۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ایجاد موزه "تاریخ تمدن جهان اسلام" در محله سردار قزوین
کد خبر: ۲۳۰۵۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۲۳ ساعت: ۱۳:۸ ↗ لینک کوتاه

دبیر ستاد بازآفرینی استان خبرداد:

ایجاد موزه "تاریخ تمدن جهان اسلام" در محله سردار قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی از انعقاد تقاهم نامه ای میان شرکت عمران بهسازی شهری ایران، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری قزوین جهت بازآفرینی و باز زنده سازی محلات سردار، دیمج و خانه های تاریخی قزوین خبر داد.

ایجاد موزه "تاریخ تمدن جهان اسلام" در محله سردار قزوین
 به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ در جلسه ای که صبح امروز(شنبه) با حضور دکتر ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران بهسازی شهری ایران، مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین، محمدنادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران و مسعود نصرتی شهردار قزوین در دفتر معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد بر احیا، بهسازی و بازآفرینی هر چه سریعتر محلات تاریخی و بافت های ناکارآمد شهر قزوین تاکید گردید.

مسعود حق لطفی با اشاره به لزوم تشکیل جلسات ستاد بازآفرینی استان به صورت مداوم و منظم گفت: نگاه دولت و مجموعه وزارت راه و شهرسازی عدم دخالت مستقیم در اجرای پروژه‌ها بود و از این رو تمام تلاش خود را بکار بسته تا بتواند از ظرفیت بخش های خصوصی و مردمی بهره مند شود.

وی گزارشی از برنامه‌های در دست اقدام و برنامه‌های آتی حوزه بازآفرینی در شهرهای استان قزوین و همچنین وضعیت موجود بافت های ناکارآمد شهری ارائه داد.

این مسئول افزود: با توجه به رویکرد مثبت دکتر ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی و همچنین برنامه های حمایتی وزارت راه و شهرسازی در خصوص بازآفرینی به عنوان اساسی ترین سیاست وزارتخانه امیدواریم بتوانیم اقدامات موثری را در این حوزه انجام دهیم.

تملک، مرمت و باز زنده سازی خانه‌های تاریخی
وی با بیان اینکه در این جلسه بازآفرینی محلات سردار و دیمج در اولویت برنامه‌های در دست اقدام در شهر قزوین قرار گرفت، عنوان کرد: با توجه به وقوع املاک شرکت مادر تخصصی عمران بهسازی شهری ایران در محدوده طرح سردار، مقرر شد موضوع ایجاد موزه تاریخ تمدن جهان اسلام و تبدیل محدوده مذکور (محله سردار و دیمج) به یک مرکز فرهنگی اسلامی در ستاد بازآفرینی استان مطرح شده و به تصویب رسانده شود.

دبیر ستاد بازآفرینی استان خاطرنشان کرد: همچنین بنا شد با مشارکت سایر دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی، تملک خانه‌های تاریخی بویژه کاروانسرای حاج چروک با هدف مرمت، بازسازی و احیای این فضاها در دستور کار قرار گرفته و اقدامات و فعالیتهای محله ای در آنها راه اندازی شود.

حق لطفی در پایان یادآور شد: امیدواریم برنامه‌های پیش بینی شده طبق روال مورد نظر به انجام رسیده و به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی ایجاد موزه تاریخ تمدن جهان اسلام که یکی از پروژه های پایلوت جهانی شئونات شهری قزوین به شمار می رود با مشارکت راه و شهرسازی، شهرداری قزوین و سایر دستگاههای مرتبط باشیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان