۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین جشنواره فیلم "رشد" در دهه مبارک فجر برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۲۴۰۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۶ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

معاون پژوهش اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین:

جشنواره فیلم "رشد" در دهه مبارک فجر برگزار می‌شود

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین از برگزاری جشنواره فیلم "رشد" همزمان با دهه مبارک فجر در قزوین خبر داد.

جشنواره فیلم "رشد" در دهه مبارک فجر برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، حجت الاسلام علی انصاری در نخستین جلسه کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که عصر روز گذشته(چهارشنبه) در سالن جلسات آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی برگرفته از فطرت بشر و به پشتوانه نظری و اعتقادی محکمی استوار است بنابراین باید حضور فعالی برای معرفی دستاوردهای انقلاب به نسل چهارم داشته باشیم.

وی افزود: احیای اسلام، استقلال طلبی، برقراری عدالت، آزادی خواهی از جمله اهداف انقلاب اسلامی است و با توجه به اینکه نسل کنونی در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی حضور نداشتند باید در دهه فجر با برنامه‌های کیفی مناسب، مفاهیم ارزشمند انقلاب به آنها منتقل شود.

گفتمان‌های سیاسی با موضوع دستاوردهای انقلاب در دهه فجر با جدیت پیگیری می‌شود
معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر روحیه نقد پذیری، آزادی خواهی، عزت نفس و مطالبه‌گری در دانش‌آموزان تقویت شود بدون شک انقلاب مصون از آسیب‌ها خواهد بود چراکه حریت و آزادگی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: برنامه‌های گفتمان‌های سیاسی با موضوع دستاوردهای انقلاب در دهه فجر با جدیت پیگیری می‌شود تا نسل چهارم انقلاب اسلامی بدانند این انقلاب خارج از کاستی‌ها و دعواهای سیاسی در پاسخ به فطرت بشر است و تلاش زیادی برای تحقق آن صورت گرفته است.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید تلاش کرد تا مفاهیم ارزشمند انقلاب اسلامی در لابه‌لای نزاع‌های سیاسی و آسیب‌ها گم نشود، گفت: باید با اجرای برنامه‌های عمیق و دارای محتوا از برگزاری برنامه‌های سطحی و کلیشه‌ای در دهه فجر اجتناب کرد.

وی در ادامه بیان کرد: باید تقسیم کار بین تشکل‌های مختلف و دستگاه‌های مربوطه صورت گیرد تا با تولید محتوا و استفاده از امکانات و طرفیت‌های موجود در راستای انتقال مفاهیم ارزشمند انقلاب به دانش‌آموزان تلاش کرد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت راهپیمایی 22 بهمن گفت: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن مهر تاییدی بر مقبولیت و مشروعیت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

جشنواره فیلم "رشد" در دهه مبارک فجر برگزار می شود
خیراله رحمانی، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین نیز اظهار کرد: باید شخصیت امام راحل برای دانش‌آموزان تبیین شود و در اولین قدم برای تحقق این امر باید مربیان و معلمان همچون امام راحل طوری رفتار کنند که گفتار و اعمالشان برای دانش‌آموزان الگو باشد.

وی افزود: برای ایجاد شور و نشاط بیشتر در ایام دهه فجر برنامه‌ریزی صورت گرفته تا جشنواره فیلم رشد در این ایام برگزار شود به طوریکه سال گذشته فیلم‌های رشد در 70 مرکز برای دانش‌آموزان پخش شد.

تقدیر از نیروهای ساعی همزمان با دهه فجر
محمد رضایی زاده، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 قزوین نیز در این نشست اظهار کرد: انقلاب اسلامی به دلیل حاکم بودن انگیزه الهی در آن به پیروزی رسید و در ادامه دستاوردهای عظیمی حاصل شد، اکنون نیز برای رسیدن به شکوفایی و موفقیت بیشتر انقلاب، باید انگیزه الهی در همه امور جریان داشته باشد.

وی افزود: برای اثرگذاری بیشتر برنامه‌ها بر دانش‌آموزان باید پیش از شروع دهه فجر همایش‌هایی با حضور تشکل‌های دانش‎آموزی برگزار شود تا آنها به صورت فعال در راستای تبیین دستاوردهای انقلاب در داخل مدارس تلاش کنند.

رضایی زاده در پایان عنوان کرد: برنامه تقدیر از نیروهای ساعی همزمان با دهه فجر در تالار شهر با حضور معلمان ناحیه دو برگزار می‌شود.

برگزاری "نمایشگاه مدرسه انقلاب" در قزوین

در ادامه محمد رضا فلاح مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قزوین اظهار کرد: برگزاری "نمایشگاه مدرسه انقلاب" از برنامه‌های شاخص اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است و درخواست داریم تا مسئولان از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی افزود: تقاضا داریم تا به مدیران و معاونان مدارس ابلاغ کنید تا توانمندی تشکل‌های دانش‌آموزی را جدی بگیرند چراکه یکی از معضلاتی که در برخی از مدارس مشهود است نادیده گرفتن توانایی دانش‌آموزان در اجرای برنامه‌هاست.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان