد پرداخت و خود را حامی انگلیس و آمریکا معرفی می‌کند.

وی افزود: زیباکلام افکار و اندیشه خود را انگلیسی می‌داند و طبیعتا محتوای سخنرانی چنین فردی مشخص است.

حسینی با اشاره به رسالت دانشگاه در زمینه برنامه‌های فرهنگی گفت: متاسفانه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در جهت ارتقاء فکر و اندیشه دانشجویان اقدام مطلوبی انجام نمی‌دهد بلکه با میدان دادن به برخی از افراد به دنبال هنجارشکنی و ایجاد محیطی متشجنج است.

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رییس دانشگاه از مدیریت ضعیفی برخوردار است، بیان کرد: عده‌ای در دانشگاه اتاق فکری تشکیل داده و تصمیم‌گیری می‌کنند و رییس دانشگاه تنها اجراکننده است.

وی تاکید کرد: مسوولان امنیتی استان از جمله دادستان محترم، استاندار و معاونت سیاسی باید در مقابله با چنین جلسات پر حاشیه‌ای چاره‌ای بیندیشند و با آن مقابله کنند.

فکر و دیدگاه آقای زیباکلام در مسیر انقلاب نیست
فرج‌الله فصیحی رامندی رییس شورای شهر قزوین، ابراز کرد: کاملا مشهود است که فکر و دیدگاه آقای زیباکلام در مسیر انقلاب نیست.

وی افزود: با توجه به سخنرانی‌ها و رفتارهایی که این شخصیت داشته است، خود را حامی استکبار و غرب می‌داند.

این مسئول تصریح کرد: فضای سیاسی و گفتمان دانشگاه باید به گونه‌ای باشد که حضور چنین افرادی جلوگیری شود.

رامندی گفت: از وظایف اصلی ریاست دانشگاه است تا در کنترل برنامه‌هایی که احتمال ایجاد فضای بحرانی و متشنج در آن پیش بینی می‌شود، اقدام کند.

حامیان فتنه در اتاق فکر دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تصمیم‌گیری می‌کنند
مهدی فیاضی عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین با بیان اینکه هیچگونه تبلیغات و اطلاع رسانی در فضای دانشگاه در خصوص حضور زیباکلام صورت نگرفته است، اظهار کرد: سخنرانی آقای زیباکلام قطعا با تشنج و بی نظمی همراه خواهد بود.

وی افزود: حضور زیباکلام در دانشگاه صرفا حضوری سیاسی است به منظور جهت دادن به اذهان دانشجویانی که طیف خاکستری هستند تا فضا را به نفع جریان اصلاحات در انتخابات آماده کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) ادامه داد: زیباکلام یکی از هواداران و تاییدکنندگان دولت و ارتباط با آمریکا است.

فیاض تاکید کرد: عملکرد دانشگاه در حوزه‌های فرهنگی بسیار ضعیف بوده و می‌توان گفت نقطه سیاهی بر چهره دانشگاه است.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی دانشگاه منفعلانه عمل می‌کند، گفت: کسانی که در دانشگاه بین‌الملل اتاق فکر تشکیل داده و به مدیریت دانشگاه جهت می‌دهند از حامیان فتنه بودند که امروز می‌بینیم با دست باز اهداف خود را دنبال می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تصریح کرد: در سال‌های اخیر حضور افراد متعدد دیگری را هم در دانشگاه تجربه کرده‌ایم که حواشی زیادی در پی داشته است چراکه هرگز فراموش نمی‌کنیم در همین جلسات تصاویر سران فتنه روی دست‌ها رفته و به رقص و پایکوبی پرداخته‌اند.

اقدامات هنجار شکنانه در فضای فرهیخته و آگاه دانشگاه جایگاهی ندارد
محمدرضا خانلری عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین اظهار کرد: دانشگاه جدا از فضای تحصیلی باید جایگاه تبادل نظرات و گفتمان‌های سیاسی باشد.

وی افزود: ما دانشگاه را امروز قشری فرهیخته و آگاه می‌دانیم و برنامه‌هایی هم که در آن برگزار می‌شود باید در مسیر ارتقاء این فضا باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین تاکید کرد: مسوولان دانشگاه باید برنامه‌هایی که برگزار می‌شود را به خوبی مدیریت و کنترل کنند زیرا در صورت بروز حواشی منفی و ناهنجار، این مسوولان هستند که باید پاسخگو باشند.

حضور زیباکلام در قزوین هدفی جز فضاسازی انتخاباتی ندارد

روح‌الله عباس پور نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آقای زیباکلام با حمایت جریان اصلاحات برای سخنرانی حضور می‌یابد و قطعا هدفی جز فضاسازی انتخاباتی نخواهد داشت.

وی افزود: دانشگاه محیطی است که امروز گفتمان‎های مختلف دانشجویی در فضای باز سیاسی که به برکت جمهوری اسلامی فراهم شده، در آن برگزار می‌شود.

عباس‌پور تصریح کرد: گفتمان‌های سیاسی و دانشجویی به شرطی سازنده و مفید خواهد بود که هنجارشکنانه نباشد و لطمه‌ای به امنیت جامعه نزد.

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مسئولان دانشگاه باید در برگزاری مراسمات و دعوت افراد دقت بیشتری به خرج دهند.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان