۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین کشاورزان قزوینی محصولات زراعی و باغی خود را بیمه کنند
کد خبر: ۲۱۹۱۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۸ ساعت: ۱۰:۱ ↗ لینک کوتاه

معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان:

کشاورزان قزوینی محصولات زراعی و باغی خود را بیمه کنند

معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با توجه به شرایط جوی واقلیمی پیش آمده ؛ نسبت به انجام بیمه مزارع و باغات خود در فرصت باقی مانده بیمه (تا پایان آذر ماه سالجاری ) اقدام کنند.

کشاورزان قزوینی محصولات زراعی و باغی خود را بیمه کنند
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، مسعود ربانی سرپرست معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: کشاورزان قزوینی محصولات زراعی و باغی خود را در زمان باقیمانده بیمه کنند.

وی افزود : با توجه به اینکه هیچ گونه راهکاری جز صندوق بیمه محصولات کشاورزی، برای جبران خسارت وارده به مزارع و باغات کشاورزی که در اثر مخاطرات جوی و طبیعی خسارت دیده‌اند پیش بینی نشده ، توصیه می شود کشاورزان نسبت به انجام بیمه مزارع و باغات خود در فرصت باقی مانده تسریع کنند.

معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تشریح کرد:  تولید محصولات کشاورزى یکى از پر مخاطره‌ترین فعالیت هاى اقتصادى است برای اینکه بخش کشاورزی همیشه در معرض مخاطرات طبیعى و بلای جوی غیرمترقبه شامل سرمازدگی، گرمازدگی، طوفان، بادهای گرم، تگرگ، خشکسالی، باران های سیل آسا، تغییرات ناگهانی دما و سیل و روان آب  تغییرات ناگهانى و نابهنگام دماست که همه ساله خسارات جبران ناپذیزی را در بخش های مختلف به کشاورزان وارد می­کند.

 ربانی خاطر نشان کرد : موقعیت جغرافیایی استان قزوین به گونه ای است که  دائماً تحت تأثیر نوسانات نابهنگام دمایی و بارشی قرار دارد و همچنین تغییرات اقلیمی نیز در سال های اخیر ناهنجاری­های اقلیمی را زیاد کرده است .

وی اضافه کرد : از طرفی وقوع ناهنجاری های دمایی و بارشی در ماه­های آینده نیز  دور از انتظار نیست و  احتمال ریسک، خطرپذیری و وقوع خسارت در مزارع و باغات کشاورزی استان نیز بسیار بالا است .

این مقام مسئول در پایان از کشاورزان و باغداران استان خواستار شد: با توجه به شرایط جوی واقلیمی پیش آمده ؛ نسبت به انجام بیمه مزارع و باغات خود در فرصت باقی مانده بیمه (تا پایان آذر ماه سالجاری ) اقدام کنند.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان