۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ۱۲ هزار دانش‌آموز در طرح توانمند سازی روانی-–اجتماعی شرکت می‌کنند
کد خبر: ۲۲۰۳۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۴ ساعت: ۱۲:۴۰ ↗ لینک کوتاه

معاون سلامت آموزش و پرورش قزوین:

۱۲ هزار دانش‌آموز در طرح توانمند سازی روانی-–اجتماعی شرکت می‌کنند

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ۱۲ هزار دانش‌آموز پایه دهم متوسطه استان قزوین در طرح توانمند سازی روانی– اجتماعی شرکت می‌کنند.

۱۲ هزار دانش‌آموز در طرح توانمند سازی روانی-–اجتماعی شرکت می‌کنند
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، جلسه توجیهی طرح توانمند سازی روانی– اجتماعی دانش‌آموزان پیش از ظهر امروز در کانون رشد مینودر با حضور مسئولین و کارشناسان برگزار شد.

عین اله صادقی معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین در این جلسه با اشاره به برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: باید در مدارس زمینه شناسایی عوامل خطر و محافظ در خصوص انواع آسیب‌های اجتماعی از جمله سوء مصرف مواد فراهم شود تا دانش‌آموزان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی گام بردارند.

وی افزود: 12000 نفر از دانش آموزان پایه دهم متوسطه، 24000 نفر از اولیاء دانش‌آموزان و 804 نفر از فرهنگیان تحت آموزش طرح توانمند سازی روانی– اجتماعی دانش آموزان قرار می‌گیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین خاطرنشان کرد: در این طرح 4 ساعت آموزش برای دانش‌آموزان با موضوعات تصمیم گیری، توانایی حل مسئله، تاب آوری و کنترل خشم در نظر گرفته شده است.

صادقی ادامه داد: همچنین به میزان 2 ساعت برای اولیاء دانش‌آموزان در خصوص شیوه‌های فرزندپروری و به میزان 2 ساعت برای کارکنان مدارس مجری طرح با موضوع ارتباط موثر آموزش داده خواهد شد.

در ادامه صفاپور، دبیر شورای هماهنگی نیز درباره شایع‌ترین نوع ماده مصرفی و گروه سنی افراد در معرض خطر، موقعیت‌ها و محل‌های مصرف، باورهای نادرست و عوامل مخاطره انگیز، منابع و امکانات موجود و برنامه‌ریزی بر اساس آن سخنانی را ایراد کرد.
 
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان