۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین توسعه رشته‌های ورزشی و تقویت ورزش قهرمانی هدف‌گذاری نخست کمیسیون زنان و ورزش اعلام شد
کد خبر: ۲۲۳۶۸۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

توسعه رشته‌های ورزشی و تقویت ورزش قهرمانی هدف‌گذاری نخست کمیسیون زنان و ورزش اعلام شد

پنجمین نشست کمیسیون زنان و ورزش کمیته ملی پارالمپیک با حضور اعضاء در محل کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

توسعه رشته‌های ورزشی و تقویت ورزش قهرمانی هدف‌گذاری نخست کمیسیون زنان و ورزش اعلام شد

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، در پنجمین نشست کمیسیون زنان و ورزش کمیته ملی پارالمپیک که به ریاست فاطمه رخشانی نایب رئیس دوم کمیته برپا شد، اعضا به بحث و تبادل نظر پیرامون تعریف کمیته های تخصصی، هدفمندسازی توسعه ورزش قهرمانی در ورزش بانوان جانباز، معلول و نابینا، برگزاری کارگاه های تخصصی ویژه ورزشکاران، مربیان و عوامل اجرایی ورزش نابینایان و کم بینایان، بررسی، هدف گذاری و تدوین وظایف کمیسیون و اجرای مطالعات پژوهشی و تحقیقاتی در مراکز علمی و دانشگاه ها پرداختند.

در آغاز نشست کمیسیون زنان و ورزش فاطمه رخشانی با اعلام خبر تشکیل 10 کمیته تخصصی زیر مجموعه کمیسیون گفت: به زودی کمیته های توسعه منابع، بازاریابی و بودجه، توسعه روابط بین الملل، مدیریت و برنامه ریزی، رسانه ها و مطبوعات، ورزشکاران، حقوقی، مربیان، ورزش برای همه، زنان و ورزش، پزشکی و کلاس بندی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

در ادامه جلسه اعضای کمیسیون در خصوص هدف گذاری ورزش قهرمانی با ایجاد انگیزه، توسعه و تقویت ورزش در بانوان ورزشکار نابینا، معلول و جانباز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سمیه شاعری نایب بانوان رئیس فدراسیون ورزشهای نابینایان و کم بینایان در این خصوص گفت: جودو، پاراتکواندو و بولینگ از رشته هایی هستند که  ازپتانسیل مطلوبی برای تعمیم و گسترش در بخش ورزش قهرمانی برخوردار هستند.

بتول مشرف جوادی نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین نیز با تاکید بر تقویت ورزش قهرمانی بر آمادگی این حوزه برای توسعه رشته شمشیربازی بانوان جانباز و معلول تاکید نمود.  

تشکیل کارگاه های تخصصی در بخش ورزش های نابینایان و کم بینایان با عناوین روانشناسی، رشته های ورزشی ویژه مربیان، داوران و کادر اجرایی، آموزش کلاس بندی، آموزش علم تغذیه و آموزش علم تمرین از مهمترین مباحثی بود که در این نشست مورد بررسی قرارگرفت.

 بررسی وظایف کمیسیون، برگزاری جشنواره زن و خانواده، توسعه رسانه ای، برپایی دوره های خبرنگاری، مربیگری و داوری جهت ورزشکارانی که دوران قهرمانی را سپری نموده اند، مهمترین نکاتی بود که در پنجمین نشست کمیسیون زنان و ورزش به بحث گذارده شد.

انتهای پیام/س

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان