۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۱.۵میلیون خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند
کد خبر: ۲۲۴۰۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۵ ساعت: ۱۴:۲۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان کشور:

۱.۵میلیون خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور گفت: از چهار میلیون خانواری جامعه هدف ۱.۵ میلیون خانوارتحت پوشش این صندوق قرار دارند.

۱.۵میلیون خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، محمدرضا رستمی مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان کشور شب گذشته(سه شنبه) در دیدار با فریدون همتی اظهار کرد: با اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد روستاییان و افزایش ۳۷ هزار خانوار دیگر تعداد مستمری بگیران روستایی به ۷۰ هزار خانوار می‌رسد.

وی در ادامه افزود: براساس آمارهای مرتبط با سرشماری سال نود، 32 میلیون نفر از جمعیت کشور معادل شش میلیون خانوار در روستاها زندگی می‌کنند که از این رقم 2 میلیون خانوار زیر پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار داشته اند و بنابراین چهار میلیون خانوار فاقد بیمه جامعه هدف این صندوق بوده اند که از این تعداد تاکنون 1.5 میلیون خانوار زیر پوشش درآمده اند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور بیان کرد: هم اکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار روستایی و عشایری کشور تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری قرار دارند.

وی ادامه داد: با گذشت یک دهه از عمر صندوق در صورت استقبال روستاییان قادریم با توسعه فعالیت‌ها افراد بیشتری را تحت پوشش خود قرار دهیم.

این مسئول یادآور شد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یکی از صندوق‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که 11 سال قبل با هدف حمایت از اقشار کشاورز و روستایی تشکیل شد.

رستمی با بیان اینکه هم اکنون یک میلیون و ۵۰۰هزار خانوار روستایی و عشایری از خدمات بیمه ای صندوق استفاده می‌کنند، عنوان کرد: آذربایجان شرقی با 40 درصد و استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان با 10 درصد ضریب نفوذ به عنوان بیشترین و کم ترین تعداد اعضای خانوار زیر پوشش صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در استان‌های کشور می‌توان نام برد.
 
وی گفت: قزوین نیز هم اکنون دارای 30 درصد ضریب نفوذ بیمه ای است که انتظار داریم با توجه به شرایط این استان شاهد افزایش جمعیت تحت پوشش آن باشیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور، پرداخت مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت را از خدمات این صندوق برشمرد و گفت: بازنشستگان با ۱۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه می توانند از این خدمات برخوردار شوند.

وی ادامه داد: این صندوق از برخی خدمات بیمه تامین اجتماعی مانند درمان برخوردار نیست اما اصلاح اساسنامه با هدف افزایش خدمات در دستور کار قرار دارد که البته با افزایش حق بیمه پرداختی نیز همراه خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه حق بیمه پرداختی به این صندوق 15 درصد درآمد سالیانه کشاورزان و روستائیان درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: از این میزان 5 درصد را خانوارهای زیر پوشش پرداخت می‌کنند و 10 درصد را نیز دولت تامین می‌کند.

وی اضافه کرد: درآمدهای این صندوق از سه محل شامل حق بیمه خانوارهای زیر پوشش، حق بیمه تعیین شده دولت و سرمایه گذاری در طرح‌های اقتصادی تامین می‌شود.

رستمی یادآور شد: حداکثر حق بیمه دریافتی از روستائیان بابت زیر پوشش قرار گرفتن صندوق بیمه اجتماعی در طول یکسال برای سال جاری چهار میلیون و 200 هزار ریال است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار کرد: در صورت فوت، از کارافتادگی و بازنشستگی سرپرست خانوار در طول سال تا 12 برابر حق بیمه پرداختی به خانوار بیمه شده پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون این صندوق دارای 33 هزار مستمری بگیر است، اظهار کرد: در صورت اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد، 37 هزار خانوار دیگر به جمع مستمری بگیران ما اضافه می‌شوند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان