۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ایجاد ۱۷ مرکز جدید درمان ناباروری با تمرکز بر مناطق محروم/ راه اندازی ۱۵ اورژانس روانپزشکی تحقق یافت
کد خبر: ۲۲۰۹۵۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

ایجاد ۱۷ مرکز جدید درمان ناباروری با تمرکز بر مناطق محروم/ راه اندازی ۱۵ اورژانس روانپزشکی تحقق یافت

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اقدام ۱۰ گانه این وزارتخانه طی ۳ سال گذشته، از راه اندازی ۱۵ اورژانس روانپزشکی در چند روز آینده خبر داد.

ایجاد ۱۷ مرکز جدید درمان ناباروری با تمرکز بر مناطق محروم/ راه اندازی ۱۵ اورژانس روانپزشکی تحقق یافت
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در سومین کنگره تخصصی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات که در مرکز همایشهای رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، با اشاره به ۱۰ اقدام اساسی این وزارتخانه طی سه سال اخیر اظهار داشت: ظرف چند روز آینده اورژانس روانپزشکی راه اندازی می شود و 2 بخش بسیار اساسی که شاید پیش از این کمتر بیمارستانی در نظام سلامت به دلایلی نسبت به آن توجه کرده، بخشهای سوختگی و روانپزشکی است که به همین منظور طی چند روز آینده ۱۵ مورد اورژانس روانپزشکی در کشور راه اندازی می شود.

وی تاکید کرد: با اهتمام وزارت بهداشت، برای ارتقای بخش های روانپزشکی در مراکز درمانی، تخت های موجود بستری تغییر کاربری یافتند که در این راستا نیز هزار تخت روانپزشکی به تختهای موجود اضافه شدند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات جدی برای ارتقای خدمات دهی در بخش های سوختگی، گفت: تاکنون 180 تخت I.C.U سوختگی در کشور و در کنار آن نیز 9 بخش مسمویت جدید راه اندازی شد، اما علاوه بر اقدامات اخیر، 120 اورژانس جدید در مراکز تروماهای کشور در دست ساخت قرار گرفته که خدمات رسانی سرپایی نیز به عنوان پنجمین برنامه کلیدی وزارت بهداشت در حال تکمیل است. 

راه اندازی 2 هزار و 400 تخت مراقبت های ویژه تا پایان امسال 
وی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات اساسی وزارت بهداشت، توجه ویژه به ساماندهی بخش های مراقبت های ویژه و حل مشکل کمبود تخت در آنها است که به همین منظور 2 هزار و 400 تخت جدید تا پایان امسال به این بخش ها اختصاص می یابد، این درحالی است که سال گذشته یک هزار و 700 تخت مراقبت ویژه راه اندازی شد. 

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به ساخت پلی کلینیک های‌ تخصصی به عنوان هفتمین عملکرد این وزارتخانه، بیان کرد: علاوه بر 700 کلینیک فعال، 2 هزار و 500 کلینیک تخصصی جدید نیز در دست ساخت است. 

وی با اشاره به راه اندازی ۱۷ مرکز جدید درمان ناباروری با تمرکز بر مناطق محروم به ویژه در ۶ استان فاقد مرکز و توسعه و تجهیز ۲۴ مرکز درمان ناباروری موجود، اظهارداشت: ساخت و گسترش ۱۲۰ بخش اورژانس در بیمارستان های تروما و اصلی کشور و نوسازی بخش اورژانس در سایر بیمارستان ها، از جمله اقدامات وزارت بهداشت در نوسازی بیمارستان های دولتی بوده است.

احیای ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر فضای بیمارستانی/ رنگ و بوی جدید بیمارستانهای کشور 
وی در ادامه با اشاره به احیای ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر فضای بیمارستانی تصریح کرد: علاوه بر آن، ۳۹ هزار تخت بیمارستانی به همراه فضای موجودشان، نوسازی و باز سازی شدند که اتفاقی جدید و مهم که رنگ و بوی تازه ای به فضای بیمارستانی کشور داد. 

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه ساماندهی ناوگان تجهیزات پزشکی در بیمارستانهای کشور افزود: ۲۷ هزار و ۵۰۰ قلم تجهیزات در بیمارستانها تزریق شدند و از سوی دیگر نیز راه اندازی ۲۱ هزار تخت بیمارستانی در راس اولویتهای وزارت بهداشت است که تا کنون 12 هزار تخت آن عموما در مناطق محروم به بهره برداری رسیده است. 

وی ادامه داد: با اجرای نسل جدید اعتبار بخشی بیمارستاتی که از سال گذشته  در دستور کامان قرار گرفت، ۴۰۰ نفر از اساتید برجسته حوزه های مختلف در این زمینه در حال همکاری با وزارت بهداشت هستند و تاکنون نیز ۹۰۰ سنجه طراحی شد. 

 آغاز ارزیابی اعتبار بخشی از ۱۵ دی ماه 
آقاجانی همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه الکترونیکی اعتبار بخشی و آموزش چهره به چهره مدیران، پرستاران بیمارستانی در ۱۰ قطب و برگزاری آزمون میان آموزش دیده گان، اظهار داشت: آموزش روئسا نیز شروع شده و از سوی دیگر از ۱۵ دی ماه سال جاری، ارزیابی بیمارستانها با محوریت ایمنی و حفظ کرامت بیماران آغاز می شود که از بهمن ماه نیز اعتبار بخشی اصلی انجام می گیرد. 

کاهش هزینه ها و بهره مندی از طراحی های نوین
در ادامه علی ماهر معاون فنی و برنامه ریزی دفتر معاونت درمان وزارت بهداشت در سومین کنگره تخصصی ساخت بیمارستان و مدیریت مصالح و تجهیزات ، با تاکید بر اینکه امروز در همه دنیا ، کاهش هزینه هابه  منظور بهینه سازی و بهره گیری از طراحی های استاندراد و نوین جهانی، در راس اولویتهای ساخت بیمارستان قرار گرفته ، افزود : با توجه به پیشرفت چشمگیر تجهیزات مزشکی،  نیاز روز افزون جامعه به دریافت خدمات درمانی از مراکز درمانی دولتی و تقویت میزان مقاومت و استاندارد های بیمارستانی، دیگر  روش های پیشین ساخت و ساز بیمارستان فایده ای نداشته و عملی نیست، در حالیکه هم اکنون دنیا به سمت ساخت مراکز درمانی نوین با کمترین هزینه پیش میرود. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش قابل توجهی از هزینه های ساخت بیمارستان در کشورمان صرف زیر ساخت های می شود، گفت: باید بتوانیم برای صرفه جویی در هزینه ها و تزریق آنها به بخش های دیگر بیمارستانها، از ایده های مهندسی نوین طراحی و ساخت استفاده کنیم زیرا برخلاف گذشته ، باید بیمارستان های هوشمند در زمره محور ها و هدف گذاری های مهم ساخت بیمارستان برای رسیدن به فرایندی هوشمند در جهت افزایت خدمات رسانی و جلب بیش از پیش رضایت بیماران علی الخصوص در مناطق محروم ، مورد توجه قرار گیرد. 

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان