۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اختصاص ۴۰ هکتار از اراضی ملی فارسیان جهت احداث گلخانه
کد خبر: ۲۳۱۹۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱ ساعت: ۹:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی قزوین خبرداد:

اختصاص ۴۰ هکتار از اراضی ملی فارسیان جهت احداث گلخانه

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی بیان کرد: در جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی با درخواست شرکت شهرک‌های کشاورزی، ۴۰ هکتار از مساحت اراضی ملی فارسیان برای احداث مجتمع گلخانه ای تعیین کاربری شد.

 اختصاص ۴۰ هکتار از اراضی ملی فارسیان جهت احداث گلخانه
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی قزوین عصر روز گذشته(شنبه) در جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و اعضای کارگروه در محل سالن جلسات آرمانشهر این اداره کل برگزار شد؛ گفت: ایجاد توسعه با محوریت اعتلای کیفیت زیست محیطی از جمله سیاست های راه و شهرسازی است.

وی از موافقت کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان با توسعه 200 هکتاری محدوده شهرک صنعتی لیا جهت راه اندازی پروژه‌های صنعتی کم آب بر، کم آلاینده، برابر با موافقت سازمان محیط زیست و ترجیحا پروژه‌های دانش بنیان خبر داد.

دبیر کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی افزود: جلوگیری از تجاوز صنعت به محدوده اراضی کشاورزی و زراعی، هدایت کلیه پروژه‌های صنعتی به سمت شهرک‌ها و جلوگیری از پراکنده سازی در سطح استان، مواردی است که در بررسی و تصویب طرح‌های صنعتی به صورت ویژه مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از اساسی ترین راهکارهای رسیدن به این اهداف، تقویت و رونق شهرک های صنعتی در سطح استان است.

تصویب نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در قالب انرژی نو
در ادامه این جلسه محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی بیان کرد: در جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی با درخواست شرکت شهرک‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی، 40 هکتار از مساحت اراضی ملی روستای فارسیان برای احداث مجتمع گلخانه ای تعیین کاربری شد.

اسماعیلی همچنین افزود: کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان در دهمین جلسه ی برگزار شده بررسی 46 مورد از درخواست‌های اشخاص خصوصی در زمینه‌های مختلف را جهت بررسی و تصمیم گیری در دستور کار خود قرار داد.

وی در خصوص تصمیمات اخذ شده برای این درخواست‌های مردمی عنوان کرد: تصویب نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در قالب انرژی نو و تصویب دو طرح گردشگری در سطح شهرستان قزوین از دیگر مصوبات این جلسه است که جهت سیر روال تصویب به شواری برنامه ریزی و توسعه استان و نیز جهت اخذ استعلامات به مدیریت اراضی استان ارسال شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان