۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بازاریان انقلابی۶ ماه تحصن کردند/ برای پیشرفت انقلاب باید به جوانان اعتماد کرد
کد خبر: ۲۲۹۷۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۹ ساعت: ۹:۵۱ ↗ لینک کوتاه

مبارز انقلابی و معتمد بازار قزوین:

بازاریان انقلابی۶ ماه تحصن کردند/ برای پیشرفت انقلاب باید به جوانان اعتماد کرد

کی از بازاریان انقلابی و معتمد بازار قزوین با اشاره به اینکه برای پیشرفت انقلاب باید به جوانان اعتماد کرد گفت: مسوولان باید مشکلات کشور را صادقانه با مردم در میان بگذارند.

 بازاریان انقلابی۶ ماه تحصن کردند/ برای پیشرفت انقلاب باید به جوانان اعتماد کرد
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ اصناف و کسبه بازار در کنار مردم و روحانیون یکی از قشرهای نقش‌آفرین در پیروزی انقلاب به شمار می روند که حمایت‌های مادی و معنوی قابل توجهی را از برگزاری تظاهرات، اعتصاب و انتشار روزنامه‌ها، اعلامیه‌ها و نوارهای سخنان امام راحل داشتند.

بازاریان در جامعه‌ای به کسب و کار مشغول بودند که به دلیل نوسازی آمرانه و خشن رژیم پهلوی، به شدت در حال تغییر بوده و با ارزش‌های فرهنگی مردم همخوانی نداشت، بازاریان از سیاست‌های اجتماعی- فرهنگی رژیم شاه در رواج شیوه زندگی غیردینی و غربی در مقابل شیوه سنتی شهری بیزار بودند.

از جمله مسائلی که باعث معارضه بیشتر بازاریان با حکومت شاه شده بود، شیوه زندگی و ظاهر طبقات مرفه و غرب‌زده و نیز عدول از موازین اسلامی در رفتار اجتماعی، انتشار اندیشه‌های غیراسلامی و ضداسلامی در رسانه‌های دولتی، محتوای غیراسلامی کتاب‌های درسی در مدارس جدید و نفوذ و حضور روزافزون آمریکایی‌ها و سایر غربی‌ها در همه سطوح حیات اقتصادی و اجتماعی کشور بود.

حاج ناصر همافر یکی از بازاریان و معتمدان بازار قزوین و مبارزان انقلابی می باشد که در سرای وزیر بازار قزوین به فرش فروشی مشغول است.

وی اظهار کرد: در زمان پیروزی انقلاب ۴۵ سال داشتم و تقریبا شغل خود را رها کرده و به دنبال فعالیت‌های انقلابی بودم.

این بازاری انقلابی افزود: زمانی که حجت الاسلام باریک بین به سردشت تبعید شده بود، با تعدادی از بازاریان قزوین در زمینه فعالیت‌های انقلابی از جمله تشکیل جلسات و پخش اعلامیه‌های امام خمینی (ره) در استان فعالیت می کردیم.

خانواده‌ام در فعالیت‌های انقلابی حامی من بودند
همافر در ادامه بیان کرد: دارای یک فرزند پسر و چهار فرزند دختر هستم که در دوران انقلاب و در مبارزات سیاسی همواره حامی من بوده و از من پشتیبانی کرده‌اند و حتی همسر و دو دخترم در امر پشتیبانی از جبهه‌های جنگ همراه من در منطقه حضور داشتند.

این معتمد بازاری با بیان اینکه رژیم پهلوی از لحاظ دینی و مذهبی مشکلات بسیاری برای مردم مسلمان ایران به وجود آورده بودند، خاطرنشان کرد: آن‌ها سعی در ترویج فرهنگ غرب در کشور داشتند و مردم برای برپا کردن اسلام واقعی در کشور به مبارزه علیه این رژیم پرداختند که توسط راهنمایی‌ها و فرمایشات امام راحل این انقلاب به پیروزی رسید.

همافر تشریح کرد: من و تعدادی از بازاریان در زمان حضور امام خمینی(ره) در نجف هنگامی اعلامیه‌های ایشان به قزوین آورده می‌شد در شهرهای قزوین، ابهر و زنجان پخش می‌کردیم.

وی توضیح داد: پیش از پیروزی انقلاب ماموران ساواک بچه های انقلابی را شناسایی کرده بودند لذا هنگام تردد در شهر برای جلوگیری از شناسایی شدن سعی در تغییر چهره داشتیم و ساعات حضور را به گونه‌ای تنظیم می‌کردیم که با زمان تردد ماموران تداخل نداشته باشد.

همافر با بیان اینکه حجت‌الاسلام باریک بین یکی از بزرگ ترین شخصیت‌های متدین و انقلابی قزوین به شمار می‌رود، افزود: مردم قزوین به ایشان علاقه و ارادت بسیاری داشتند و ما نیز از پیش از انقلاب در محضر ایشان بودیم.

این معتمد بازاری ادامه داد: برای همراهی با جریان انقلاب، من به عنوان معتمد بازار قزوین و تعدادی از دیگر بازاریان، پس از انجام تظاهرات به فرموده علما تحصن کرده و مغازه ‌های بازار را به مدت ۶ ماه بستیم.

بازاریان انقلابی ۶ ماه تحصن کردند
وی خاطر نشان کرد: در مدت ۶ ماه تعطیلی بازار نیز با همکاری تعدادی از بازاریان در میدان سعادت، کمیته‌ای تشکیل شد که اجناس را با قیمت خرید و قیمت عمده فروشی در اختیار عموم مردم می‌گذاشتیم.

این مبارز انقلابی در رابطه با حادثه هفت دی در استان یادآوری کرد: به علت اینکه تمام مسوولان و اداره‌های استان زیر نظر رژیم پهلوی بودند لذا ارتش اجازه هیچگونه تظاهراتی را به مردم نمی‌داد و در روز ۷ دی به علت اینکه زمزمه‌های خروج شاه از کشور در بین مردم پیچیده بود بسیاری از زنان و مردان و دانش آموزان برای تظاهرات به خیابان پادگان آمده بودند.

همافر اضافه کرد: خیابان پادگان یکی از محله‌های توزیع نفت به شمار می‌‌رفت که به علت مداخله نیروهای ارتش در تظاهرات و شلیک گلوله به مردم نیز چندین کودک به شهادت رسیدند و تعدادی از زنان باردار نوزادان خود را سقط کردند.

این معتمد بازاری در رابطه با روز تاریخی ورود امام خمینی(ره) به ایران ابراز کرد: مردم شور و شعف زیادی برای استقبال از امام راحل داشتند، من و پسرم هم برای دیدار امام به تهران رفته و در مدرسه رفاه در بین جمعیت زیادی از مردم موفق به دیدار ایشان شدیم.

مسئولان به جوانان بها دهند
این بازاری قدیمی با بیان اینکه پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی را مدیون رشادت های ملت ایران و هدایت های امام راحل(ره) هستیم، گفت: ۸ سال به عنوان نماینده پشتیبانی از جبهه‌های جنگ در استان به صورت شبانه روز فعالیت کرده‌ام و شاهد از خود گذشتگی و کمک اقشار مختلف مردم بودم که هریک قسمتی از حقوق خود را برای کمک به رزمندگان اهدا می‌کردند و خانواده‌های فداکاری که فرزندان کم سن و سال خود را برای دفاع از کشور به جبهه‌های جنگ می فرستادند.

همافر با اشاره به دلایل ماندگاری انقلاب و ایستادگی مردم در این مسیر، تاکید کرد: دلیل ماندگاری انقلاب وجود مردم و جوانانی است که در هر برهه از تاریخ برای خاک ایران و اسلام جانفشانی کرده‌اند اما برای زنده نگه داشتن انقلاب باید به جوانان اعتماد کرده و درد دل آنان را شنید تا آن‌ها نسبت به نظام، انقلاب و اسلام خوشبین شده و به دین جذب شوند.

وی در پایان بیان کرد: بنا به فرموده امام خمینی (ره) مسوولان باید مشکلات را با مردم در میان بگذارند و موانع کشور را پنهان نکنند و با آن ها صادق باشند؛ از کمک آن‌ها و استعداد جوانان جامعه برای اعتلا و پیشرفت کشور استفاده کنند و نباید به کارگیری جوانان در امور کشوری برای آن‌ها سنگین و سخت باشد.
انتهای پیام/2002
منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان