۰۳/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۲ شنبه

صبح قزوین مهم‌ترین حق شهروندی، ایجاد اشتغال برای مردمِ باغیرت و مؤمنِ است
کد خبر: ۲۲۱۷۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۳ ساعت: ۱۵:۴ ↗ لینک کوتاه

امام‌جمعه قزوین:

مهم‌ترین حق شهروندی، ایجاد اشتغال برای مردمِ باغیرت و مؤمنِ است

امام جمعه قزوین با بیان اینکه ۹ دی روز انزجار و اعلان برائت از سران فتنه بود، عنوان کرد: فتنه‌گران با حمایت استکبار جهانی و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی کار را به جایی رسانده بودند که تمامیت انقلاب به خطر افتاده بود، اما ملت با بصیرت در روز ۹ دی در مقابل آن‌ها ایستادگی کردند.

مهم‌ترین حق شهروندی، ایجاد اشتغال برای مردمِ باغیرت و مؤمنِ است
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با تبریک میلاد حضرت مسیح (ع)، اظهار کرد: قرآن کریم ما را امیدوار می‌کند که آینده جهان، آینده پیوستن مسیحیان حقیقی به اسلام است.

وی تصریح کرد: حضرت عیسی (ع)، حلقه اتصال بین مسلمانان و امت‌های گذشته و واسطه‌ای برای پیوستن مسیحیان جهان به مکتب و مذهب اسلام و تبعیت و پیروی از نبی مکرم اسلام (ص) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: باید برای سالروز میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) و حضرت عیسی (ع) زمینه‌سازی کنیم و بدانیم که برگزاری جشن‌هایی برای این روزها، زمینه ارتباط بیشتر مسلمین و مسیحیان و شناسایی بیشتر حقایق را فراهم خواهد کرد.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به بشارت‌هایی که حضرت عیسی (ع) در خصوص آمدن پیامبر خاتم (ص) داده‌اند، اذعان کرد: حضرت عیسی (ع) به بهترین شکل آمدن نبی مکرم اسلام (ص) را بشارت داده‌اند و ضروری است این حقایق را به مسیحیان منتقل نماییم.

وی اضافه کرد: قرآن کریم بهترین معرف برای حضرت مسیح (ع)، حضرت مریم (ع) و انجیل است و مسیحیان می‌توانند از این منبع ارزشمند و کلام الهی برای شناخت هر چه بیشتر پیامبر و مذهبشان استفاده نمایند.

7 دی از ذخایر معنوی و انقلابی قزوین محسوب می‌شود
خطیب جمعه قزوین در فراز دیگری از سخنان خود به 7 دی و کشتار بی‌رحمانه مردم قزوین توسط نظام شاهنشاهی اشاره و خاطرنشان کرد: روزهایی نظیر 7 دی، ذخایر معنوی و انقلابی قزوین محسوب می‌شود و احیای آن ضروری است.

عابدینی با تأکید بر اینکه نباید در معرفی روزهایی نظیر 7 دی ضعیف عمل کنیم، ابراز داشت: اگر ما در این زمینه ضعیف عمل کنیم، دشمنان باورها و اعتقادات مردم را هدف خواهند گرفت و زیبایی‌ها و ارزش‌های معنوی و انقلابی ما را از میان خواهند برد.

9 دی نماد بصیرت در مقابل فتنه گران
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به سالروز 9 دی اشاره کرد و افزود: 9 دی نماد بصیرت و حماسه مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی در مقابل فتنه‌گران و استکبار جهانی بود.

امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: فتنه‌گران با حمایت استکبار جهانی و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی کار را به جایی رسانده بودند که تمامیت انقلاب به خطر افتاده بود، اما ملت با بصیرت در روز 9 دی در مقابل آن‌ها ایستادگی کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: دشمنان انقلاب و ملت تلاش می‌کردند تا با ایجاد فضایی دو قطبی، مردم را در مقابل یکدیگر قرار دهند و از این طریق به خواسته‌های شیطانی خود دست پیدا کنند.

وی عنوان کرد: 9 دی کسانی که ابزار دست امریکا، اسرائیل و متحدانشان شده بودند را بیدار کرد و آن‌ها را در مسیر درست انقلاب قرار داد و آن‌ها از این که سیاهی لشکر دشمن شده بودند، از ملت عذرخواهی کردند.

خطیب جمعه قزوین یادآور شد: 9 دی میثاق دوباره ملت با ولایت و رهبری بود و ملت با حضور دوباره در میدان و مقابله با دشمن عهد دوباره با ولایت و رهبری بستند.

عابدینی بیان کرد: 9 دی روز انزجار و اعلان برائت از سران فتنه و اعلان انزجار نسبت به دشمنان استکباری بود که دائم در پی فتنه‌انگیزی بودند.

وی گفت: 9 دی روز وحدت و همبستگی بین همه مردم از سلایق مختلف شد و در این نمایش بصیرت و آگاهی، همه احزاب به میدان آمدند و نشان دادند که وقتی پای رهبری و منافع ملی در میان است، از هیچ حمایتی فروگذار نخواهند کرد.

امام‌جمعه قزوین یادآور شد: 9 دی روز یأس و ناامیدی کفار، منافقان، مستکبران و مزدوران وابسته به آن‌ها بود و تحلیل‌های امروز آن‌ها به خوبی یأس و ناامیدی آن‌ها را نسبت به ملت ایران نشان می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه با اشاره به انتشار منشور حقوق شهروندی، یادآور شد: در نظر داشتن حقوق شهروندی آحاد ملت، کار بسیار خوبی است اما نباید در آن حق و باطل با هم آمیخته شود چرا که فتنه به پا خواهد شد.

وی افزود: نباید به نام حقوق شهروندی از نشریات هتاک حمایت شود و قلم‌های مسموم مورد تشویق قرار گیرد.

خطیب جمعه قزوین در ادامه تأکید کرد: امروز مهم‌ترین و ضروری‌ترین حقوق شهروندی ایجاد اشتغال برای مردم با غیرت و مؤمن ایران اسلامی است و هر کسی در این زمینه قدم جدی بردارد، همه باید حامی او باشند.

عابدینی یادآور شد: حق شهروندی یعنی حقوق این ملت از حلقوم زیاده خواهان و زالو صفتانی که حقوق نجومی می‌گیرند و یا اختلاس می‌کنند بیرون آورده شود و برای مردم هزینه شود.

وی یادآو شد: حقوق شهروندی یعنی وام‌های کم‌بهره و بی‌بهره‌ای که با رانت و رابطه به برخی‌ها داده شده است و اقتصاد را فلج و بانک‌ها را با مشکل مواجه کرده، بازپس گرفته شود و متخلفان مجازات شوند.

امام‌جمعه قزوین ابراز داشت: حقوق شهروندی یعنی عزت و اقتداری که به خاطر مقاومت‌های مردم، شکنجه‌های ملت قبل از انقلاب، سختی های علمایی که زمینه‌ساز پیروزی انقلاب شدند، خون دل‌های امام راحل و رنج‌های رهبری به دست آمده، به ذلت در مقابل استکبار جهانی نفروشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: حقوق شهروندی یعنی دروازه‌های نفوذ اجانب را که با برجام به روی ملت گشوده شد ببندیم و هیچ روزنه‌ای را برای نفوذ دشمن باز نگذاریم و همواره با صداقت و راستی با مردم سخن بگوییم.
انتهای پیام/2002

منبع: سایت دفتر امام جمعه قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان