۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین رشد ۲۳ درصدی وصول درآمدهای استان در سال جاری
کد خبر: ۲۲۸۸۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۳ ساعت: ۱۳:۵۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور دارایی قزوین خبر داد:

رشد ۲۳ درصدی وصول درآمدهای استان در سال جاری

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین گفت: وصولی ۱۰ ماهه درآمدهای استان در سال جاری، ۹۶۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه خود در سال قبل، ۲۳ درصد رشد داشته است.

رشد ۲۳ درصدی وصول درآمدهای استان در سال جاری
به گزارش خبرنگار اقتصادی  صبح قزوین ، محمدعلی قاسمی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین در نشست خبری که ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری اقتصادی اولویت اصلی اداره امور اقتصادی و دارایی استان است که امیدواریم اصحاب رسانه در انعکاس اخبار مربوط به این حوزه همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: مردم انتظار دارند تا از وضعیت درآمدی و هزینه‌ای کشور و تدابیر و برنامه‌ریزی که با توجه به نامگذاری سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اندیشیده شده است و همچنین از برنامه‌های در دست اجرای دولت برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده، اطلاع پیدا کنند.

یکی از محورهای مورد تاکید اداره اقتصاد و دارایی موضوع تکریم ارباب رجوع است
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین خاطرنشان کرد: اقتصاد دارایی همواره سعی کرده تا مباحث مختلف را با شفافیت و به دور از حاشیه‌ها، ملاحظه‌کاری‌ها و نگرش‌های خاص، مسائل مربوط به کمی و کاستی‌ها، ارائه آمارها، مشکلات و موفقیت‎ها را مطرح کند.

وی عنوان کرد: یکی از محورهای اساسی و مورد تاکید اداره اقتصاد دارایی در بحث خدمات رسانی به مردم، موضوع تکریم ارباب رجوع است که همواره توانسته از این لحاظ رتبه اول و یا در برخی موارد رتبه دوم در استان را به خود اختصاص دهد.

قاسمی تصریح کرد: بحث مربوط به سرعت و دقت در اطلاع رسانی به مردم نیز یکی دیگر از تاکیدات این اداره بوده که امروز نیز یکی از ادارت پیشتاز در این عرصه است.

وی در ادامه گفت: یک اصل مهم پذیرفته شده اقتصاد دارایی، سرمایه گذاری داخلی و خارجی و تاکید بیشتر بر روی سرمایه گذاری خارجی است زیرا منابع محدود و نیازها نامحدود است و در سال‌های اخیر نوسانات قیمت نفت مشکلات زیادی را برای کشور به وجود آورده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین بیان کرد: دولت تاکید دارد تا شرایط را برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بخش‌های کشاورزی، صنعت، خدمات و گردشگری فراهم کند و زیرساخت‌ها و شرایط کشور را به گونه‌ای پیش ببرد تا مشکلات بیکاری و تورم کاهش یابد.

اطلاعات 2124 ملک به صورت نهایی در سامانه سادا ثبت شده است
وی در ادامه تاکید کرد: با توسعه سرمایه‌گذاری و تحقق آن بدون شک شاهد تاثیرگذاری آن در سایر بخش‌ها خواهیم بود و رفاه نسبی، کاهش نرخ تورم و بیکاری در جامعه ایجاد می‌شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: 7 اولویت راهبردی توسط وزارت اقتصاد و امور دارایی تعیین شده که تامین مالی پایدار دولت و کاهش اتکاء بودجه دولت به درآمد نفتی، افزایش توان ثروت آفرینی کشور، تقویت انضباط، سلامت و شفافیت مالی، اداری، ارتقاء هم‌افزایی درون سازمانی و همکاری فراسازمانی و مشارکت فعال و موثر در سیاست‌گذاری و قانون گذاری از جمله این راهبردها می‌باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: از زمان راه‌اندازی سامانه "سادا" تاکنون، 5717 ملک به صورت موقت و 2124 ملک به صورت نهایی در این سامانه تکمیل اطلاعات شده است که از این حیث استان قزوین حائز رتبه ممتاز کشوری شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین خاطرنشان کرد: مصوب درآمدهای استان در سال جاری، یک هزار و 252 میلیارد تومان بود که نسبت به سال قبل 19 درصد رشد داشت که عمده آن درآمدهای مالیاتی است.

وی در پایان گفت: وصولی 10 ماهه درآمدهای استان در سال جاری، 965 میلیارد و 500 میلیون تومان است که نسبت به مدت مشابه خود در سال قبل، 23 درصد رشد داشته و نسبت به مصوب 10 ماهه سال 95، به میزان 93 درصد تحقق پیدا کرده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان