۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین سیستم رای دادن با کاغذ و مداد، امن‌ترین شیوه برگزاری انتخابات است
کد خبر: ۲۲۴۵۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۹ ساعت: ۸:۴۶ ↗ لینک کوتاه

سَرجاسوس سابق انگلستان:

سیستم رای دادن با کاغذ و مداد، امن‌ترین شیوه برگزاری انتخابات است

رییس سابق MI۶ (سرویس مخفی بریتانیا) درباره تبعات تبدیل سیستم انتخابات به سیستم الکترونیک هشدار داد، چرا که آن را مستعدّ حملات هکری و سایبری دانست.

سیستم رای دادن با کاغذ و مداد، امن‌ترین شیوه برگزاری انتخابات است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،رییس سابق MI6(سرویس مخفی بریتانیا) درباره تبعات تبدیل سیستم انتخابات به سیستم الکترونیک هشدار داد، چرا که آن را مستعدّ حملات هکری و سایبری دانست.

به گزارش روزنامه انگلیسی تلگراف، «جان ساورز» گفت که روش های سنتی رای دهی با کاغذ و مداد در باجه های رای گیری، امن تر از سیستم های جایگزین است.

هشدار سَرجاسوس بازنشسته انگلستان در پی هشدار جانشین او، یعنی رییس کنونی این سرویس، می آید که پیش از تعطیلات کریسمس گفته بود دولت های متخاصم چون روسیه با قدرت سایبری خود تهدیدی برای حاکمیت ملی انگلیس هستند.

جان ساورز که لقب «سِر» را هم از ملکه انگلیس دریافت کرد و از 2009 تا 2014 رییس این سازمان جاسوسی بود، گفت که سیستم های رای گیری باید قدرتمند و مستحکم باشد. او به BBC گفت:

عجیب است که همین روش زمخت قلم و کاغذی که شما (به صورت فیزیکی) علامت می زنید و در صندوق می اندازید، حقیقتا بسیار امن تر از روش های الکترونیک است."

سیستم رای دادن با کاغذ و قلم، امن ترین شیوه برگزاری انتخابات است 
جان ساورز 

او البته اضافه کرد که تنها مساله، نسل های جوان تر هستند که ترجیح می دهند امور از راه دور با ابزارهای الکترونیک انجام گیرد:

" هر چه بیشتر کارها را آنلاین انجام دهید، بیشتر مستعدّ قرار گرفتن در معرض حمله سایبری هستند، پس مناسب تر آن است که عوض کارهای الکترونیک(مثل فشردن دکمه ها) با مداد روی کاغذ علامت بزنند.

سیستم رای دادن با کاغذ و قلم، امن ترین شیوه برگزاری انتخابات است 

 سیا و FBI ماه گذشته مدعی شدند که دولت روسیه مسوول هک کردن ایمیل های حزب دموکرات و انتشار آن ها بود که تاثیر قابل ملاحظه ای بر رقابت های انتخاباتی آمریکا داشت. اوباما در واکنش به این نقش آفرینی ادعایی روسیه، 35 دیپلمات روس را اخراج و دو مجموعه دیپلماتیک این کشور را در نیویورک و مریلند تعطیل کرد.

«الکس یانگر»، رییس کنونی جاسوسان انگلستان، پیش از کریسمس درباره تهدیدی که این قدرت بالای سایبری روسیه نسبت به دموکراسی انگلستان اعمال می کند، هشدار داد:

 سیستم رای دادن با کاغذ و قلم، امن ترین شیوه برگزاری انتخابات است
الکس یانگر 

" خطرهای تهدیدکننده، بسیار عمیق هستند و حاکمیت ملی ما را تهدید می کنند؛ این خطرها باید دغدغه همه کسانی باشد که در ارزش های دمکراتیک شریک هستند."

یانگر این خطر را که مناقشات سایبری بین کشورها به سرعت تشدید شود، بسیار محتمل خواند:

" یکی از مشکلات بزرگی که ما با سایبر داریم این است که هیچ گاه درباره این که استفاده قابل قبول از قدرت های سایبری چیست و خط قرمزها کجاست و در صورت نقض این خطوط قرمز چه باید کرد، در سطح بین المللی بحث نمی شود."

او افزود که ما هنوز در مراحل ابتدایی عرصه سایبر هستیم، و به مانند تسلیحات هسته ای در اوایل دهه 1950، با وجود داشتن قدرت ها و قابلیت های سایبری بالا، هنوز هیچ مقررات سامان دهنده ای در این حوزه وجود ندارد.

یک سخنگوی دفتر کابینه انگلستان در روزهای اخیر گفت که در حال حاضر طرحی برای استفاده از سیستم آنلاین رای گیری در این کشور در دست بررسی نیست.






انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان