۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین تحقیقاتی تیم ایرانی که خبراز درمان سرطان با نانوذرات می دهد/ ساخت لیزری برای افزایش عملکرد نانو ذرات
کد خبر: ۲۲۲۷۳۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تحقیقاتی تیم ایرانی که خبراز درمان سرطان با نانوذرات می دهد/ ساخت لیزری برای افزایش عملکرد نانو ذرات

عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌ پزشکی ایران از پیشرفت تحقیقاتی محققان کشورمان برای نابودی سلولهای سرطانی و ساخت لیزری محرک در این خصوص خبر داد.

تحقیقاتی تیم ایرانی که خبراز درمان سرطان با نانوذرات می دهد/ ساخت لیزری برای افزایش عملکرد نانو ذرات
علی شاکری زاده عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و سرپرست تیم تحقیقاتی پروژه به کار گیری نانوذرات درمان سرطان در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ گفت: پیشرفت های چشمگیری برای از بین بردن سلولهای سرطانی حاصل شده که اکنون این تحقیقات بیشتر برای درمان سرطان های سطحی مانند پوست، یا بدخیمی های داخلی دارای بافت منسجم همانند مری و معده انجام می شود که علاوه بر آن درمان سرطانهای سر وگردن نیز یکی دیگر از اهداف مهم این طرح است. 

وی درخصوص برخی از عملکردهای نانو ذرات در این طرح تحقیقاتی تاکید کرد: در این تحقیق با تحریک نانوذرات برای ایجاد گرمایی بیش از حد تحمل سلولهای سرطانی، این سلولها متلاشی شده و کاملا از بین می روند، روشی که فعلا آزمایشهای اولیه آن در روی موش های صحرایی مبتلا به سرطان، به نتایج موفقیت آمیزی رسیده است. 

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: البته تحریک نانوذرات برای نابودی سلولهای سرطانی، نیازمند نوعی لیزر محرک است که تیم تحقیقاتی حاضر با دانش بومی و با همکاری گروه فیزیک پزشکی دانشگاه موفق به ساخت این دستگاه شده اند.

وی با بیان اینکه تحقیقات بر روی به کارگیری نانو ذرات برای نابودی سلولهای سرطانی، 5 سال قبل به واسطه تیم فعلی در مرکز تحقیقات گوش و حلق و بینی بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: برای رسیدن به نتایج قطعی در این زمینه فعلا مسیری 2 سال در پیش است، زمانی که احتمالا کوتاهتر شود و با توجه به شیوع سرطانهای سرو گردن در کشور های درحال توسعه، بیشترین تمرکز طرح بر روی متلاشی کردن سلولهای بیمار سرطان سرو گردن توسط نانو ذرات و با دانش بومی است. 

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان