۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین دومین دوره ارتقاء و بازآموزی معلمان قرآن آغاز شد
کد خبر: ۲۱۹۲۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۹ ساعت: ۱۳:۳۵ ↗ لینک کوتاه

در قزوین؛

دومین دوره ارتقاء و بازآموزی معلمان قرآن آغاز شد

دومین دوره ارتقاء وبازآموزی معلمان قرآن کریم با حضور ۴۶۰ معلم قرآنی در سازمان تبلیغات اسلامی قزوین آغاز شد.

دومین دوره ارتقاء و بازآموزی معلمان قرآن آغاز شد
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ، دومین دوره ارتقاء و بازآموزی معلمان قرآن کریم روز جمعه در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

در این دوره تخصصی استاد داود تک فلاح گفت: همواره معلّمان و مربّیان می‌خواهندشاگردان خود را به سطح استاندارد های بالاتر تحصیلی برسانند که تحقق آن نیازمند افزایش سطح شناخت ومهارت‌های معلم از روانشناسی پرورشی و فنون برترآموزش و یادگیری است.

وی افزود: با مطالعه روانشناسی پرورشی و فراگیری فنون تدریس، معلم قرآن قادر خواهد بود با توجه منطقی به علائق، نیازها و ویژگی‌های روانشناختی، مدیریت چرخه آموزشی در کلاس را در دست گرفته و با استفاده ازروشهای نوین نسبت به تدریس قرآن اقدام کند.

کارشناس ارشدعلوم قرآن و حدیث کشور تصریح کرد:افزایش کیفیت وثمربخشی خدمات مدیران و معلّمان قرآنی جامعه، برای بهبود فرایند جذب و آموزش قرآن آموزان، درگرو حرفه‌ای شدن معلمان در زمینه‌های مختلف است و مدیر و معلّم حرفه‌ای کسی است که؛ با آشنایی کامل به کار خود، برای رشد و شکوفایی استعدادهای فطری متعلمان، به شناخت اصول علمی و مهارت‌های عملی یک تدریس مناسب مجهّز باشد.

تک فلاح بیان کرد: تعیین محتوا، روش و وسایل آموزشی و نظام ارزشیابی، تحلیل، انتخاب و تنظیم محتوا و روش تدریس مناسب، انتخاب وسایل آموزشی مناسب، تحلیل و تعیین نظام ارزشیابی در موفقیت تاثیرگذار است.

وی اظهارداشت: انتظار می‌رود با برگزاری این دوره ها دانش‌آموختگان ضمن تعمیق ارتباط خود با قرآن کریم، با فنون و روشهای نوین، علمی و تخصّصی تدریس و آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن ‌کریم با هدف جذب هرچه بیشتر مشتاقان فراگیری قرائت کلام وحی، آشنا شده و با همکاری سازمان دارالقرآن‌الکریم، نظامی یکپارچه و هماهنگ را در آموزش‌های عمومی قرائت قرآن کریم کشور به اجرا گذارند.

عضو کمیسیون آموزش عمومی قرآن کشور یادآورشد: در روشهای تدریس اگر بتوانید کلاس خود را با یک داستان جذاب و شعر و نثری زیبا آغاز کنید می تواند تاثیر بیشتری روی مخاطب داشته باشد.

وی گفت: باید به روشی کار کنیم تا قرآن که درس زندگی است کاملا مانوس و نزدیک با زندگی انسان باشد و مخاطب بپذیرد که این کتاب الهی مسائل دشواری مطرح نکرده بلکه آنچه می گوید و فرمان می دهد برای زندگی بهتر است.

این استاد علوم قرآنی اضافه کرد: زیباشناختی، صوت و لحن، از حفظ خوانی، روان خوانی و روخوانی باید مرحله به مرحله انجام شود و روش تدریس بر اساس ظرفیت و توان مخاطب انتخاب شود.

تک فلاح بیان کرد: آموزش جامع قرآن، آموزش های معکوس، برنامه ریزی مناسب از خوب تا عالی، استفاده از روشهای شرایط مثال، ایده آل و تدریس گروه معلم و انفرادی در برنامه ها مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: معلمان قرآنی باید تدریس و آموزش خود را بر اساس درک و فهم مخاطب تنظیم و با برنامه ریزی مناسب تلاش کنند تا به اهداف پیش بینی شده دست یابند.

جواد قلی پور مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین هم در این دوره آموزشی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون دو دوره ارتقاء و بازآموزی ویژه معلمان قرآن کریم برگزار شده است.

وی افزود: در دوره دوم که تا بعدازظهر امروز جمعه ادامه دارد ۴۶۰ معلم قرآنی زن و مرد حضور دارند.

قلی پور اظهارداشت: تا پایان امسال دو دوره دیگر در ماههای دی و بهمن ماه برای معلمان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/2002

منبع: مهر قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان