۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بیش از ۵۰ کیلوگرم تخم مرغ معدوم شد
کد خبر: ۲۲۸۹۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۴ ساعت: ۱۴:۲۳ ↗ لینک کوتاه

در بوئین زهرا؛

بیش از ۵۰ کیلوگرم تخم مرغ معدوم شد

مسئول واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی شهرستان بوئین زهرا گفت: در راستای ساماندهی عرضه تخم‌مرغ نشاندار در شهرستان بوئین زهرا، بیش از ۵۰ کیلوگرم تخم‌مرغ فاقد هویت و بدون تاریخ تولید و انقضا ضبط و معدوم شد.

بیش از ۵۰ کیلوگرم تخم مرغ معدوم شد
پدرام یزدی مسئول واحد نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی شهرستان بوئین زهرا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: باتوجه به اینکه تخم‌مرغ می‌تواند به عنوان یکی از عوامل انتقال بیماری به انسان مطرح باشد، لذا نظارت بر نحوه رعایت اصول بهداشتی در توزیع تخم‌مرغ از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: اداره دامپزشکی بر اساس وظایف ذاتی خود بر نحوه تولید، توزیع و عرضه کلیه محصولات و فرآورده‌های خام دامی، نظارت مستقیم و غیرمستقیم دارد.

این مسئول بیان کرد: بر همین اساس از مدتها قبل کلیه واحدهای مرغ تخم‌گذار مکلف به تهیه جت پرینتر، برای نشانه گذاری بر روی تخم‌مرغ‌های تولیدی شدند ولیکن تعدادی از واحد فاقدمجوز و غیرقانونی که عموما با تغییر کاربری غیرقانونی اقدام به تولید تخم‌مرغ می‌نمایند، تخم‌مرغ‌های بدون هویت و فاقد نشانه(تاریخ تولید و انقضاء) را به بازار عرضه می‌کنند، لذا کارشناسان این اداره نسبت به جمع‌آوری فرآورده‌های خام دامی که سلامت عموم مردم را به مخاطره اندازد، اقدام خواهد کرد.

یزدی در خصوص نشانه‌های تخم‌مرغ سالم گفت: ظاهر تخم‌مرغ سالم باید صاف، فاقد شکستگی، بدون آلودگی به مدفوع و شفاف باشد و در صورت شکستن آن، دارای قوام مناسب، فاقد یخ زدگی، بوی بد و تغییر رنگ باشد و چنانچه فاقد شرایط مذکور باشد احتمالا از زمان تولید تخم‌مرغ مدت‌ها گذشته و یا در شرایط غیر بهداشتی نگهداری شده است.

این کارشناس دامپزشکی در پایان از عموم مردم خواست تا از خرید فرآورده‌های خام دامی فله و فاقد تاریخ تولید و انقضاء جدا خودداری نمایند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان