۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین کریمی; وزیر ورزش مقابل تکواندو سکوت کرد/ تغییر تفکر نیاز فدراسیون تکواندو ایران است
کد خبر: ۲۲۲۴۵۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

کریمی; وزیر ورزش مقابل تکواندو سکوت کرد/ تغییر تفکر نیاز فدراسیون تکواندو ایران است

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو گفت: ما از وزیر ورزش انتظار داشتیم در مقابل این اتفاقات واکنشی نشان دهد اما متاسفانه او هیچ واکنشی از خود نشان نداد و سکوت کرد.

کریمی; وزیر ورزش مقابل تکواندو سکوت کرد/ تغییر تفکر نیاز فدراسیون تکواندو ایران است

مرتضی کریمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، با انتقاد از سکوت وزیر ورزش و جوانان در مقابل حواشی مختلفی که تکواندو این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: ما از سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان انتظار داریم که نگاه ویژه‌ای به تکواندو داشته باشد، تکواندو رشته پرمدالی است و باید به حواشی این رشته به خاطر دلخوشی خانواده بزرگ تکواندو هم که شده ورود می‌کرد. آیا وزیر ورزش و جوانان می‌خواهد تیم‌داری کند یا وزیر ورزش کشورمان است؟!

وی در ادامه افزود: استقلال در یک بازی مقابل حریف‌اش شکست خورد و وزیر ورزش سریع به صحنه ورود پیدا کرد، اما جامعه بزرگ تکواندو با این همه مدال‌آوری در حاشیه غوطه‌ور است و وزیر ورزش به کوچکترین خواسته جامعه تکواندو اهمیت نداده و سکوت کرده است. ما از وزیر ورزش انتظار داشتیم در مقابل این اتفاقات واکنشی نشان دهد، اما متاسفانه او هیچ واکنشی از خود نشان نداد.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در ادامه، گفت: این روزها بحث تغییرات در خانواده تکواندو مطرح است و ما به دنبال این نیستیم که تغییرات ایجاد شود، چرا که به دنبال تغییر تفکرات هستیم در واقع ما حرف ما این است که اگر پولادگر می‌خواهد برود، چه کسی قرار است جایگزین باشد؟ آیا یک نفر با همین تفکرات قرار است بیایید؟ بحث خانواده تکواندو تغییر فرد نیست، بحث تغییر تفکرات است. کسی باید انتخاب شود که با منتقدان برخورد نکند و با تفکرات پیشکسوتان همسو باشد. ما با تغییر مغانلو و ذوالقدر به جایی نمی‌رسیم ما باید از کارشناسان و منتقدان استفاده کنیم.

کریمی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: اگر من به عنوان رئیس سازمان تیم‌های ملی بودم در حال حاضر 50 مربی پرورش داده بودم، اما شما نگاه کنید ما الان با چه مشکلاتی در عرصه مربیگری با این همه پتانسیل روبرو هستیم.

وی در ادامه با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس فدراسیون، گفت: من نمی‌دانم چرا پشت مردان بزرگ این کشور آقایان پنهان می‌شوند. برداشت ما از صحبت‌ها و رفتاری که در چند وقت اخیر از سوی آنها داشتیم این بوده که می‌خواهند پشت مردان بزرگ این کشور که رشادت به خرج داده‌اند پنهان شوند. نمی‌خواهم پولادگر را تخریب کنم از او تعریف و تمجید هم می‌کنم، اما کسی او را می‌تواند بشناسد که با او نشست و برخواست داشته باشد. او در بحث فنی، خودسرانه بودن،‌ انتقاد پذیر نبودن و ... مشکلات زیادی دارد. اگر ما ادعای مسلمان بودن را داریم باید انتقادپذیر باشیم. یک حدیثی از امام صادق (ع) داریم که آمده است هر کسی عیب من را به من هدیه کند، او را برادر خود می‌دانم، پس چرا ما که ادعای مسلمانی داریم انتقاد خانواده بزرگ تکواندو را قبول نمی‌کنیم؟

کریمی در مورد حواشی که پیش از نشست به اعزام مسابقات جهانی مکزیک بوجود آمده بود، گفت: زمانی که سرمربی تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی مکزیک بودم، آقایان حواشی بسیار زیادی را در اردوهای تیم ملی برای من درست کردند آنها هر روز یک نفر را مقابل من قرار می‌دادند تا جنگ و دعوا شود و تیم وارد حاشیه شود. ما هر روز در اردوها حاشیه داشتیم و همیشه این حواشی از درون فدراسیون بود. 

وی در مورد رضا مهماندوست، گفت: اینکه رضا مهماندوست یک مربی بزرگی است را کسی نمی‌تواند انکار کند. او در آذربایجان موفقیت‌های خوبی را کسب کرده است. ما رابطه خوبی هم با هم داریم، اما بحث من این است چرا فدراسیون به مربیان میدان نمی‌دهد. آنها مدعی هستند با رضا مهماندوست مشکل دارند و حاضر نیستند او را به تکنواندوی ایران دعوت کنند. نکته مهم صحبت‌های من این است که ما در تکواندوی ایران مهماندوست‌های زیادی داریم که اگر مسئولان فدراسیون به آنها میدان دهند قطعا در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم مربیان بزرگ زیادی در کشور داشته باشیم.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در پایان صحبت‌های خود، گفت: اینکه می‌گویم تفکرات باید تغییر کند برای این است. ما با مهماندوست مشکل داریم، اما با همه مربیان که مشکل نداریم پس چرا به هیچکس برای عرض اندام و پرورش مربی فرصت نمی‌دهیم. شما نگاه کنید در سه سال گذشته همه مدعی هستند که استان زنجان تحول بزرگی در تکواندو داشته است من در طول این سه سال برای تکواندوی این استان زحمات زیادی کشیده‌ام و قطعا از بین تکواندوکاران این استان نفرات زیادی بزودی در تکواندوی ایران ظهور خواهند کرد اما آقایان با مسئولان ورزش این استان تماس می‌گیرند و از آ‌نها درخواست می‌کنند که اجازه فعالیت به من در استان‌ قزوین را ندهند.

انتهای پیام/س

 

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان