۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تاکنون ۲۱ مقام نخست در کشور کسب کرده‌ام/ اخلاق ورزشی از کسب مدال قهرمانی باارزش‌تر است
کد خبر: ۲۲۳۰۱۰ نویسنده: مائده رضایی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۱ ساعت: ۹:۴۹ ↗ لینک کوتاه

رزمی کار قهرمان کشوری در مصاحبه با صبح قزوین:

تاکنون ۲۱ مقام نخست در کشور کسب کرده‌ام/ اخلاق ورزشی از کسب مدال قهرمانی باارزش‌تر است

رزمی کار قهرمان کشوری در مصاحبه با صبح قزوین با اشاره به کسب ۲۱ مقام کشوری گفت: به نظر من حکم و مدال ارزش زیادی ندارد بلکه داشتن اخلاق ورزشی و کمک به هم نوعان از اهمیت بالایی برخوردار است.

تاکنون ۲۱ مقام نخست در کشور کسب کرده‌ام/ اخلاق ورزشی از کسب مدال قهرمانی باارزش‌تر است
به گزارش خبرنگار ورزشی  صبح قزوین ، مائده رضایی دانش‌آموز 16 ساله قزوینی است که با پشتکار و همتی ستودنی از سنین کودکی فعالیت ورزشی خود را شروع و در طول 5 سال فعالیتش بیش از 21 مقام کشوری را از آنِ خود کرده است.

رضایی که موفقیت و پیشرفت ورزشی خود را مرهون حمایت‌های بی‌دریغ والدین خود می‌داند در گفتگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین از برنامه‌های آتی خود می‌گوید.

صبح قزوین : از چند سالگی به فعالیت ورزشی خود را شروع کردی؟
رضایی: وقتی که 9 سالم بود وارد ورزش رزمی شدم و اکنون 5 سال است که به صورت حرفه‌ای این ورزش را انجام می‌دهم. ابتدا از کونگ‌فو شروع کردم اما در حال حاضر در رشته کیک‌بوکسینگ فعالیت می‌کنم.
صبح قزوین : از چه سالی در مسابقات کشوری شرکت کردید و تاکنون موفق به کسب چه عناوینی شدید؟
رضایی: از اواخر سال 89 در مسابقات کشوری شرکت کردم و تاکنون 21 مقام نخست کشوری و چند عناوین استانی به دست آورده‌ام.

صبح قزوین : با چه هدف و انگیزه‌ای وارد فعالیت ورزشی شدید؟

رضایی: من بدون انگیزه و هدف خاصی فقط برای پر کردن اوقات فراغت تابستانی خود به فعالیت ورزشی روی آوردم اما پس از گذشت 3 ماه به این ورزش علاقمند شدم به طوری که یکی از مهمترین اهدافم رسیدن به مقام قهرمانی شد.

صبح قزوین : مشوقین شما برای ادامه فعالیت ورزشی چه کسانی بودند؟
رضایی: پدر و مادرم بهترین مشوقین من هستند که همیشه و در همه حال با همراهی و حمایت‌های خود موجب دلگرمی و افزایش انگیزه من برای گذر از سختی و دشواری‌های طول مسیر برای رسیدن به موفقیت‌های بیشترند.

صبح قزوین : هدف نهایی شما از انجام فعالیت ورزشی چیست و چه برنامه‌ای دارید؟
رضایی: هدفم کسب چندین عنوان جهانی و المپیک است و مطمئنم که در سن 20 سالگی در مسابقات المپیک 2020 حضور خواهم داشت.

صبح قزوین : اخلاق ورزشی از نظر شما به چه معناست؟

رضایی: به نظر من حکم و مدال ارزش زیادی ندارد بلکه داشتن اخلاق ورزشی و کمک به هم نوعان از اهمیت بالایی برخوردار است که در این زمینه همواره تلاش خود را می‌کنم.

صبح قزوین : چه برنامه ورزشی در سال جاری دارید؟
رضایی: بهمن ماه امسال یعنی حدود 20 روز دیگر مسابقات بین المللی کیک‌بوکسینگ به میزبانی گرجستان برگزار می‌شود که من بازیکن منتخب استان در وزن منهای 52 کیلوگرم برای شرکت در این دوره از مسابقات هستم.
اولین و بزرگترین هدفم این است که با مدال طلای بین المللی از مسابقات برگردم و در ادامه برای شرکت در مسابقات جهانی ایتالیا که در سال 1396 برگزار می‌شود آماده شوم.

صبح قزوین : الگوی شما برای فعالیت ورزشی چه کسی است؟
رضایی: استاد شاه محمدی که مربی من و یک ورزشکار حرفه‌ای و دارای اخلاق حسنه است، الگوی من می‌باشد.

صبح قزوین : به نظر شما ویژگی دانش‌آموز موفق چیست؟
رضایی: به نظر من دانش‌آموز موفق در زندگی خود دارای هدف بزرگی است و همه همت خود را برای رسیدن به آن به کار می‌گیرد و در کنار آن برای موفقیت سایر دوستان و اطرافیان خود نیز تلاش می‌کند.

صبح قزوین : به عنوان یک ورزشکار تاکنون با چه مشکلاتی مواجه بودید؟
رضایی: مشکلات در مسیر فعالیت ورزشی بسیار است و هزینه بالای حضور در مسابقات یکی از مشکلات و موانع پیش رو ورزشکاران است به طور مثال ما برای حضور در هر مسابقه ورزشی کشوری در حدود 200 هزار تومان و برای اعزام مسابقات بین المللی نیز چند میلیون تومان هزینه می‌کنیم از سوی دیگر مدت زمان تمرین ما زیاد است و این در حالی است که من دانش‌آموزم و باید زمانی را نیز برای انجام فعالیت‌های درسی خود صرف کنم لذا شاید به اندازه سایر دانش‌آموزان وقت برای تفریح و استراحت نداشته باشیم.

عدم درک شدن از سوی دیگران به ویژه در زمان شکست یکی دیگر از مشکلات دانش‌آموزان ورزشکار است.

صبح قزوین : آیا فعالیت ورزشی به درس و تحصیلتان لطمه‌ای وارد نمی‌کند؟
رضایی: خیر، زیرا من بر اساس برنامه‌ریزی و اولویت بندی به امور درسی و ورزشی خود می‌رسم و از بسیاری از تفریحات و سرگرمی‌ها به دلیل حجم بالای فعالیت‌هایم صرفنظر می‌کنم.

صبح قزوین : چه انتظاری از مسئولان ورزشی دارید؟
رضایی: مسئولان ورزشی باید در بحث تامین هزینه‌ها و اعزام‌ ورزشکاران بیشتر همکاری و رسیدگی کنند تا ورزشکاران با آسودگی به فعالیت‌های ورزشی خود بپردازند و همچنین به بانوان ورزشکار بیشتر اهمیت دهند زیرا بانوان نیز می‌توانند مقام آور باشند و به موفقیت‌های ورزشی دست یابند.

صبح قزوین : از مسئولان آموزش و پرورش چه درخواستی دارید؟
رضایی: آموزش و پرورش باید همانطور که نخبگان علمی مدارس را شناسایی می‌کند نخبگان ورزشی استان را نیز شناسایی و حمایت کند.

صبح قزوین : آیا خود را فردی موفق می‌دانید؟
رضایی: به نظرم هنوز فردی موفق نیستم چراکه تا به امروز به خواسته‌اصلی خود نرسیده‌ام از سوی دیگر معتقدم کسی که خود را موفق می‌پندارد دیگر تلاشی برای ارتقای سطح خود و کسب موفقیت‌های بیشتر نمی‌کند.

صبح قزوین : مهمترین مولفه‌ای که ورزشکاران ملزم به اجرای آن هستند، چیست؟
رضایی: داشتن همت و پشتکار لازمه کار ورزشکار است ضمن اینکه نباید در هیچ شرایطی دلسرد شود بلکه همیشه برای رسیدن به اهدافش تلاش کند و اگر در مسابقه‌ای شکست خورد، ناامید نشود بلکه با انگیزه بالا به این فکر کند که وقتی به پیشرفت و موفقیت برسد کسانی هستند که به وی افتخار خواهند کرد.

صبح قزوین : چه توصیه‌ای به دانش‌آموزان هم سن و سال خود داری؟
رضایی: سعی کنند که در زندگی فایده‌ای داشته باشند و هر روز صبح با انگیزه کسب موفقیت از خواب بیدار شوند زیرا عقیده دارم زندگی کردن فقط نفس کشیدن نیست بلکه پرهیز از روزمرگی، شناسایی علائق و تلاش برای شکوفا کردن استعدادها و در مجموع تلاش برای رسیدن به قله‌های موفقیت است.

دانش‌آموزان باید ضمن داشتن اهداف کوتاه مدت، هدف‌های بلند مدت نیز برای خود ترسیم کرده و مسیر را برای رسیدن به آن هموار کنند.

صبح قزوین : آیا درس خواندن کار سختی است؟
رضایی: من وقت زیادی برای درس خواندن ندارم زیرا ورزش کردن به شکل حرفه‌ای نیازمند صرف وقت و زمان بسیاری است به طوریکه علاوه بر حضور در باشگاه و انجام تمرین ورزشی باید در منزل نیز برنامه‌هایی را انجام دهند.
صبح قزوین : آیا در درس و تحصیل نیز موفق هستید؟
رضایی: بله با انجام برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند، معدل درسی من بالای 19 است. به نظرم درس خواندن فقط حفظ مطالب و گرفتن نمره بالا نیست بلکه هدف افزودن سطح دانسته‌های فردی است بدین شکل درس خواندن نیز بسیار شیرین به نظر می‌آید و نتایج بهتری نیز به دنبال خواهد داشت؛ از سوی دیگر اگر درسهایمان را پیش از تدریس معلم یکبار مطالعه کنیم ضمن یادگیری سریع مطالب جدید، در ذهنمان نیز ماندگارتر خواهند بود.

صبح قزوین : برنامه شما برای آینده کاریتان چیست؟

رضایی: با توجه به علاقه‌ای که به ورزش دارم دوست دارم در آینده معلم ورزش شوم.

صبح قزوین : مهمترین دغدغه دانش‌آموزان از نظر شما چیست؟
رضایی: یکی از دغدغه‌های دانش‌آموزان درس و امتحان است اما از سوی دیگر دانش‌آموزان در سنین نوجوانی و جوانی بیش از هر دوره دیگر نیازمند توجه و محبت والدین و اعضای خانواده هستند به همین دلیل کمبود محبت یکی از مهمترین مشکلات برخی از دانش‌آموزان است که ممکن است منجر به برخی رفتارهای ناشایست شود.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان